Multiplatformowa promocja treści : prasa, radio i telewizja na sfragmentaryzowanym rynku mediów

2019
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T23:12:33Z
dc.abstract.enThe contemporary media market is characterized by intermedia competition consisting of ways to gain the attention of the same viewers, listeners, readers and users through various media platforms. Although each medium differs in content and operates in its market, the similarity of their spheres of activity provokes competition between them. In order to achieve the market success, in the fight for the attention of the recipients, the content senders reach out for a wide range of available promotional tools. These activities are carried out on available and diverse content distribution platforms. This article is therefore aimed at discussing the activities of television and radio broadcasters as well as editorial offices in the field of multi-platform promotion of content within the realm of intermedia competition. The considerations were based on the analysis of selected activities in the field of content promotion used by television and radio stations as well as editorial offices. The undertaken analysis allowed the author to describe the ability of the content senders to reach the current and potential recipients with multi-platform promotional activities, which determine the ability of media institutions to build a competitive advantage and maintain the digitized content market. In the near future, traditional forms of promotion will gradually decrease in favour of interactive forms of promotion. The presence of broadcasters on digital platforms such as social media, along with the use of various applications and communication tools for promotional activities will soon determine the market position of the content sender.pl
dc.abstract.plWspółczesny rynek mediów charakteryzuje się konkurencją intermedialną polegającą na rywalizacji o uwagę tych samych widzów, słuchaczy, czytelników czy użytkowników przez różne media. Choć każde medium różni się pod względem treści i formy oraz działa na swoim rynku, to podobieństwo sfer ich działania wywołuje konkurencję między nimi. Aby osiągnąć rynkowy sukces, w walce o uwagę odbiorców nadawcy treści sięgają po wiele narzędzi promocji, a działania promocyjne realizują na dostępnych i różnorodnych platformach dystrybucji treści. Niniejszy artykuł ma na celu omówienie działań nadawców telewizyjnych, radiowych oraz redakcji prasowych w zakresie multiplatformowej promocji treści w warunkach konkurencji intermedialnej. Rozważania przeprowadzono w oparciu o analizę wybranych działań z zakresu promocji treści, wykorzystywanych przez stacje telewizyjne i radiowe oraz redakcje prasowe. Podjęta analiza pozwala na wskazanie, iż umiejętność dotarcia z ofertą do dotychczasowego oraz potencjalnego odbiorcy poprzez multiplatformowe działania promocyjne będzie determinowała zdolność instytucji medialnej do budowy przewagi konkurencyjnej oraz utrzymania się na zdygitalizowanym rynku treści. W niedalekiej przyszłości tradycyjne formy promocji będą stanowiły narzędzia uzupełniające, a ich znaczenie będzie się stopniowo zmniejszało na korzyść interaktywnych form promocji. Obecność nadawców na cyfrowych platformach, w mediach społecznościowych oraz wykorzystywanie do działań promocyjnych różnorodnych aplikacji i komunikatorów będzie niebawem determinowało pozycję rynkową nadawcy treści.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2019-07-09T12:22:41Z
dc.date.available2019-07-09T12:22:41Z
dc.date.issued2019pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.number1 (237)pl
dc.description.physical44-63pl
dc.description.publication1,3pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume62pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.19.003.10217pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/78742
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enintermedia competitionpl
dc.subject.enmedia marketpl
dc.subject.enmultiplatform content promotionpl
dc.subject.enmedia productpl
dc.subject.plkonkurencja intermedialnapl
dc.subject.plrynek mediówpl
dc.subject.plmultiplatformowa promocja treścipl
dc.subject.plprodukt medialnypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMultiplatformowa promocja treści : prasa, radio i telewizja na sfragmentaryzowanym rynku mediówpl
dc.title.alternativeMulti-platform content promotion : press, radio and television on the fragmented media marketpl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T23:12:33Z
dc.abstract.enpl
The contemporary media market is characterized by intermedia competition consisting of ways to gain the attention of the same viewers, listeners, readers and users through various media platforms. Although each medium differs in content and operates in its market, the similarity of their spheres of activity provokes competition between them. In order to achieve the market success, in the fight for the attention of the recipients, the content senders reach out for a wide range of available promotional tools. These activities are carried out on available and diverse content distribution platforms. This article is therefore aimed at discussing the activities of television and radio broadcasters as well as editorial offices in the field of multi-platform promotion of content within the realm of intermedia competition. The considerations were based on the analysis of selected activities in the field of content promotion used by television and radio stations as well as editorial offices. The undertaken analysis allowed the author to describe the ability of the content senders to reach the current and potential recipients with multi-platform promotional activities, which determine the ability of media institutions to build a competitive advantage and maintain the digitized content market. In the near future, traditional forms of promotion will gradually decrease in favour of interactive forms of promotion. The presence of broadcasters on digital platforms such as social media, along with the use of various applications and communication tools for promotional activities will soon determine the market position of the content sender.
