2023, Zeszyt 12
Permanent URI for this collection
Zeszyt 12 (2023)
Spis treści
Andrzej Fretschel-Hojarski Short stories in the classroom: Kate Chopin’s The Story of an Hour
Zbigniew Głowala Translating the untranslatable: The vernacular in transgressive fiction of Irvine Welsh and Martin Amis
Marek Hermann Captatio benevolentiae oraz ethos i pathos w nauczaniu języków obcych
Jakub Kuciak Περὶ τῶν ἑπτὰ θεαμάτων Pseudo-Filona Bizantyńskiego i jego zastosowanie w nauczaniu języka starogreckiego
Anna Mleczek Teksty historyków rzymskich na lektoracie języka łacińskiego we współczesnej szkole wyższej i w dawnym polskim szkolnictwie – zarys historyczny i wybrane zagadnienia dydaktyczne
Renata Podgórska Teaching English with PowerPoint
Katarzyna Ziembińska Self-reflecting journals as a metacognitive tool to encourage greater learner autonomy – on the example of EAP students
Varia
-
Wywiad z ekspertem Haliną Czubałą. Rozmowę przeprowadziła redaktor Dorota Lubińska-Pyla (Dorota Lubińska-Pyla, Haliną Czubałą)
Małgorzata Grabania-Mukerji Quizlet
Katarzyna Machała The third pedagogue: Space in higher education
Marta Romańska-Zagórska Moje wspomnienia z wyjazdu do Barcelony w ramach programu Erasmus+
Ewa Śnieżewska Kilka uwag o warsztacie tłumacza
Maria Talaczyńska Grywalizacja, czyli jak wkręcić studentów w intensywną naukę
Katarzyna Ziembińska My experience of teaching pre-sessional English for Academic Purposes courses for international or non-native-English-speaking students at Scottish universities