Kampanie społeczne : idea vs biznes

2015
journal article
article
dc.abstract.enThe terms social campaign and social advertising are being treated as mutually interchangeable. The author points to the differences between them and proposes to place the pro-social activities of business in two separate areas. The term social campaign would refer to typical "pro bono" projects devoid of commercial or promotional subtext, whereas the social advertising would be used to describe the kind of action which is expected to have dual impact, both on the realm of the social values and on the company's public image. It would be then possible to perceive it as a hybrid of typical social campaign and commercial advertisement of a company.pl
dc.abstract.plZwrot "kampania społeczna" stosowany jest zamiennie z pojęciem "reklama społeczna". Autorka wyodrębnia dwie formy działań społecznych. Mianem kampanii społecznej nazywa działania "pro bono" koncentrujące się na danym problemie, bez podtekstu autopromocyjnego organizacji organizującej daną kampanię. Miano reklamy społecznej proponuje nadać aktywności mającej na celu nie tylko społeczne działania naprawcze, lecz także stworzenie pozytywnego wizerunku firmy; byłaby to hybryda kampanii społecznej i reklamy danej instytucji.pl
dc.contributor.authorBuglewicz, Kseniapl
dc.date.accessioned2024-02-07T11:04:33Z
dc.date.available2024-02-07T11:04:33Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 687pl
dc.description.number3 (223)pl
dc.description.physical677-687pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume58pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.15.045.4247pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/326879
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.ensocial advertisingpl
dc.subject.enadvertising campaignpl
dc.subject.ensocial responsibility of businesspl
dc.subject.plreklama społecznapl
dc.subject.plkampania reklamowapl
dc.subject.plspołeczna odpowiedzialność biznesupl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleKampanie społeczne : idea vs biznespl
dc.title.alternativeThe social campaigns : idea vs businesspl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeMediatyzacja kultury i życia społecznegopl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The terms social campaign and social advertising are being treated as mutually interchangeable. The author points to the differences between them and proposes to place the pro-social activities of business in two separate areas. The term social campaign would refer to typical "pro bono" projects devoid of commercial or promotional subtext, whereas the social advertising would be used to describe the kind of action which is expected to have dual impact, both on the realm of the social values and on the company's public image. It would be then possible to perceive it as a hybrid of typical social campaign and commercial advertisement of a company.
dc.abstract.plpl
Zwrot "kampania społeczna" stosowany jest zamiennie z pojęciem "reklama społeczna". Autorka wyodrębnia dwie formy działań społecznych. Mianem kampanii społecznej nazywa działania "pro bono" koncentrujące się na danym problemie, bez podtekstu autopromocyjnego organizacji organizującej daną kampanię. Miano reklamy społecznej proponuje nadać aktywności mającej na celu nie tylko społeczne działania naprawcze, lecz także stworzenie pozytywnego wizerunku firmy; byłaby to hybryda kampanii społecznej i reklamy danej instytucji.
dc.contributor.authorpl
Buglewicz, Ksenia
dc.date.accessioned
2024-02-07T11:04:33Z
dc.date.available
2024-02-07T11:04:33Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 687
dc.description.numberpl
3 (223)
dc.description.physicalpl
677-687
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
58
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.15.045.4247
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/326879
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
social advertising
dc.subject.enpl
advertising campaign
dc.subject.enpl
social responsibility of business
dc.subject.plpl
reklama społeczna
dc.subject.plpl
kampania reklamowa
dc.subject.plpl
społeczna odpowiedzialność biznesu
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Kampanie społeczne : idea vs biznes
dc.title.alternativepl
The social campaigns : idea vs business
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Mediatyzacja kultury i życia społecznego
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Krakow
2
Downloads
buglewicz_kampanie_spoleczne_idea_vs_biznes_2015.pdf
111