Pojęcie reklamy w tzw. ustawie krajobrazowej : analiza porównawcza

2016
journal article
article
dc.abstract.enThe Author in his thesis highlights the importance of the issues of protection of public space, historical architectural systems, from the perspective of 'urban chaos', which is now one of the more pressing problems of urban policy. The aim of this study is to present a specific segment of the so-called 'Landscape Act' (according to the assumptions, aimed to sort out the issues and solve the existing problems), namely the question of the definition of advertisement and billboard advertising. This issue has been set in the context of general considerations concerning the concept of advertising , its understanding in the doctrine and jurisprudence, as well as - for the legal comparative - presented legislation concerning that issue in other areas of law. The Author ends his analysis with some critical conclusion concerning the current way of settlement of that topic under the Landscape Act.pl
dc.abstract.plAutor w swoim artykule podkreśla istotę zagadnienia ochrony przestrzeni publicznej, ładu przestrzennego, zabytkowych układów architektonicznych, z perspektywy "urbanistycznego chaosu", będącego obecnie jednym z bardziej palących problemów polityki miejskiej. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie konkretnego wycinku tzw. "ustawy krajobrazowej" (mającej wedle założeń uporządkować tę problematykę i rozwiązać istniejącego problemy), mianowicie kwestię definicji reklamy, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego i szyldu. Problematyka ta została osadzona w kontekście ogólnych rozważań, dotyczących pojęcia reklamy, jego rozumienia w doktrynie i orzecznictwie, a także - w celu prawnoporównawczym - przedstawione zostały uregulowania prawne dot. reklamy z innych dziedzin prawa. Autor kończy swoją analizę krytycznymi wnioskami, co do obecnego sposobu uregulowania tejże problematyki na gruncie ustawy krajobrazowej.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.contributor.authorHadel, Maciej - 187779 pl
dc.date.accession2017-12-12pl
dc.date.accessioned2017-12-12T10:41:52Z
dc.date.available2017-12-12T10:41:52Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.number5 (27)pl
dc.description.physical49-58pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issn1689-9601pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47523
dc.identifier.weblinkhttp://www.tbsp.wpia.uj.edu.pl/documents/4137545/134214335/8.+Hadel_5_2016.pdf/ae11dcee-facb-4275-90c5-60ea11d20fc8pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enspatial orderpl
dc.subject.enlandscape protectionpl
dc.subject.enlandscape lawpl
dc.subject.enadvertising resolutionpl
dc.subject.plład przestrzennypl
dc.subject.plochrona krajobrazupl
dc.subject.plustawa krajobrazowapl
dc.subject.pluchwała reklamowapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titlePojęcie reklamy w tzw. ustawie krajobrazowej : analiza porównawczapl
dc.title.alternativeThe concept of advertising in the Landscape Act : comparative analysispl
dc.title.journalInternetowy Przegląd Prawniczy TBSP UJpl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Author in his thesis highlights the importance of the issues of protection of public space, historical architectural systems, from the perspective of 'urban chaos', which is now one of the more pressing problems of urban policy. The aim of this study is to present a specific segment of the so-called 'Landscape Act' (according to the assumptions, aimed to sort out the issues and solve the existing problems), namely the question of the definition of advertisement and billboard advertising. This issue has been set in the context of general considerations concerning the concept of advertising , its understanding in the doctrine and jurisprudence, as well as - for the legal comparative - presented legislation concerning that issue in other areas of law. The Author ends his analysis with some critical conclusion concerning the current way of settlement of that topic under the Landscape Act.
dc.abstract.plpl
Autor w swoim artykule podkreśla istotę zagadnienia ochrony przestrzeni publicznej, ładu przestrzennego, zabytkowych układów architektonicznych, z perspektywy "urbanistycznego chaosu", będącego obecnie jednym z bardziej palących problemów polityki miejskiej. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie konkretnego wycinku tzw. "ustawy krajobrazowej" (mającej wedle założeń uporządkować tę problematykę i rozwiązać istniejącego problemy), mianowicie kwestię definicji reklamy, tablicy reklamowej, urządzenia reklamowego i szyldu. Problematyka ta została osadzona w kontekście ogólnych rozważań, dotyczących pojęcia reklamy, jego rozumienia w doktrynie i orzecznictwie, a także - w celu prawnoporównawczym - przedstawione zostały uregulowania prawne dot. reklamy z innych dziedzin prawa. Autor kończy swoją analizę krytycznymi wnioskami, co do obecnego sposobu uregulowania tejże problematyki na gruncie ustawy krajobrazowej.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.contributor.authorpl
Hadel, Maciej - 187779
dc.date.accessionpl
2017-12-12
dc.date.accessioned
2017-12-12T10:41:52Z
dc.date.available
2017-12-12T10:41:52Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.numberpl
5 (27)
dc.description.physicalpl
49-58
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issnpl
1689-9601
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47523
dc.identifier.weblinkpl
http://www.tbsp.wpia.uj.edu.pl/documents/4137545/134214335/8.+Hadel_5_2016.pdf/ae11dcee-facb-4275-90c5-60ea11d20fc8
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
spatial order
dc.subject.enpl
landscape protection
dc.subject.enpl
landscape law
dc.subject.enpl
advertising resolution
dc.subject.plpl
ład przestrzenny
dc.subject.plpl
ochrona krajobrazu
dc.subject.plpl
ustawa krajobrazowa
dc.subject.plpl
uchwała reklamowa
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Pojęcie reklamy w tzw. ustawie krajobrazowej : analiza porównawcza
dc.title.alternativepl
The concept of advertising in the Landscape Act : comparative analysis
dc.title.journalpl
Internetowy Przegląd Prawniczy TBSP UJ
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Poznan
6
Warsaw
3
Wroclaw
2
Budapest
1
Chorzów
1
Limanowa
1
South Burlington
1
Torun
1
Downloads
hadel_pojecie_reklamy_w_tzw_ustawie_krajobrazowej_2016.pdf
71