Cyfrowa transformacja marketingu : wirtualni influencerzy jako nowi bohaterowie storytellingu marek

2024
journal article
article
dc.abstract.enDynamic market and technological transformations affect many areas of human life. As a result, the number of brands competing to gain customer attention is growing. The consumer of the 21st century wants the purchasing process to be interactive generating emotions and experiences, and the product itself to be personalized. The desire to provide a valid response to those needs leads to the sales strategies based on the creation of experiences, including storytelling, which growing in popularity and has been heavily implemented in online sales. Rapidly developing AI systems are changing the approach of the salesman, resulting in a combination of storytelling and virtual influencer marketing as vital part of the modern marketing strategies. Thus, more and more companies choose to invite to their campaigns virtual characters known as virtual influencers, whose lives resemble the real life as much as possible. Using authenticity, social engagement and mutual trust as core qualities, virtual influencers have the unique potential to tell engaging, consistent stories, which align perfectly with the storytelling technique. Thus, in the wake of technological developments, the methods in which brands can build customer relationships and craft narratives to promote their products are being significantly expanded.
dc.abstract.plDynamiczny rozwój rynkowy oraz technologiczny wpływa na wiele dziedzin życia. W ich wyniku wzrasta m.in. liczba marek, które konkurują między sobą o zdobycie uwagi klienta. Konsument XXI wieku pragnie z kolei, aby proces zakupowy nie miał jedynie charakteru materialnego, a jako interaktywny generował emocje, doświadczenia, zaś sam produkt był spersonalizowany. Odpowiedzią na te potrzeby stają się strategie sprzedażowe oparte na tzw. tworzeniu doświadczeń, wśród których można wymienić zyskujący na popularności storytelling (który coraz częściej rozwijany jest w przestrzeni internetowej). Z drugiej strony także dynamicznie rozwijające się systemy AI zmieniają podejście sprzedażowe. W wyniku tego coraz bardziej popularne w nowoczesnych strategiach marketingowych staje się połączenie storytellingu i tzw. wirtualnego influencer marketingu. Więcej firm decyduje się zatem na zaproszenie do współpracy tzw. wirtualnych ludzi, znanych jako „wirtualni influencerzy”, którzy kreowani są, aby jak najbardziej przypominać żywe osoby. Wirtualni influencerzy, wykorzystując pozory autentyczności, zaangażowanie społecznościowe i wzajemne zaufanie jako podstawowe walory, mają wyjątkowy potencjał do opowiadania angażujących, spójnych historii, co idealnie wpisuje się w technikę storytellingu. W obliczu rozwoju technologicznego następuje zatem rozbudowanie sposobów, poprzez które marki budują relacje z klientami i tworzą opowieści, promując swoje produkty.
dc.affiliationSzkoła Doktorska Nauk Społecznych
dc.contributor.authorGrabowska, Anna - 416021
dc.date.accession2025-03-04
dc.date.accessioned2025-03-04T13:14:24Z
dc.date.available2025-03-04T13:14:24Z
dc.date.createdat2025-02-10T21:52:11Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 162-169
dc.description.physical132-169
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume7 (2)
dc.identifier.doi10.51480/compress.2024.7-2.741
dc.identifier.eissn2545-2320
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549779
dc.identifier.weblinkhttps://compress.edu.pl/e-wydania/item/cyfrowa-transformacja-marketingu-wirtualni-influencerzy-jako-nowi-bohaterowie-storytellingu-marek
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enstorytelling
dc.subject.eninfluencer marketing
dc.subject.eninternet marketing
dc.subject.envirtual influencer
dc.subject.plstorytelling
dc.subject.plinfluencer marketing
dc.subject.plmarketing internetowy
dc.subject.plwirtualny influencer
dc.subtypeArticle
dc.titleCyfrowa transformacja marketingu : wirtualni influencerzy jako nowi bohaterowie storytellingu marek
dc.title.alternativeDigital transformation of marketing : virtual influencers as new brand storytelling characters
dc.title.journalCom.press
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
Dynamic market and technological transformations affect many areas of human life. As a result, the number of brands competing to gain customer attention is growing. The consumer of the 21st century wants the purchasing process to be interactive generating emotions and experiences, and the product itself to be personalized. The desire to provide a valid response to those needs leads to the sales strategies based on the creation of experiences, including storytelling, which growing in popularity and has been heavily implemented in online sales. Rapidly developing AI systems are changing the approach of the salesman, resulting in a combination of storytelling and virtual influencer marketing as vital part of the modern marketing strategies. Thus, more and more companies choose to invite to their campaigns virtual characters known as virtual influencers, whose lives resemble the real life as much as possible. Using authenticity, social engagement and mutual trust as core qualities, virtual influencers have the unique potential to tell engaging, consistent stories, which align perfectly with the storytelling technique. Thus, in the wake of technological developments, the methods in which brands can build customer relationships and craft narratives to promote their products are being significantly expanded.
