Co czyni recenzję przydatną? : analiza krakowskiego rynku hotelarskiego

2021
book section
article
dc.abstract.enWith the growing popularity of social media, the influence of electronic Wordof Mouth on tourists’ decision-making process is increasing. However, there is a lack of a consensus which aspects of a review influence its usefulness. Because of that, the aim of the given study was to verify which determinants influence the usefulness of reviews connected with Cracow hotels’ market. 891 reviews, collected through the use of web-scrapping on TripAdvisor page, were investigated. The analysis shown that usefulness of reviews is not influenced by its content (such as readability and depth). Most influential factors connected to the author of the review were his reputation and experience.pl
dc.abstract.plW obliczu rosnącej popularności mediów społecznościowych, elektroniczny marketing szeptany (eWOM) coraz silniej wpływa na procesy decyzyjne turystów. Wciąż brakuje jednak konsensusu jakie czynniki sprawiają, że hotelowe recenzje postrzegane są jako przydatne. Dlatego celem niniejszego badania było zweryfikowanie, które determinanty wpływają na użyteczność recenzji na gruncie krakowskiego rynku hotelarskiego. Szczegółowej analizie poddano 891 recenzji pochodzących z portalu TripAdvisor i zebranych za pomocą metody web-scrappingu. Analiza wykazała, że czynniki powiązane z treścią recenzji nie mają znaczącego wpływu na jej przydatność. Najistotniejszymi determinantami mającymi dodatni wpływ na użyteczność opinii była reputacja i doświadczenia autora recenzji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczościpl
dc.affiliationSzkoła Doktorska Nauk Społecznychpl
dc.contributor.authorJezierski, Adam - 382153 pl
dc.contributor.editorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accession2021-09-16pl
dc.date.accessioned2021-09-18T13:36:15Z
dc.date.available2021-09-18T13:36:15Z
dc.date.issued2021pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 152-153pl
dc.description.physical141-153pl
dc.description.publication0,68pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume1pl
dc.identifier.isbn978-83-958454-5-1pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/278594
dc.identifier.weblinkhttps://przedsiebiorczosc.uj.edu.pl/documents/137560027/138668814/E-management+t.I.pdf/15b23d66-102a-442a-9c6b-90c6b9aa2d92pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakościpl
dc.pubinfoKraków : Uniwersytet Jagielloński. Instytut Przedsiębiorczościpl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-SA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode*
dc.share.typeinne
dc.sourceinfoliczba autorów 13; liczba stron 176; liczba arkuszy wydawniczych 11;pl
dc.subject.enelectronic Word of Mouth (eWOM)pl
dc.subject.enTripAdvisorpl
dc.subject.enreview usefulnesspl
dc.subject.enhotelspl
dc.subject.plelektroniczny marketing szeptany (eWOM)pl
dc.subject.plTripAdvisorpl
dc.subject.plprzydatność recenzjipl
dc.subject.plhotelepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleCo czyni recenzję przydatną? : analiza krakowskiego rynku hotelarskiegopl
dc.title.alternativeWhat makes a useful review? : an analysis of Cracow hotels' marketpl
dc.title.containerE-managementpl
dc.title.volumeDigitalizacja procesów biznesowychpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
With the growing popularity of social media, the influence of electronic Wordof Mouth on tourists’ decision-making process is increasing. However, there is a lack of a consensus which aspects of a review influence its usefulness. Because of that, the aim of the given study was to verify which determinants influence the usefulness of reviews connected with Cracow hotels’ market. 891 reviews, collected through the use of web-scrapping on TripAdvisor page, were investigated. The analysis shown that usefulness of reviews is not influenced by its content (such as readability and depth). Most influential factors connected to the author of the review were his reputation and experience.
dc.abstract.plpl
W obliczu rosnącej popularności mediów społecznościowych, elektroniczny marketing szeptany (eWOM) coraz silniej wpływa na procesy decyzyjne turystów. Wciąż brakuje jednak konsensusu jakie czynniki sprawiają, że hotelowe recenzje postrzegane są jako przydatne. Dlatego celem niniejszego badania było zweryfikowanie, które determinanty wpływają na użyteczność recenzji na gruncie krakowskiego rynku hotelarskiego. Szczegółowej analizie poddano 891 recenzji pochodzących z portalu TripAdvisor i zebranych za pomocą metody web-scrappingu. Analiza wykazała, że czynniki powiązane z treścią recenzji nie mają znaczącego wpływu na jej przydatność. Najistotniejszymi determinantami mającymi dodatni wpływ na użyteczność opinii była reputacja i doświadczenia autora recenzji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczości
dc.affiliationpl
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
dc.contributor.authorpl
Jezierski, Adam - 382153
dc.contributor.editorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessionpl
2021-09-16
dc.date.accessioned
2021-09-18T13:36:15Z
dc.date.available
2021-09-18T13:36:15Z
dc.date.issuedpl
2021
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 152-153
dc.description.physicalpl
141-153
dc.description.publicationpl
0,68
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
1
dc.identifier.isbnpl
978-83-958454-5-1
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/278594
dc.identifier.weblinkpl
https://przedsiebiorczosc.uj.edu.pl/documents/137560027/138668814/E-management+t.I.pdf/15b23d66-102a-442a-9c6b-90c6b9aa2d92
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakości
dc.pubinfopl
Kraków : Uniwersytet Jagielloński. Instytut Przedsiębiorczości
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-SA
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
dc.share.type
inne
dc.sourceinfopl
liczba autorów 13; liczba stron 176; liczba arkuszy wydawniczych 11;
dc.subject.enpl
electronic Word of Mouth (eWOM)
dc.subject.enpl
TripAdvisor
dc.subject.enpl
review usefulness
dc.subject.enpl
hotels
dc.subject.plpl
elektroniczny marketing szeptany (eWOM)
dc.subject.plpl
TripAdvisor
dc.subject.plpl
przydatność recenzji
dc.subject.plpl
hotele
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Co czyni recenzję przydatną? : analiza krakowskiego rynku hotelarskiego
dc.title.alternativepl
What makes a useful review? : an analysis of Cracow hotels' market
dc.title.containerpl
E-management
dc.title.volumepl
Digitalizacja procesów biznesowych
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
44
Views per month
Views per city
Krakow
11
Warsaw
11
Dublin
2
Groningen
2
Koszalin
2
Wroclaw
2
Bartoszyce
1
Branice
1
Bydgoszcz
1
Katowice
1
Downloads
jezierski_co_czyni_recenzje_przydatna_2021.pdf
47
jezierski_co_czyni_recenzje_przydatna_2021.odt
12