Monetyzacja treści w internecie na przykładzie "Gazety Wyborczej"

2023
journal article
article
dc.abstract.enIn this paper, the author analyzed the monetization strategy of "Gazeta Wyborcza" in the years 2014-2021 - during the period when the title was introduced within his website paywall. The author verified the hypothesis according to which paywall may be an effective way of monetization on the Internet. The study was conducted on the financial results of "Gazeta Wyborcza" in terms of revenues in the years 2014-2021, the circulation of paper editions of the title and the number of subscriptions to the website Wybcza.pl in the years 2014-2021, as well as Individual In-depth Interviews with employees of "Gazeta Wyborcza".
dc.abstract.plW niniejszym artykule dokonano analizy strategii monetyzacji "Gazety Wyborczej" w latach 2014-2021, a więc w okresie, w którym tytuł wprowadził w obrębie swojego serwisu internetowego paywall. Postawiona została hipoteza, według której płatna zapora treści zamieszczanych w serwisie może być skutecznym sposobem monetyzacji w internecie. Badaniu poddane zostały wyniki finansowe "Gazety Wyborczej" w odniesieniu do przychodów w latach 2014-2021, liczba nakładów wydań papierowych tytułu oraz liczba subskrypcji serwisu wyborcza.pl w latach 2014-2021, a także przeprowadzono wywiady pogłębione z pracownikami "Gazety Wyborczej".
dc.contributor.authorTrojanowska, Oliwia
dc.date.accession2024-05-08
dc.date.accessioned2024-05-08T08:26:01Z
dc.date.available2024-05-08T08:26:01Z
dc.date.issued2023
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalNieaktywne DOI: 10.51480/compress.2022.6-1.527. Bibliogr. s. 21-23
dc.description.number6 (1)
dc.description.physical6-23
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eissn2545-2320
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/338844
dc.identifier.weblinkhttps://compress.edu.pl/e-wydania/item/monetyzacja-tresci-w-internecie-na-przykladzie-gazety-wyborczej
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enGazeta Wyborcza
dc.subject.enmonetization
dc.subject.eninternet
dc.subject.ennews website
dc.subject.enadvertising revenue
dc.subject.enpaywall
dc.subject.ensales revenue
dc.subject.plmonetyzacja
dc.subject.plinternet
dc.subject.plserwis internetowy
dc.subject.plpaywall
dc.subject.plGazeta Wyborcza
dc.subject.plprzychody ze sprzedaży
dc.subject.plprzychody z reklam
dc.subtypeArticle
dc.titleMonetyzacja treści w internecie na przykładzie "Gazety Wyborczej"
dc.title.alternativeMonetization of content on the Internet using the example of "Gazeta Wyborcza"
dc.title.journalCom.press
dc.title.volumeMedia i komunikacja społeczna
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
In this paper, the author analyzed the monetization strategy of "Gazeta Wyborcza" in the years 2014-2021 - during the period when the title was introduced within his website paywall. The author verified the hypothesis according to which paywall may be an effective way of monetization on the Internet. The study was conducted on the financial results of "Gazeta Wyborcza" in terms of revenues in the years 2014-2021, the circulation of paper editions of the title and the number of subscriptions to the website Wybcza.pl in the years 2014-2021, as well as Individual In-depth Interviews with employees of "Gazeta Wyborcza".
dc.abstract.pl
W niniejszym artykule dokonano analizy strategii monetyzacji "Gazety Wyborczej" w latach 2014-2021, a więc w okresie, w którym tytuł wprowadził w obrębie swojego serwisu internetowego paywall. Postawiona została hipoteza, według której płatna zapora treści zamieszczanych w serwisie może być skutecznym sposobem monetyzacji w internecie. Badaniu poddane zostały wyniki finansowe "Gazety Wyborczej" w odniesieniu do przychodów w latach 2014-2021, liczba nakładów wydań papierowych tytułu oraz liczba subskrypcji serwisu wyborcza.pl w latach 2014-2021, a także przeprowadzono wywiady pogłębione z pracownikami "Gazety Wyborczej".
dc.contributor.author
Trojanowska, Oliwia
dc.date.accession
2024-05-08
dc.date.accessioned
2024-05-08T08:26:01Z
dc.date.available
2024-05-08T08:26:01Z
dc.date.issued
2023
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Nieaktywne DOI: 10.51480/compress.2022.6-1.527. Bibliogr. s. 21-23
dc.description.number
6 (1)
dc.description.physical
6-23
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eissn
2545-2320
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/338844
dc.identifier.weblink
https://compress.edu.pl/e-wydania/item/monetyzacja-tresci-w-internecie-na-przykladzie-gazety-wyborczej
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
Gazeta Wyborcza
dc.subject.en
monetization
dc.subject.en
internet
dc.subject.en
news website
dc.subject.en
advertising revenue
dc.subject.en
paywall
dc.subject.en
sales revenue
dc.subject.pl
monetyzacja
dc.subject.pl
internet
dc.subject.pl
serwis internetowy
dc.subject.pl
paywall
dc.subject.pl
Gazeta Wyborcza
dc.subject.pl
przychody ze sprzedaży
dc.subject.pl
przychody z reklam
dc.subtype
Article
dc.title
Monetyzacja treści w internecie na przykładzie "Gazety Wyborczej"
dc.title.alternative
Monetization of content on the Internet using the example of "Gazeta Wyborcza"
dc.title.journal
Com.press
dc.title.volume
Media i komunikacja społeczna
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.