Między rynkiem a odpowiedzialnością społeczną mediów : analiza wybranych magazynów o zdrowiu

2015
journal article
article
dc.abstract.enTreating mass media as an education channel, the Authors of the article tried to fi nd an answer to the question if polish media meet the expectations of public health and health promotion. Data used as the background to the thesis come from press market analysis and readership researches. Also non-representative research on health-journalists has been presented. The Authors focus on health press market seeking for information who is the publisher and who is the editor of health communications. Who is the target of such communications? In whose interest the certain contents are created?pl
dc.abstract.plPrzyjmując za punkt wyjścia zainteresowanie przedstawicieli zdrowia publicznego wykorzystaniem mediów do edukowania obywateli, autorki podjęły się próby odpowiedzi na pytanie, jak media spełniają te oczekiwania. W celu odpowiedzi na pytanie wykorzystano istniejące dane dotyczące rynku prasy w Polsce, jak również badania czytelnictwa prasy. Dodatkowo posłużono się niereprezentatywną analizą zawartości prasy o zdrowiu. Analizie nie zostały poddane tytuły branżowe. Przedstawiono kształtowanie się rynku prasy o zdrowiu, z uwzględnieniem nadawcy: kto wydaje i redaguje taką prasę? Jaki jest zasięg i dystrybucja? Do kogo jest adresowana? W czyim interesie tworzy się określone treści?pl
dc.contributor.authorWolska-Zogata, Irenapl
dc.contributor.authorWójta-Kempa, Monikapl
dc.date.accessioned2024-03-28T07:57:44Z
dc.date.available2024-03-28T07:57:44Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 362-364pl
dc.description.number2 (222)pl
dc.description.physical347-364pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume58pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.15.026.4136pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/328614
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enpublic healthpl
dc.subject.enmass mediapl
dc.subject.ensocial responsibilitypl
dc.subject.plzdrowie publicznepl
dc.subject.plmedia masowepl
dc.subject.plspołeczna odpowiedzialnośćpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMiędzy rynkiem a odpowiedzialnością społeczną mediów : analiza wybranych magazynów o zdrowiupl
dc.title.alternativeBetween the market and social responsibility of media : an analysis of selected magazines devoted to health issuespl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeKomunikowanie o zdrowiupl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Treating mass media as an education channel, the Authors of the article tried to fi nd an answer to the question if polish media meet the expectations of public health and health promotion. Data used as the background to the thesis come from press market analysis and readership researches. Also non-representative research on health-journalists has been presented. The Authors focus on health press market seeking for information who is the publisher and who is the editor of health communications. Who is the target of such communications? In whose interest the certain contents are created?
dc.abstract.plpl
Przyjmując za punkt wyjścia zainteresowanie przedstawicieli zdrowia publicznego wykorzystaniem mediów do edukowania obywateli, autorki podjęły się próby odpowiedzi na pytanie, jak media spełniają te oczekiwania. W celu odpowiedzi na pytanie wykorzystano istniejące dane dotyczące rynku prasy w Polsce, jak również badania czytelnictwa prasy. Dodatkowo posłużono się niereprezentatywną analizą zawartości prasy o zdrowiu. Analizie nie zostały poddane tytuły branżowe. Przedstawiono kształtowanie się rynku prasy o zdrowiu, z uwzględnieniem nadawcy: kto wydaje i redaguje taką prasę? Jaki jest zasięg i dystrybucja? Do kogo jest adresowana? W czyim interesie tworzy się określone treści?
dc.contributor.authorpl
Wolska-Zogata, Irena
dc.contributor.authorpl
Wójta-Kempa, Monika
dc.date.accessioned
2024-03-28T07:57:44Z
dc.date.available
2024-03-28T07:57:44Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 362-364
dc.description.numberpl
2 (222)
dc.description.physicalpl
347-364
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
58
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.15.026.4136
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/328614
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
public health
dc.subject.enpl
mass media
dc.subject.enpl
social responsibility
dc.subject.plpl
zdrowie publiczne
dc.subject.plpl
media masowe
dc.subject.plpl
społeczna odpowiedzialność
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Między rynkiem a odpowiedzialnością społeczną mediów : analiza wybranych magazynów o zdrowiu
dc.title.alternativepl
Between the market and social responsibility of media : an analysis of selected magazines devoted to health issues
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Komunikowanie o zdrowiu
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Krakow
11
Downloads
wolska-zogata_wojta-kempa_miedzy_rynkiem_a_odpowiedzialnoscia_spoleczna_mediow_2015.pdf
24