"Guidetainment" w polskiej telewizji śniadaniowej i w prasie kobiecej : próba charakterystyki zjawiska

2015
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-10T01:25:48Z
dc.abstract.enContemporary culture, often defined as the culture of individualism, demands that the society members undertake continuous efforts aiming at self-fulfilment, self-realisation and self-improvement. Therefore, in the era of permanent changes, globalization and consumption, we are witnessing the constant growth of the importance of the guidance and the advice that had been previously associated with the area of professional psychology, therapy, and pedagogy. The mass media both do supply the demand and whip up the interest and the need for various kinds of guidance. The author proposes to examine this phenomenon. As a parallel to the concepts of the "edutainment", "infotainment", "socialtainment" she does propose to analyze it in terms of the "guidetainment": the combination of guidance and entertainment in Polish breakfast television and women's magazines.pl
dc.abstract.plWspółczesna kultura, określana często mianem kultury indywidualizmu, wymaga od członków społeczeństwa podejmowania nieustannych wysiłków zmierzających do samospełnienia, samodoskonalenia i samorealizacji. Dlatego w dobie permanentnych zmian, globalizacji i konsumpcji wzrasta rola poradnictwa dotychczas związanego z fachową pomocą psychologów, terapeutów i pedagogów. Obecnie media masowe weszły w rolę doradcy, z jednej strony zaspokajając, a z drugiej podsycając społeczne zapotrzebowanie na szeroko rozumiane poradnictwo. Warto przyjrzeć się bliżej tym poradom i odpowiedzieć na pytanie, czy w dobie tabloidyzacji, komercjalizacji i konwergencji mediów, które prowadzą do rozwoju takich zjawisk jak "edutainment", "infotainment", "socialtainment", można mówić o "guidetainment", czyli połączeniu poradnictwa i rozrywki w polskiej telewizji śniadaniowej i w prasie kobiecej.pl
dc.contributor.authorDąbrowska-Cendrowska, Olgapl
dc.date.accessioned2024-02-21T08:36:30Z
dc.date.available2024-02-21T08:36:30Z
dc.date.issued2015pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 613-614pl
dc.description.number3 (223)pl
dc.description.physical601-614pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume58pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.15.039.4241pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327323
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.entelevisionpl
dc.subject.enguidetainmentpl
dc.subject.ensocialtainmentpl
dc.subject.enwomen's magazinespl
dc.subject.entabloidizationpl
dc.subject.pltelewizjapl
dc.subject.plguidetainmentpl
dc.subject.plsocialtainmentpl
dc.subject.plprasa kobiecapl
dc.subject.pltabloidyzacjapl
dc.subtypeArticlepl
dc.title"Guidetainment" w polskiej telewizji śniadaniowej i w prasie kobiecej : próba charakterystyki zjawiskapl
dc.title.alternative"Guidetainment" in the Polish breakfast television and the women's magazinespl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeMediatyzacja kultury i życia społecznegopl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-10T01:25:48Z
dc.abstract.enpl
Contemporary culture, often defined as the culture of individualism, demands that the society members undertake continuous efforts aiming at self-fulfilment, self-realisation and self-improvement. Therefore, in the era of permanent changes, globalization and consumption, we are witnessing the constant growth of the importance of the guidance and the advice that had been previously associated with the area of professional psychology, therapy, and pedagogy. The mass media both do supply the demand and whip up the interest and the need for various kinds of guidance. The author proposes to examine this phenomenon. As a parallel to the concepts of the "edutainment", "infotainment", "socialtainment" she does propose to analyze it in terms of the "guidetainment": the combination of guidance and entertainment in Polish breakfast television and women's magazines.
dc.abstract.plpl
Współczesna kultura, określana często mianem kultury indywidualizmu, wymaga od członków społeczeństwa podejmowania nieustannych wysiłków zmierzających do samospełnienia, samodoskonalenia i samorealizacji. Dlatego w dobie permanentnych zmian, globalizacji i konsumpcji wzrasta rola poradnictwa dotychczas związanego z fachową pomocą psychologów, terapeutów i pedagogów. Obecnie media masowe weszły w rolę doradcy, z jednej strony zaspokajając, a z drugiej podsycając społeczne zapotrzebowanie na szeroko rozumiane poradnictwo. Warto przyjrzeć się bliżej tym poradom i odpowiedzieć na pytanie, czy w dobie tabloidyzacji, komercjalizacji i konwergencji mediów, które prowadzą do rozwoju takich zjawisk jak "edutainment", "infotainment", "socialtainment", można mówić o "guidetainment", czyli połączeniu poradnictwa i rozrywki w polskiej telewizji śniadaniowej i w prasie kobiecej.
dc.contributor.authorpl
Dąbrowska-Cendrowska, Olga
dc.date.accessioned
2024-02-21T08:36:30Z
dc.date.available
2024-02-21T08:36:30Z
dc.date.issuedpl
2015
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 613-614
dc.description.numberpl
3 (223)
dc.description.physicalpl
601-614
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
58
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.15.039.4241
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327323
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
television
dc.subject.enpl
guidetainment
dc.subject.enpl
socialtainment
dc.subject.enpl
women's magazines
dc.subject.enpl
tabloidization
dc.subject.plpl
telewizja
dc.subject.plpl
guidetainment
dc.subject.plpl
socialtainment
dc.subject.plpl
prasa kobieca
dc.subject.plpl
tabloidyzacja
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
"Guidetainment" w polskiej telewizji śniadaniowej i w prasie kobiecej : próba charakterystyki zjawiska
dc.title.alternativepl
"Guidetainment" in the Polish breakfast television and the women's magazines
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Mediatyzacja kultury i życia społecznego
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
9
Views per month
Views per city
Krakow
3
Downloads
dabrowska-cendrowska_guidetainment_w_polskiej_telewizji_sniadaniowej_2015.pdf
11