Wykorzystanie internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w event marketingu

2015
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T23:28:16Z
dc.abstract.enThe event marketing is an important tool of marketing communication. Its effectiveness nowadays depends on the professional prowess of the event organizers, and on their skillful use of the Internet and modern communication technologies. The purpose of this article is to analyze the applicability of the Internet and modern communication technologies in the process of the organization of selected types of events, and its exemplification in the area of marketing communication. The areas of the use of the event marketing in marketing communication are thus identified, as well as the elements of "meeting planning" method, which is an effective tool that supports professional event organizers. Then specific types of events, and the ways of using the Internet and modern communication technologies in the process of their organization are presented.pl
dc.abstract.pl"Event marketing" to ważne narzędzie komunikacji marketingowej. O jego skuteczności decyduje profesjonalizm organizacji wydarzeń, w tym wykorzystanie internetu oraz nowoczesnych technologii komunikowania. Celem artykułu jest analiza możliwości zastosowania internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w organizacji wybranych typów "eventów" oraz ich egzemplifikacja w obszarze komunikacji marketingowej. W artykule zidentyfikowano obszary zastosowania "event marketingu" w komunikacji marketingowej, a także założenia metodyki "meeting planning", będącej skutecznym narzędziem profesjonalnej organizacji "eventów". Omówiono wybrane typy wydarzeń oraz możliwości wykorzystania internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w procesie ich organizacji.pl
dc.contributor.authorKalinowska-Żeleźnik, Annapl
dc.date.accessioned2024-02-22T10:16:02Z
dc.date.available2024-02-22T10:16:02Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 727-728pl
dc.description.number3 (223)pl
dc.description.physical717-728pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume58pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.15.048.4250pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327357
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enInternetpl
dc.subject.entechnologypl
dc.subject.enmanagementpl
dc.subject.enlogisticspl
dc.subject.enevent marketingpl
dc.subject.plinternetpl
dc.subject.pltechnologiapl
dc.subject.plzarządzaniepl
dc.subject.pllogistykapl
dc.subject.plevent marketingpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleWykorzystanie internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w event marketingupl
dc.title.alternativeThe use of the Internet and of the modern communication technologies in the event marketingpl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeMediatyzacja kultury i życia społecznegopl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T23:28:16Z
dc.abstract.enpl
The event marketing is an important tool of marketing communication. Its effectiveness nowadays depends on the professional prowess of the event organizers, and on their skillful use of the Internet and modern communication technologies. The purpose of this article is to analyze the applicability of the Internet and modern communication technologies in the process of the organization of selected types of events, and its exemplification in the area of marketing communication. The areas of the use of the event marketing in marketing communication are thus identified, as well as the elements of "meeting planning" method, which is an effective tool that supports professional event organizers. Then specific types of events, and the ways of using the Internet and modern communication technologies in the process of their organization are presented.
dc.abstract.plpl
"Event marketing" to ważne narzędzie komunikacji marketingowej. O jego skuteczności decyduje profesjonalizm organizacji wydarzeń, w tym wykorzystanie internetu oraz nowoczesnych technologii komunikowania. Celem artykułu jest analiza możliwości zastosowania internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w organizacji wybranych typów "eventów" oraz ich egzemplifikacja w obszarze komunikacji marketingowej. W artykule zidentyfikowano obszary zastosowania "event marketingu" w komunikacji marketingowej, a także założenia metodyki "meeting planning", będącej skutecznym narzędziem profesjonalnej organizacji "eventów". Omówiono wybrane typy wydarzeń oraz możliwości wykorzystania internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w procesie ich organizacji.
dc.contributor.authorpl
Kalinowska-Żeleźnik, Anna
dc.date.accessioned
2024-02-22T10:16:02Z
dc.date.available
2024-02-22T10:16:02Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 727-728
dc.description.numberpl
3 (223)
dc.description.physicalpl
717-728
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
58
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.15.048.4250
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327357
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
Internet
dc.subject.enpl
technology
dc.subject.enpl
management
dc.subject.enpl
logistics
dc.subject.enpl
event marketing
dc.subject.plpl
internet
dc.subject.plpl
technologia
dc.subject.plpl
zarządzanie
dc.subject.plpl
logistyka
dc.subject.plpl
event marketing
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Wykorzystanie internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w event marketingu
dc.title.alternativepl
The use of the Internet and of the modern communication technologies in the event marketing
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Mediatyzacja kultury i życia społecznego
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Krakow
7
Suchy Las
2
Legnica
1
Downloads
kalinowska-zeleznik_wykorzystanie_internetu_i_nowoczesnych_technologii_2015.pdf
56