Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe w polskiej myśli pedagogicznej : analiza wybranych problemów
General and specific didactics in Polish pedagogical thought : an analysis of selected problems
dydaktyka ogólna
dydaktyki przedmiotowe
metodyka
reforma edukacji
program kształcenia
general didactics
specific didactics
methodics
reform of education
educational program
Bibliogr. s. 92-93
W artykule przybliża się drogę dążenia dydaktyk szczegółowych, nazywanych także przedmiotowymi, do zdobycia samodzielności naukowej. Zwraca się także uwagę na ścisłą zależność dydaktyk przedmiotowych od dydaktyk ogólnych oraz specyfiki ich przedmiotów nauczania. Podkreśla się znaczenie rozwoju dydaktyk przedmiotowych w tworzeniu odpowiednich struktur środowiska akademickiego.
In the article the author presents a path whereby specific didactics, also called subject didactics, are acquired in order to gain scientific autonomy. The author also draws attention to the strict dependence of specific didactics on general didactics and the specificity of the subjects they teaching. The importance of the development of didactics in the creation of appropriate structures for the academic community is also emphasized.
dc.abstract.en | In the article the author presents a path whereby specific didactics, also called subject didactics, are acquired in order to gain scientific autonomy. The author also draws attention to the strict dependence of specific didactics on general didactics and the specificity of the subjects they teaching. The importance of the development of didactics in the creation of appropriate structures for the academic community is also emphasized. | pl |
dc.abstract.pl | W artykule przybliża się drogę dążenia dydaktyk szczegółowych, nazywanych także przedmiotowymi, do zdobycia samodzielności naukowej. Zwraca się także uwagę na ścisłą zależność dydaktyk przedmiotowych od dydaktyk ogólnych oraz specyfiki ich przedmiotów nauczania. Podkreśla się znaczenie rozwoju dydaktyk przedmiotowych w tworzeniu odpowiednich struktur środowiska akademickiego. | pl |
dc.contributor.author | Śleziński, Krzysztof | pl |
dc.date.accessioned | 2017-11-10T14:08:13Z | |
dc.date.available | 2017-11-10T14:08:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 92-93 | pl |
dc.description.number | 3 | pl |
dc.description.physical | 83-93 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.description.volume | 3 | pl |
dc.identifier.doi | 10.4467/24504564PMP.17.005.7028 | pl |
dc.identifier.eissn | 2450-4564 | pl |
dc.identifier.issn | 2450-4572 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/46170 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.licence | CC-BY-ND | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | general didactics | pl |
dc.subject.en | specific didactics | pl |
dc.subject.en | methodics | pl |
dc.subject.en | reform of education | pl |
dc.subject.en | educational program | pl |
dc.subject.pl | dydaktyka ogólna | pl |
dc.subject.pl | dydaktyki przedmiotowe | pl |
dc.subject.pl | metodyka | pl |
dc.subject.pl | reforma edukacji | pl |
dc.subject.pl | program kształcenia | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe w polskiej myśli pedagogicznej : analiza wybranych problemów | pl |
dc.title.alternative | General and specific didactics in Polish pedagogical thought : an analysis of selected problems | pl |
dc.title.journal | Polska Myśl Pedagogiczna | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
12
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access