Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Selfies at horror sites : dark tourism, ghoulish souvenirs and digital narcissism
mroczni turyści
selfies
konsumpcja
trauma
cyfrowy narcyzm
dark tourism
selfies
memory
consumption
trauma
digital narcissism
Bibliogr. s. 419-422
Amatorzy mrocznej turystyki zbierają makabryczne pamiątki, a wśród nich własne fotografie zrobione w miejscach, które znają z telewizji albo podręczników historii. W obozach koncentracyjnych komory gazowe i piece krematoryjne stają się potwornym tłem dla pozujących na pierwszym planie młodych ludzi. Artykuł prezentuje interdyscyplinarne studium fenomenu kulturowego, rozpatrując makabryczne selfie z perspektywy mrocznej turystyki, studiów kulturowych poświęconych fotografi i i roli mediów w kształtowaniu pamięci o dramatycznych wydarzeniach oraz konfrontując wnioski z najnowszymi badaniami cyfrowego narcyzmu i autopromocji na profilach społecznościowych. Moda na makabryczne selfie jest zwiastunem ważnej kulturowej zmiany, dlatego warto się zastanowić nad czynnikami, które do niej prowadzą.
Taking self-portraits at horror sites, like concentration camps, Ground Zero or disaster stricken areas, has become a growing trend on social networking sites. The paper aims to discuss the cultural phenomenon of macabre selfies in the light of dark tourism and digital narcissism. Horror covered in the media becomes an attractive background for the ultimate selfi es which are a teenagers' way of celebrating life in places of death. These sometimes humorous self-portraits are ghoulish souvenirs providing emotional detachment, and at the same time a link to a greater media narrative. The interdisciplinary study is rooted in photography research, cultural and memory studies, and digital media research. The paper discusses the relationships of dark tourism and the media, kitschy souvenirs and digital memorialization of traumatic events.
cris.lastimport.wos | 2024-04-09T22:56:59Z | |
dc.abstract.en | Taking self-portraits at horror sites, like concentration camps, Ground Zero or disaster stricken areas, has become a growing trend on social networking sites. The paper aims to discuss the cultural phenomenon of macabre selfies in the light of dark tourism and digital narcissism. Horror covered in the media becomes an attractive background for the ultimate selfi es which are a teenagers' way of celebrating life in places of death. These sometimes humorous self-portraits are ghoulish souvenirs providing emotional detachment, and at the same time a link to a greater media narrative. The interdisciplinary study is rooted in photography research, cultural and memory studies, and digital media research. The paper discusses the relationships of dark tourism and the media, kitschy souvenirs and digital memorialization of traumatic events. | pl |
dc.abstract.pl | Amatorzy mrocznej turystyki zbierają makabryczne pamiątki, a wśród nich własne fotografie zrobione w miejscach, które znają z telewizji albo podręczników historii. W obozach koncentracyjnych komory gazowe i piece krematoryjne stają się potwornym tłem dla pozujących na pierwszym planie młodych ludzi. Artykuł prezentuje interdyscyplinarne studium fenomenu kulturowego, rozpatrując makabryczne selfie z perspektywy mrocznej turystyki, studiów kulturowych poświęconych fotografi i i roli mediów w kształtowaniu pamięci o dramatycznych wydarzeniach oraz konfrontując wnioski z najnowszymi badaniami cyfrowego narcyzmu i autopromocji na profilach społecznościowych. Moda na makabryczne selfie jest zwiastunem ważnej kulturowej zmiany, dlatego warto się zastanowić nad czynnikami, które do niej prowadzą. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.author | Hodalska, Magdalena - 199974 | pl |
dc.date.accession | 2017-12-19 | pl |
dc.date.accessioned | 2018-01-11T11:17:10Z | |
dc.date.available | 2018-01-11T11:17:10Z | |
dc.date.issued | 2017 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 419-422 | pl |
dc.description.number | 2 (230) | pl |
dc.description.physical | 405-423 | pl |
dc.description.publication | 1,12 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.description.volume | 60 | pl |
dc.identifier.doi | 10.4467/22996362PZ.17.026.7306 | pl |
dc.identifier.eissn | 2299-6362 | pl |
dc.identifier.issn | 0555-0025 | pl |
dc.identifier.project | ROD UJ / P | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/48503 | |
dc.identifier.weblink | http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2017/2-230/art/10331/ | pl |
dc.language | eng | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa | * |
dc.rights.licence | CC-BY-ND | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | dark tourism | pl |
dc.subject.en | selfies | pl |
dc.subject.en | memory | pl |
dc.subject.en | consumption | pl |
dc.subject.en | trauma | pl |
dc.subject.en | digital narcissism | pl |
dc.subject.pl | mroczni turyści | pl |
dc.subject.pl | selfies | pl |
dc.subject.pl | konsumpcja | pl |
dc.subject.pl | trauma | pl |
dc.subject.pl | cyfrowy narcyzm | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Selfies at horror sites : dark tourism, ghoulish souvenirs and digital narcissism | pl |
dc.title.journal | Zeszyty Prasoznawcze | pl |
dc.title.volume | Komunikowanie w Europie | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
8
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access