dc.abstract.pl
Dynamiczny rozwój rynkowy oraz technologiczny wpływa na wiele dziedzin życia. W ich wyniku wzrasta m.in. liczba marek, które konkurują między sobą o zdobycie uwagi klienta. Konsument XXI wieku pragnie z kolei, aby proces zakupowy nie miał jedynie charakteru materialnego, a jako interaktywny generował emocje, doświadczenia, zaś sam produkt był spersonalizowany. Odpowiedzią na te potrzeby stają się strategie sprzedażowe oparte na tzw. tworzeniu doświadczeń, wśród których można wymienić zyskujący na popularności storytelling (który coraz częściej rozwijany jest w przestrzeni internetowej). Z drugiej strony także dynamicznie rozwijające się systemy AI zmieniają podejście sprzedażowe. W wyniku tego coraz bardziej popularne w nowoczesnych strategiach marketingowych staje się połączenie storytellingu i tzw. wirtualnego influencer marketingu. Więcej firm decyduje się zatem na zaproszenie do współpracy tzw. wirtualnych ludzi, znanych jako „wirtualni influencerzy”, którzy kreowani są, aby jak najbardziej przypominać żywe osoby. Wirtualni influencerzy, wykorzystując pozory autentyczności, zaangażowanie społecznościowe i wzajemne zaufanie jako podstawowe walory, mają wyjątkowy potencjał do opowiadania angażujących, spójnych historii, co idealnie wpisuje się w technikę storytellingu. W obliczu rozwoju technologicznego następuje zatem rozbudowanie sposobów, poprzez które marki budują relacje z klientami i tworzą opowieści, promując swoje produkty.
dc.affiliation
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
dc.contributor.author
Grabowska, Anna - 416021
dc.date.accession
2025-03-04
dc.date.accessioned
2025-03-04T13:14:24Z
dc.date.available
2025-03-04T13:14:24Z
dc.date.createdaten
2025-02-10T21:52:11Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 162-169
dc.description.physical
132-169
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
7 (2)
dc.identifier.doi
10.51480/compress.2024.7-2.741
dc.identifier.eissn
2545-2320
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549779
dc.identifier.weblink
https://compress.edu.pl/e-wydania/item/cyfrowa-transformacja-marketingu-wirtualni-influencerzy-jako-nowi-bohaterowie-storytellingu-marek
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
storytelling
dc.subject.en
influencer marketing
dc.subject.en
internet marketing
dc.subject.en
virtual influencer
dc.subject.pl
storytelling
dc.subject.pl
influencer marketing
dc.subject.pl
marketing internetowy
dc.subject.pl
wirtualny influencer
dc.subtype
Article
dc.title
Cyfrowa transformacja marketingu : wirtualni influencerzy jako nowi bohaterowie storytellingu marek
dc.title.alternative
Digital transformation of marketing : virtual influencers as new brand storytelling characters
dc.title.journal
Com.press
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
51
Views per month
Views per city
Krakow
16
Warsaw
2
Gdansk
1
Przemyśl
1
Płock
1
Tarnów
1
Downloads
grabowska_cyfrowa_transformacja_marketingu_2024.pdf
136