2015, Tom 58, Nr 2 (222)
Permanent URI for this collection
Numer 2 (222) / 2015
Komunikowanie o zdrowiu
Spis treści
Od redaktorów (Weronika Świerczyńska-Głownia, Wojciech Kajtoch)
Postawy
-
Aleksandra Wagner Miejsce deliberacji w procesie podejmowania decyzji o leczeniu. Komunikowanie między lekarzem i pacjentem w perspektywie socjologicznej
Małgorzata Majewska Słowo też jest lekiem, czyli o komunikacji lekarza z pacjentem
Bożena Gulla Zakaz czy nakaz? Skuteczny przekaz zaleceń zdrowotnych
Krzysztof Puchalski Potoczne myślenie o zdrowiu i chorobie
Aleksandra Hulewska Asertywność a stres, poczucie własnej skuteczności i satysfakcja z pracy doświadczane przez lekarzy
Maria Łoszewska-Ołowska Chory polityk, celebryta, zwykły Kowalski. Granice dozwolonego rozpowszechniania informacji o stanie zdrowia pacjenta
Teresa Sasińska-Klas Zdrowie i opieka zdrowotna w odbiorze społecznym (w świetle badań opinii publicznej w Polsce w latach 2009–2014)
Przekaz
-
Weronika Świerczyńska-Głownia, Teresa Sławińska The television series in the digital age as one of the forms aiofding education and social transformation in views on public health
Katarzyna Pawlak-Sobczak Obraz lekarza – serial telewizyjny kontra rzeczywistość
Irena Wolska-Zogata, Monika Wójta-Kempa Między rynkiem a odpowiedzialnością społeczną mediów. Analiza wybranych magazynów o zdrowiu
Jolanta Lenartowicz-Skrzypczak Starość „w zwierciadle mediów”
Anna Ewa Koprowicz, Urszula Kwapisz Wpływ mediów zachodniopomorskich na profilaktykę raka piersi na tle porównawczym
Jacek Wojsław Ideologizacja przekazów ikonograficznych o tematyce zdrowotnej w czasach PRL: w poszukiwaniu wizualnego stereotypu
Promocja
-
Agnieszka Hess Crush Cancer! The communication strategy of the Rak’n’Roll Foundation as an example of an alternative form of communicating about health
Małgorzata Winiarska-Brodowska Strategie komunikacyjne Unii Europejskiej w dziedzinie zdrowia
Magdalena Pataj Polskie kampanie społeczne promujące zdrowie – analiza wybranych przykładów
Agnieszka Piasecka Komunikowanie o zdrowiu: tworzenie „środowiska nadziei”
Agnieszka Szymańska A typology of the public relations strategy employed by pharmaceutical firms on the Polish market – An analysis of selected examples and their market conditioning
Dorota Narewska Komunikacyjna dysfunkcja. Definiowanie zdrowia seksualnego przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Kościół katolicki na przykładzie wybranej publicystyki
Wybrane studia przypadków
-
Małgorzata Posyłek Nowy wymiar komunikowania o zdrowiu czy medialny fenomen Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Anna Latos Komunikowanie w A&E. Studium przypadku
Jarosław Bułka, Andrzej Izworski, Ireneusz Wochlik, Łukasz Folwarczny Inżynieria biomedyczna – partner medycyny w komunikowaniu o innowacjach medycznych