Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
O komunikacji biznesowej na zajęciach językowych
The role of language classes in developing effective business communication
biznes
komunikacja
dydaktyka
psychologia języka
business
communication
didactics
psychology of language
Bibliogr. s. 34
Obecnie nauczanie języka biznesu odgrywa ważną rolę ze względu na rosnące zainteresowanie tą dziedziną komunikacji specjalistycznej wśród uczących się języków obcych. W procesie nauki języka biznesu dużą wagę przywiązujemy do aspektów poznawczych i psychologicznych, bez których trudno byłoby uzyskać pożądane efekty. Warsztaty prowadzone metodą „sześciu kapeluszy” uznawane są za wartościową technikę pedagogiczną w nauczaniu języka biznesowego. Zapewniają one osobom studiującym praktyczne możliwości zastosowania swoich umiejętności językowych w rzeczywistych scenariuszach biznesowych. Ćwiczenia z odgrywaniem ról, studia przypadków i interaktywne zajęcia grupowe umożliwiają osobom studiującym ćwiczenie umiejętności negocjacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Ponadto warsztaty zwiększają świadomość kulturową osób studiujących i ich zdolności adaptacyjne w różnych kontekstach biznesowych, promując tym samym skuteczną komunikację międzykulturową.
Business language teaching is playing an important role nowadays, due to the growing interest in this area of specialized communication among language learners. In the process of learning business language, we attach a great importance to the cognitive and psychological aspects, without which it would be difficult to obtain the desired effects. Practical workshops are identified as a valuable pedagogical approach in teaching business language. These workshops provide students with hands-on opportunities to apply their language skills in real-life business scenarios. Role-playing exercises, case studies, and interactive group activities enable students to practice negotiation, problem-solving, and decision-making skills. Additionally, workshops enhance student’ cultural awareness and adaptability in diverse business contexts, promoting effective cross-cultural communication.
| dc.abstract.en | Business language teaching is playing an important role nowadays, due to the growing interest in this area of specialized communication among language learners. In the process of learning business language, we attach a great importance to the cognitive and psychological aspects, without which it would be difficult to obtain the desired effects. Practical workshops are identified as a valuable pedagogical approach in teaching business language. These workshops provide students with hands-on opportunities to apply their language skills in real-life business scenarios. Role-playing exercises, case studies, and interactive group activities enable students to practice negotiation, problem-solving, and decision-making skills. Additionally, workshops enhance student’ cultural awareness and adaptability in diverse business contexts, promoting effective cross-cultural communication. | |
| dc.abstract.pl | Obecnie nauczanie języka biznesu odgrywa ważną rolę ze względu na rosnące zainteresowanie tą dziedziną komunikacji specjalistycznej wśród uczących się języków obcych. W procesie nauki języka biznesu dużą wagę przywiązujemy do aspektów poznawczych i psychologicznych, bez których trudno byłoby uzyskać pożądane efekty. Warsztaty prowadzone metodą „sześciu kapeluszy” uznawane są za wartościową technikę pedagogiczną w nauczaniu języka biznesowego. Zapewniają one osobom studiującym praktyczne możliwości zastosowania swoich umiejętności językowych w rzeczywistych scenariuszach biznesowych. Ćwiczenia z odgrywaniem ról, studia przypadków i interaktywne zajęcia grupowe umożliwiają osobom studiującym ćwiczenie umiejętności negocjacji, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji. Ponadto warsztaty zwiększają świadomość kulturową osób studiujących i ich zdolności adaptacyjne w różnych kontekstach biznesowych, promując tym samym skuteczną komunikację międzykulturową. | |
| dc.affiliation | Pion Prorektora ds. dydaktyki : Jagiellońskie Centrum Językowe | |
| dc.contributor.author | Gajda, Radosław - 443380 | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-22T08:43:12Z | |
| dc.date.available | 2025-05-22T08:43:12Z | |
| dc.date.createdat | 2025-05-22T08:43:12Z | en |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.date.openaccess | 0 | |
| dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
| dc.description.additional | Bibliogr. s. 34 | |
| dc.description.physical | 27-34 | |
| dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
| dc.description.volume | 13 | |
| dc.identifier.doi | 10.4467/27204812ZG.24.004.19720 | |
| dc.identifier.eissn | 2720-4812 | |
| dc.identifier.issn | 2080-2358 | |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/552660 | |
| dc.language | pol | |
| dc.language.container | pol | |
| dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa | |
| dc.rights.licence | CC-BY | |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl | |
| dc.share.type | otwarte czasopismo | |
| dc.subject.en | business | |
| dc.subject.en | communication | |
| dc.subject.en | didactics | |
| dc.subject.en | psychology of language | |
| dc.subject.pl | biznes | |
| dc.subject.pl | komunikacja | |
| dc.subject.pl | dydaktyka | |
| dc.subject.pl | psychologia języka | |
| dc.subtype | Article | |
| dc.title | O komunikacji biznesowej na zajęciach językowych | |
| dc.title.alternative | The role of language classes in developing effective business communication | |
| dc.title.journal | Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego | |
| dc.type | JournalArticle | |
| dspace.entity.type | Publication | en |