Corporate disputes through media lens : a crisis communication case study

2015
journal article
article
dc.abstract.enThrough a case study analysis, this paper applies crisis communication theories and models to investigate how the vocal disputes and ownership controversies over the biggest Polish mobile operator were handled by Polish and international corporations. It specifically addresses such issues as necessity (or lack thereof) of maintaining open and unlimited communication with media and through media in crises, significance of media and their use by all parties involved, the role of the PR advisors during a major corporate conflict, and a self-bounded nature of communication during serious corporate controversies. The paper is aimed at bridging the gap between PR theory and practice, mainly by advising businesses how to handle crises and conflicts. The last notion on discrepancy between PR theory and practice is also based on an experience of the author, an academic and a seasoned PR practitioner, who participated in several crisis communication programs, including the one described in the study.pl
dc.abstract.plArtykuł stanowi oparte na modelach i teoriach komunikowania kryzysowego studium przypadku głośnych dyskusji i sporów właścicielskich wokół operatora telefonii komórkowej PTC Sp. z o.o., toczonych przez firmy polskie i międzynarodowe. Autor podejmuje takie kwestie, jak potrzeba (albo jej brak) utrzymywania otwartej i nieograniczonej komunikacji z mediami i przez media w trakcie kryzysów, znaczenie mediów i ich zastosowanie przez skonfliktowane strony, rolę specjalistów "public relations" i innych doradców, w tym prawników, a także samoograniczający się charakter komunikowania w trakcie poważnych kontrowersji korporacyjnych. Autor wskazuje na potrzebę ograniczenia rozbieżności między teorią a praktyką PR. Uwagi te wynikają m.in. z doświadczeń autora - akademika i praktyka PR, uczestnika wielu programów komunikowania kryzysowego, w tym opisanego w niniejszym artykule.pl
dc.contributor.authorBarlik, Jacekpl
dc.date.accessioned2024-02-22T10:05:58Z
dc.date.available2024-02-22T10:05:58Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 745-746pl
dc.description.number3 (223)pl
dc.description.physical729-747pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume58pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.15.049.4251pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327356
dc.languageengpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enconflictpl
dc.subject.encrisis communicationpl
dc.subject.enpublic relationspl
dc.subject.enopen communicationpl
dc.subject.plkonfliktpl
dc.subject.plkomunikacja kryzysowapl
dc.subject.plpublic relationspl
dc.subject.plkomunikacja otwartapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleCorporate disputes through media lens : a crisis communication case studypl
dc.title.alternativeSpory korporacyjne w oglądzie mediów : studium przypadku kryzysowegopl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeMediatyzacja kultury i życia społecznegopl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Through a case study analysis, this paper applies crisis communication theories and models to investigate how the vocal disputes and ownership controversies over the biggest Polish mobile operator were handled by Polish and international corporations. It specifically addresses such issues as necessity (or lack thereof) of maintaining open and unlimited communication with media and through media in crises, significance of media and their use by all parties involved, the role of the PR advisors during a major corporate conflict, and a self-bounded nature of communication during serious corporate controversies. The paper is aimed at bridging the gap between PR theory and practice, mainly by advising businesses how to handle crises and conflicts. The last notion on discrepancy between PR theory and practice is also based on an experience of the author, an academic and a seasoned PR practitioner, who participated in several crisis communication programs, including the one described in the study.
dc.abstract.plpl
Artykuł stanowi oparte na modelach i teoriach komunikowania kryzysowego studium przypadku głośnych dyskusji i sporów właścicielskich wokół operatora telefonii komórkowej PTC Sp. z o.o., toczonych przez firmy polskie i międzynarodowe. Autor podejmuje takie kwestie, jak potrzeba (albo jej brak) utrzymywania otwartej i nieograniczonej komunikacji z mediami i przez media w trakcie kryzysów, znaczenie mediów i ich zastosowanie przez skonfliktowane strony, rolę specjalistów "public relations" i innych doradców, w tym prawników, a także samoograniczający się charakter komunikowania w trakcie poważnych kontrowersji korporacyjnych. Autor wskazuje na potrzebę ograniczenia rozbieżności między teorią a praktyką PR. Uwagi te wynikają m.in. z doświadczeń autora - akademika i praktyka PR, uczestnika wielu programów komunikowania kryzysowego, w tym opisanego w niniejszym artykule.
dc.contributor.authorpl
Barlik, Jacek
dc.date.accessioned
2024-02-22T10:05:58Z
dc.date.available
2024-02-22T10:05:58Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 745-746
dc.description.numberpl
3 (223)
dc.description.physicalpl
729-747
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
58
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.15.049.4251
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327356
dc.languagepl
eng
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
conflict
dc.subject.enpl
crisis communication
dc.subject.enpl
public relations
dc.subject.enpl
open communication
dc.subject.plpl
konflikt
dc.subject.plpl
komunikacja kryzysowa
dc.subject.plpl
public relations
dc.subject.plpl
komunikacja otwarta
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Corporate disputes through media lens : a crisis communication case study
dc.title.alternativepl
Spory korporacyjne w oglądzie mediów : studium przypadku kryzysowego
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Mediatyzacja kultury i życia społecznego
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Krakow
7
Słomniki
4
Downloads
barlik_corporate_disputes_through_media_lens_2015.pdf
12