Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem

2019
journal article
article
dc.abstract.enThe aim of this article is to evaluate the communication effectiveness of political leaders on Twitter. The subject of the analysis was the activity of Władysław Kosiniak-Kamysz, Katarzyna Lubnauer, Mateusz Morawiecki, Grzegorz Schetyna and Stanisław Tyszka in the period from 1 September to 30 November 2018. This period allowed us to capture the specific use of Twitter during the local government elections campaign and during the pre-campaign before the elections in 2019. The article is based on quantitative and qualitative analyses. The paper is an attempt to answer how much political leaders use this medium as a tool for dialogue.pl
dc.abstract.plCelem artykułu jest ocena efektywności komunikacyjnej liderów politycznych w serwisie Twitter. Przedmiotem analizy jest aktywność Władysława Kosiniaka-Kamysza, Katarzyny Lubnauer, Mateusza Morawieckiego, Grzegorza Schetyny oraz Stanisława Tyszki w okresie od 1 września do 30 listopada 2018 roku. Okres ten pozwolił na uchwycenie specyfiki wykorzystania serwisu w czasie samorządowej kampanii wyborczej oraz w czasie prekampanii przed wyborami w 2019 roku. Artykuł opiera się na analizach ilościowo-jakościowych. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, na ile liderzy polityczni wykorzystują wspomniane medium jako narzędzie dialogu z otoczeniem.pl
dc.contributor.authorMaguś, Wojciechpl
dc.date.accession2023-09-19pl
dc.date.accessioned2023-09-13T08:07:50Z
dc.date.available2023-09-13T08:07:50Z
dc.date.issued2019pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 91-92. Nieaktywne DOI: 10.4467/22996362PZ.19.045.11049pl
dc.description.number4 (240)pl
dc.description.physical63-93pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume62pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318790
dc.identifier.weblinkhttps://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2019/4-240/art/15314/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enTwitterpl
dc.subject.ensocial mediapl
dc.subject.enpolitical leaderspl
dc.subject.enelection campaignpl
dc.subject.endialoguepl
dc.subject.plTwitterpl
dc.subject.plmedia społecznościowepl
dc.subject.plliderzy politycznipl
dc.subject.plkampania wyborczapl
dc.subject.pldialogpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleTwitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniempl
dc.title.alternativeTwitter as a tool for dialogue between political leaders and their environmentpl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this article is to evaluate the communication effectiveness of political leaders on Twitter. The subject of the analysis was the activity of Władysław Kosiniak-Kamysz, Katarzyna Lubnauer, Mateusz Morawiecki, Grzegorz Schetyna and Stanisław Tyszka in the period from 1 September to 30 November 2018. This period allowed us to capture the specific use of Twitter during the local government elections campaign and during the pre-campaign before the elections in 2019. The article is based on quantitative and qualitative analyses. The paper is an attempt to answer how much political leaders use this medium as a tool for dialogue.
dc.abstract.plpl
Celem artykułu jest ocena efektywności komunikacyjnej liderów politycznych w serwisie Twitter. Przedmiotem analizy jest aktywność Władysława Kosiniaka-Kamysza, Katarzyny Lubnauer, Mateusza Morawieckiego, Grzegorza Schetyny oraz Stanisława Tyszki w okresie od 1 września do 30 listopada 2018 roku. Okres ten pozwolił na uchwycenie specyfiki wykorzystania serwisu w czasie samorządowej kampanii wyborczej oraz w czasie prekampanii przed wyborami w 2019 roku. Artykuł opiera się na analizach ilościowo-jakościowych. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, na ile liderzy polityczni wykorzystują wspomniane medium jako narzędzie dialogu z otoczeniem.
dc.contributor.authorpl
Maguś, Wojciech
dc.date.accessionpl
2023-09-19
dc.date.accessioned
2023-09-13T08:07:50Z
dc.date.available
2023-09-13T08:07:50Z
dc.date.issuedpl
2019
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 91-92. Nieaktywne DOI: 10.4467/22996362PZ.19.045.11049
dc.description.numberpl
4 (240)
dc.description.physicalpl
63-93
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
62
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318790
dc.identifier.weblinkpl
https://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2019/4-240/art/15314/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
Twitter
dc.subject.enpl
social media
dc.subject.enpl
political leaders
dc.subject.enpl
election campaign
dc.subject.enpl
dialogue
dc.subject.plpl
Twitter
dc.subject.plpl
media społecznościowe
dc.subject.plpl
liderzy polityczni
dc.subject.plpl
kampania wyborcza
dc.subject.plpl
dialog
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem
dc.title.alternativepl
Twitter as a tool for dialogue between political leaders and their environment
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Krakow
2
Warsaw
2
Nowy Sącz
1
Downloads
magus_twitter_jako_narzedzie_dialogu_liderow_politycznych_z_otoczeniem_2019.pdf
166