Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Dziecko w świecie kultury wizualnej
A child in a world of visual culture
kultura wizualna
gry sieciowe
streamer
visual culture
online games
streamer
Bibliogr. s. 215-217
Artykuł dotyczy małego fragmentu kultury wizualnej, ale obejmującego duże pole problemowe, którym jest proces tworzenia światów wizualnych dla dzieci w postaci gier sieciowych i zasygnalizowania roli streamerów w poruszaniu się po tym świecie. W pierwszej części artykułu scharakteryzowano sposób rozumienia kultury wizualnej i mechanizmy jej tworzenia. W drugiej części wskazano na przykłady gier i popularnych w Polsce streamerów. Artykuł jest wstępną propozycją zmierzenia się z tą problematyką.
The article refers to a small - yet concerning a significant problem area - segment of visual culture: creating visual worlds for children in the form of online games, as well as implying streamers' navigational role in the virtual world and said games. Part one of the article focuses on understanding visual culture and mechanisms of its creation - whereas part two shows certain games and their respective most popular streamers in Poland as an example. This article is a preliminary proposal of addressing said problem area.
dc.abstract.en | The article refers to a small - yet concerning a significant problem area - segment of visual culture: creating visual worlds for children in the form of online games, as well as implying streamers' navigational role in the virtual world and said games. Part one of the article focuses on understanding visual culture and mechanisms of its creation - whereas part two shows certain games and their respective most popular streamers in Poland as an example. This article is a preliminary proposal of addressing said problem area. | |
dc.abstract.pl | Artykuł dotyczy małego fragmentu kultury wizualnej, ale obejmującego duże pole problemowe, którym jest proces tworzenia światów wizualnych dla dzieci w postaci gier sieciowych i zasygnalizowania roli streamerów w poruszaniu się po tym świecie. W pierwszej części artykułu scharakteryzowano sposób rozumienia kultury wizualnej i mechanizmy jej tworzenia. W drugiej części wskazano na przykłady gier i popularnych w Polsce streamerów. Artykuł jest wstępną propozycją zmierzenia się z tą problematyką. | |
dc.contributor.author | Nowotniak, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2024-12-06T07:52:39Z | |
dc.date.available | 2024-12-06T07:52:39Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 215-217 | |
dc.description.number | 10 | |
dc.description.physical | 201-217 | |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.description.volume | 10 | |
dc.identifier.doi | 10.4467/24504564PMP.24.012.19966 | |
dc.identifier.eissn | 2450-4564 | |
dc.identifier.issn | 2450-4572 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/493328 | |
dc.language | pol | |
dc.language.container | pol | |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa | |
dc.rights.licence | CC-BY | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl | |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | visual culture | |
dc.subject.en | online games | |
dc.subject.en | streamer | |
dc.subject.pl | kultura wizualna | |
dc.subject.pl | gry sieciowe | |
dc.subject.pl | streamer | |
dc.subtype | Article | |
dc.title | Dziecko w świecie kultury wizualnej | |
dc.title.alternative | A child in a world of visual culture | |
dc.title.journal | Polska Myśl Pedagogiczna | |
dc.type | JournalArticle | |
dspace.entity.type | Publication | en |