Uchwała reklamowa nowym instrumentem ochrony krajobrazu

2016
journal article
article
dc.abstract.enThe article presents a new solution for the protection of the landscape in the Law of 24 April 2015 amending certain acts in connection with the strengthening of the tools of landscape protection in the form of the possibility of the municipal council to adopt resolutions on the terms and conditions of locating objects of small architecture, billboards and advertising installations and fences ( called advertising resolutions). There are discussed the scope and nature of the legal findings and its differentiation, stages of adoption, as well as responsibility for failure to comply with its provisions.pl
dc.abstract.plArtykuł przedstawia nowe rozwiązanie dotyczące ochrony krajobrazu wprowadzone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu w postaci możliwości podjęcia przez rady gminy uchwał o zasadach i warunkach sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (zwanych uchwałami reklamowymi). Omówiono jej zakres oraz charakter prawny, różnicowanie ustaleń, etapy uchwalania, a także odpowiedzialność za niedostosowanie się do jej przepisów.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.contributor.authorSmertyha, Jarynapl
dc.date.accession2017-12-12pl
dc.date.accessioned2017-12-12T10:51:04Z
dc.date.available2017-12-12T10:51:04Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.number5 (27)pl
dc.description.physical59-69pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issn1689-9601pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47526
dc.identifier.weblinkhttp://www.tbsp.wpia.uj.edu.pl/documents/4137545/134214335/9.+Smertyha_5_2016.pdf/d48f0a7a-abe0-4f04-bff8-6d50ed66f248pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceOTHER
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enspatial orderpl
dc.subject.enlandscape protectionpl
dc.subject.enlandscape lawpl
dc.subject.enadvertising resolutionpl
dc.subject.enmunicipal councilpl
dc.subject.plład przestrzennypl
dc.subject.plochrona krajobrazupl
dc.subject.plustawa krajobrazowapl
dc.subject.pluchwała reklamowapl
dc.subject.plrada gminypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleUchwała reklamowa nowym instrumentem ochrony krajobrazupl
dc.title.alternativeAdvertising resolution as a new instrument for the protection of the landscapepl
dc.title.journalInternetowy Przegląd Prawniczy TBSP UJpl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The article presents a new solution for the protection of the landscape in the Law of 24 April 2015 amending certain acts in connection with the strengthening of the tools of landscape protection in the form of the possibility of the municipal council to adopt resolutions on the terms and conditions of locating objects of small architecture, billboards and advertising installations and fences ( called advertising resolutions). There are discussed the scope and nature of the legal findings and its differentiation, stages of adoption, as well as responsibility for failure to comply with its provisions.
dc.abstract.plpl
Artykuł przedstawia nowe rozwiązanie dotyczące ochrony krajobrazu wprowadzone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu w postaci możliwości podjęcia przez rady gminy uchwał o zasadach i warunkach sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (zwanych uchwałami reklamowymi). Omówiono jej zakres oraz charakter prawny, różnicowanie ustaleń, etapy uchwalania, a także odpowiedzialność za niedostosowanie się do jej przepisów.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.contributor.authorpl
Smertyha, Jaryna
dc.date.accessionpl
2017-12-12
dc.date.accessioned
2017-12-12T10:51:04Z
dc.date.available
2017-12-12T10:51:04Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.numberpl
5 (27)
dc.description.physicalpl
59-69
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issnpl
1689-9601
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/47526
dc.identifier.weblinkpl
http://www.tbsp.wpia.uj.edu.pl/documents/4137545/134214335/9.+Smertyha_5_2016.pdf/d48f0a7a-abe0-4f04-bff8-6d50ed66f248
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
OTHER
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
spatial order
dc.subject.enpl
landscape protection
dc.subject.enpl
landscape law
dc.subject.enpl
advertising resolution
dc.subject.enpl
municipal council
dc.subject.plpl
ład przestrzenny
dc.subject.plpl
ochrona krajobrazu
dc.subject.plpl
ustawa krajobrazowa
dc.subject.plpl
uchwała reklamowa
dc.subject.plpl
rada gminy
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Uchwała reklamowa nowym instrumentem ochrony krajobrazu
dc.title.alternativepl
Advertising resolution as a new instrument for the protection of the landscape
dc.title.journalpl
Internetowy Przegląd Prawniczy TBSP UJ
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1
Views per month
Views per city
Wroclaw
1
Downloads
smertyha_uchwala_reklamowa_nowym_instrumentem_ochrony_krajobrazu_2016.pdf
13