O komunikacji biznesowej na zajęciach językowych

2024
journal article
article
dc.abstract.enBusiness language teaching is playing an important role nowadays, due to the growing interest in this area of specialized communication among language learners. In the process of learning business language, we attach a great importance to the cognitive and psychological aspects, without which it would be difficult to obtain the desired effects. Practical workshops are identified as a valuable pedagogical approach in teaching business language. These workshops provide students with hands-on opportunities to apply their language skills in real-life business scenarios. Role-playing exercises, case studies, and interactive group activities enable students to practice negotiation, problem-solving, and decision-making skills. Additionally, workshops enhance student’ cultural awareness and adaptability in diverse business contexts, promoting effective cross-cultural communication.
dc.abstract.plObecnie nauczanie języka biznesu odgrywa ważną rolę ze względu na rosnące zainteresowanie tą dziedziną komunikacji specjalistycznej wśród uczących się języków obcych. W procesie nauki języka biznesu dużą wagę przywiązujemy do aspektów poznawczych i psychologicznych, bez których trudno byłoby uzyskać pożądane efekty. Warsztaty prowadzone metodą „sześciu kapeluszy” uznawane są za wartościową technikę pedagogiczną w nauczaniu języka biznesowego. Zapewniają one osobom studiującym praktyczne możliwości zastosowania swoich umiejętności językowych w rzeczywistych scenariuszach biznesowych. Ćwiczenia z odgrywaniem ról, studia przypadków i interaktywne zajęcia grupowe umożliwiają osobom studiującym ćwiczenie umiejętności negocjacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Ponadto warsztaty zwiększają świadomość kulturową osób studiujących i ich zdolności adaptacyjne w różnych kontekstach biznesowych, promując tym samym skuteczną komunikację międzykulturową.
dc.affiliationPion Prorektora ds. dydaktyki : Jagiellońskie Centrum Językowe
dc.contributor.authorGajda, Radosław - 443380
dc.date.accessioned2025-05-22T08:43:12Z
dc.date.available2025-05-22T08:43:12Z
dc.date.createdat2025-05-22T08:43:12Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 34
dc.description.physical27-34
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume13
dc.identifier.doi10.4467/27204812ZG.24.004.19720
dc.identifier.eissn2720-4812
dc.identifier.issn2080-2358
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/552660
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enbusiness
dc.subject.encommunication
dc.subject.endidactics
dc.subject.enpsychology of language
dc.subject.plbiznes
dc.subject.plkomunikacja
dc.subject.pldydaktyka
dc.subject.plpsychologia języka
dc.subtypeArticle
dc.titleO komunikacji biznesowej na zajęciach językowych
dc.title.alternativeThe role of language classes in developing effective business communication
dc.title.journalZeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
Business language teaching is playing an important role nowadays, due to the growing interest in this area of specialized communication among language learners. In the process of learning business language, we attach a great importance to the cognitive and psychological aspects, without which it would be difficult to obtain the desired effects. Practical workshops are identified as a valuable pedagogical approach in teaching business language. These workshops provide students with hands-on opportunities to apply their language skills in real-life business scenarios. Role-playing exercises, case studies, and interactive group activities enable students to practice negotiation, problem-solving, and decision-making skills. Additionally, workshops enhance student’ cultural awareness and adaptability in diverse business contexts, promoting effective cross-cultural communication.
dc.abstract.pl
Obecnie nauczanie języka biznesu odgrywa ważną rolę ze względu na rosnące zainteresowanie tą dziedziną komunikacji specjalistycznej wśród uczących się języków obcych. W procesie nauki języka biznesu dużą wagę przywiązujemy do aspektów poznawczych i psychologicznych, bez których trudno byłoby uzyskać pożądane efekty. Warsztaty prowadzone metodą „sześciu kapeluszy” uznawane są za wartościową technikę pedagogiczną w nauczaniu języka biznesowego. Zapewniają one osobom studiującym praktyczne możliwości zastosowania swoich umiejętności językowych w rzeczywistych scenariuszach biznesowych. Ćwiczenia z odgrywaniem ról, studia przypadków i interaktywne zajęcia grupowe umożliwiają osobom studiującym ćwiczenie umiejętności negocjacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Ponadto warsztaty zwiększają świadomość kulturową osób studiujących i ich zdolności adaptacyjne w różnych kontekstach biznesowych, promując tym samym skuteczną komunikację międzykulturową.
dc.affiliation
Pion Prorektora ds. dydaktyki : Jagiellońskie Centrum Językowe
dc.contributor.author
Gajda, Radosław - 443380
dc.date.accessioned
2025-05-22T08:43:12Z
dc.date.available
2025-05-22T08:43:12Z
dc.date.createdaten
2025-05-22T08:43:12Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 34
dc.description.physical
27-34
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
13
dc.identifier.doi
10.4467/27204812ZG.24.004.19720
dc.identifier.eissn
2720-4812
dc.identifier.issn
2080-2358
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/552660
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
business
dc.subject.en
communication
dc.subject.en
didactics
dc.subject.en
psychology of language
dc.subject.pl
biznes
dc.subject.pl
komunikacja
dc.subject.pl
dydaktyka
dc.subject.pl
psychologia języka
dc.subtype
Article
dc.title
O komunikacji biznesowej na zajęciach językowych
dc.title.alternative
The role of language classes in developing effective business communication
dc.title.journal
Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
3
Hong Kong
1
Poznan
1
Downloads
gajda_o_komunikacji_biznesowej_na_zajeciach_jezykowych_2024.pdf
23