dc.abstract.plpl
Współczesny rynek mediów charakteryzuje się konkurencją intermedialną polegającą na rywalizacji o uwagę tych samych widzów, słuchaczy, czytelników czy użytkowników przez różne media. Choć każde medium różni się pod względem treści i formy oraz działa na swoim rynku, to podobieństwo sfer ich działania wywołuje konkurencję między nimi. Aby osiągnąć rynkowy sukces, w walce o uwagę odbiorców nadawcy treści sięgają po wiele narzędzi promocji, a działania promocyjne realizują na dostępnych i różnorodnych platformach dystrybucji treści. Niniejszy artykuł ma na celu omówienie działań nadawców telewizyjnych, radiowych oraz redakcji prasowych w zakresie multiplatformowej promocji treści w warunkach konkurencji intermedialnej. Rozważania przeprowadzono w oparciu o analizę wybranych działań z zakresu promocji treści, wykorzystywanych przez stacje telewizyjne i radiowe oraz redakcje prasowe. Podjęta analiza pozwala na wskazanie, iż umiejętność dotarcia z ofertą do dotychczasowego oraz potencjalnego odbiorcy poprzez multiplatformowe działania promocyjne będzie determinowała zdolność instytucji medialnej do budowy przewagi konkurencyjnej oraz utrzymania się na zdygitalizowanym rynku treści. W niedalekiej przyszłości tradycyjne formy promocji będą stanowiły narzędzia uzupełniające, a ich znaczenie będzie się stopniowo zmniejszało na korzyść interaktywnych form promocji. Obecność nadawców na cyfrowych platformach, w mediach społecznościowych oraz wykorzystywanie do działań promocyjnych różnorodnych aplikacji i komunikatorów będzie niebawem determinowało pozycję rynkową nadawcy treści.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2019-07-09T12:22:41Z
dc.date.available
2019-07-09T12:22:41Z
dc.date.issuedpl
2019
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.numberpl
1 (237)
dc.description.physicalpl
44-63
dc.description.publicationpl
1,3
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
62
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.19.003.10217
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/78742
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
intermedia competition
dc.subject.enpl
media market
dc.subject.enpl
multiplatform content promotion
dc.subject.enpl
media product
dc.subject.plpl
konkurencja intermedialna
dc.subject.plpl
rynek mediów
dc.subject.plpl
multiplatformowa promocja treści
dc.subject.plpl
produkt medialny
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Multiplatformowa promocja treści : prasa, radio i telewizja na sfragmentaryzowanym rynku mediów
dc.title.alternativepl
Multi-platform content promotion : press, radio and television on the fragmented media market
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Poznan
3
Krakow
2
Washington
2
Ashburn
1
Częstochowa
1
Gryfice
1
Lodz
1
Downloads
swierczynska-glownia_multiplatformowa_promocja_tresci_2019.pdf
95
swierczynska-glownia_multiplatformowa_promocja_tresci_2019.odt
17
swierczynska-glownia_multiplatformowa_promocja_tresci_2019.odt
5