2020, Zeszyt 10
Permanent URI for this collection
Zeszyt 10 (2020)
Spis treści
Propozycje metodyczne
-
Bozhidar Pitev Teaching English to archaeology and theology students: a case for using translation as a language-teaching tool
Ivana Rešková The multilingual educational website mluvtecesky.net as a tool for teaching language for specific purposes
Martina Šindelářová Skupeňová Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy
Dorota Lubińska-Pyla Using short stories as an attempt at developing extensive reading for advanced university students
Praktyczne wykorzystanie materiałów autentycznych w nauczaniu języka angielskiego
-
Anne Lassieur-Raynal Workshop: using the resources of the group to come up with individual solutions to ethical problems in the workplace (C1/C1+)
Katarzyna Opiela, Katarzyna Machała Using YouTube in the classroom
Katarzyna Machała Użycie materiałów autentycznych na lektoracie dla studentów fizyki – II stopień studiów
Katarzyna Machała Roller coaster physics
Katarzyna Machała The fizz-ics of champagne
Katarzyna Machała The truth about Santa
Katarzyna Opiela Sleep and memory
Katarzyna Opiela The most unethical psychological experiments
Katarzyna Opiela Intelligence
Katarzyna Opiela On mental illnesses and how to live with them
Katarzyna Opiela Mad Max: Fury Road and why it is so great