Środki perswazyjne w reklamie społecznej : (na przykładzie profilaktyki AIDS)

2015
journal article
article
dc.abstract.enThe emergence and the evolution of the mass media has had a great impact on fast development of the advertising, refining of its devices, and the appearance of new brands of ads. Nowadays we have not only commercial advertisements, but also the corporate, political, philanthropic, or social ones. The author of the article analyses social advertisements aimed at the AIDS prevention; devotes her attention to their structure, persuasive means, and the conditioning of their possible success. She also does carry out the comparative analysis of Polish and Western-European and American anti-HIV campaigns.pl
dc.abstract.plPojawienie się masowych mediów przyczyniło się do gwałtownego rozwoju reklamy, jej uatrakcyjnienia i wzbogacenia o środki perswazyjne, a także do rozkwitu nowych typów przekazów reklamowych. Obok najbardziej znanej reklamy komercyjnej pojawiła się także reklama korporacyjna, polityczna, dobroczynna i społeczna. Na przykładzie społecznych reklam na rzecz walki z AIDS autorka zastanawia się, w jaki sposób są one konstruowane, jakimi środkami perswazyjnymi się posługują i od czego zależy ich sukces. Dokonuje też porównania polskich z zachodnimi reklamami społecznymi na rzecz walki z AIDS.pl
dc.contributor.authorPawlak-Sobczak, Katarzynapl
dc.date.accessioned2024-02-22T10:23:33Z
dc.date.available2024-02-22T10:23:33Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 716pl
dc.description.number3 (223)pl
dc.description.physical704-716pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume58pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.15.047.4249pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327358
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.ensocial advertisingpl
dc.subject.enpersuasionpl
dc.subject.enAIDSpl
dc.subject.plreklama społecznapl
dc.subject.plśrodki perswazyjnepl
dc.subject.plAIDSpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleŚrodki perswazyjne w reklamie społecznej : (na przykładzie profilaktyki AIDS)pl
dc.title.alternativeThe persuasion means in social advertising : (based on the example of HIV prophylaxis)pl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeMediatyzacja kultury i życia społecznegopl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The emergence and the evolution of the mass media has had a great impact on fast development of the advertising, refining of its devices, and the appearance of new brands of ads. Nowadays we have not only commercial advertisements, but also the corporate, political, philanthropic, or social ones. The author of the article analyses social advertisements aimed at the AIDS prevention; devotes her attention to their structure, persuasive means, and the conditioning of their possible success. She also does carry out the comparative analysis of Polish and Western-European and American anti-HIV campaigns.
dc.abstract.plpl
Pojawienie się masowych mediów przyczyniło się do gwałtownego rozwoju reklamy, jej uatrakcyjnienia i wzbogacenia o środki perswazyjne, a także do rozkwitu nowych typów przekazów reklamowych. Obok najbardziej znanej reklamy komercyjnej pojawiła się także reklama korporacyjna, polityczna, dobroczynna i społeczna. Na przykładzie społecznych reklam na rzecz walki z AIDS autorka zastanawia się, w jaki sposób są one konstruowane, jakimi środkami perswazyjnymi się posługują i od czego zależy ich sukces. Dokonuje też porównania polskich z zachodnimi reklamami społecznymi na rzecz walki z AIDS.
dc.contributor.authorpl
Pawlak-Sobczak, Katarzyna
dc.date.accessioned
2024-02-22T10:23:33Z
dc.date.available
2024-02-22T10:23:33Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 716
dc.description.numberpl
3 (223)
dc.description.physicalpl
704-716
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
58
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.15.047.4249
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327358
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
social advertising
dc.subject.enpl
persuasion
dc.subject.enpl
AIDS
dc.subject.plpl
reklama społeczna
dc.subject.plpl
środki perswazyjne
dc.subject.plpl
AIDS
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Środki perswazyjne w reklamie społecznej : (na przykładzie profilaktyki AIDS)
dc.title.alternativepl
The persuasion means in social advertising : (based on the example of HIV prophylaxis)
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Mediatyzacja kultury i życia społecznego
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Krakow
5
Boydton
1
Downloads
pawlak-sobczak_srodki_perswazyjne_w_reklamie_spolecznej_2015.pdf
33