Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Narzędzia promocji kultury wykorzystywane w zarządzaniu mediami na przykładzie Radia Kraków - perspektywa zarządzających i odbiorców
Cultural promotion tools used in media management on the example of Radio Krakow - perspective of managers and recipients
narzędzia promocji, media, zarządzanie mediami, radio, promocja, cele i funkcje promocji, działania promocyjne, Radio Kraków, upowszechnianie kultury, misja społeczna
promotional tools, media, media management, radio, promotion, aims and promotional functions, promotional activities, Radio Cracow, promotion of culture, social mission
Przedmiotem niniejszej pracy są narzędzia promocji odnoszące się do kultury, stosowane w zarządzaniu mediami, a konkretnie w instytucji medialnej, którą jest Radio Kraków. Poruszane zostają w niej także kwestie związane z zagadnieniami dotyczącymi mediów, zarządzania nimi, jak i odniesienia do działania medium, którym jest radio. Ponadto zaznaczone są w niej treści dotyczące promocji i przejawy działań z nią związanych. Celem pracy jest wskazanie narzędzi promujących kulturę jako tych, które wpisują się w zarządzanie mediami, rozpatrzenie ich stosowania w perspektywie pracowników instytucji, jak i osób do których są kierowane. Badaniom podlegała publiczna instytucja medialna będąca regionalną rozgłośnią Polskiego Radia – Radio Kraków. Badania przeprowadzone przez autorkę zarówno wśród pracowników rozgłośni radiowej, jak i jej odbiorców potwierdziły, że stosowanie w niej narzędzi promujących dziedzinę kultury jest jednym z ważniejszych działań podejmowanych przez Radio Kraków. Pracownicy wykonujący działania przyczyniające się do powyższego, mają świadomość wykonywania dzięki temu misji polegającej na upowszechnianiu wysokiej kultury, natomiast odbiorcy za sprawą owych narzędzi biorą czynny udział w życiu kulturalnym miasta i regionu, rozpoznają działania promujące kulturę przez Radio Kraków oraz dostrzegają kulturotwórczą rolę omawianej krakowskiej rozgłośni.
The subjects of this study are promotional tools that are linked to culture, used in media management and, in particular, in the media institution which is Radio Kraków. It also raises all relevant issues related to media, management and reference to the medium activity which is radio. In addition, promotional content and all related activities are emphasized in this media institution. The aim of the work is to identify tools that promote culture as part of media management as well as to examine their use in the perspective of the employees of the institution and the people to whom they are directed. The research was carried out by a public media institution - which is the regional radio station of the Polish Radio - Radio Kraków. The research conducted by the author, both among radio station employees and its recipients, confirmed that the use of tools promoting culture was one of the most significant activities undertaken by Radio Kraków. All workers that directly contribute to the promotion of culture are aware of the mission of spreading high culture, while the recipients of these tools take an active part in the cultural life of the city and the region, recognize the actions that promote culture by Radio Kraków and have a clear idea of the cultural role of the Cracow radio.
dc.abstract.en | The subjects of this study are promotional tools that are linked to culture, used in media management and, in particular, in the media institution which is Radio Kraków. It also raises all relevant issues related to media, management and reference to the medium activity which is radio. In addition, promotional content and all related activities are emphasized in this media institution. The aim of the work is to identify tools that promote culture as part of media management as well as to examine their use in the perspective of the employees of the institution and the people to whom they are directed. The research was carried out by a public media institution - which is the regional radio station of the Polish Radio - Radio Kraków. The research conducted by the author, both among radio station employees and its recipients, confirmed that the use of tools promoting culture was one of the most significant activities undertaken by Radio Kraków. All workers that directly contribute to the promotion of culture are aware of the mission of spreading high culture, while the recipients of these tools take an active part in the cultural life of the city and the region, recognize the actions that promote culture by Radio Kraków and have a clear idea of the cultural role of the Cracow radio. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy są narzędzia promocji odnoszące się do kultury, stosowane w zarządzaniu mediami, a konkretnie w instytucji medialnej, którą jest Radio Kraków. Poruszane zostają w niej także kwestie związane z zagadnieniami dotyczącymi mediów, zarządzania nimi, jak i odniesienia do działania medium, którym jest radio. Ponadto zaznaczone są w niej treści dotyczące promocji i przejawy działań z nią związanych. Celem pracy jest wskazanie narzędzi promujących kulturę jako tych, które wpisują się w zarządzanie mediami, rozpatrzenie ich stosowania w perspektywie pracowników instytucji, jak i osób do których są kierowane. Badaniom podlegała publiczna instytucja medialna będąca regionalną rozgłośnią Polskiego Radia – Radio Kraków. Badania przeprowadzone przez autorkę zarówno wśród pracowników rozgłośni radiowej, jak i jej odbiorców potwierdziły, że stosowanie w niej narzędzi promujących dziedzinę kultury jest jednym z ważniejszych działań podejmowanych przez Radio Kraków. Pracownicy wykonujący działania przyczyniające się do powyższego, mają świadomość wykonywania dzięki temu misji polegającej na upowszechnianiu wysokiej kultury, natomiast odbiorcy za sprawą owych narzędzi biorą czynny udział w życiu kulturalnym miasta i regionu, rozpoznają działania promujące kulturę przez Radio Kraków oraz dostrzegają kulturotwórczą rolę omawianej krakowskiej rozgłośni. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.author | Gubała, Dominika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T10:35:53Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T10:35:53Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-02 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-118059-216450 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223177 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | promotional tools, media, media management, radio, promotion, aims and promotional functions, promotional activities, Radio Cracow, promotion of culture, social mission | pl |
dc.subject.pl | narzędzia promocji, media, zarządzanie mediami, radio, promocja, cele i funkcje promocji, działania promocyjne, Radio Kraków, upowszechnianie kultury, misja społeczna | pl |
dc.title | Narzędzia promocji kultury wykorzystywane w zarządzaniu mediami na przykładzie Radia Kraków - perspektywa zarządzających i odbiorców | pl |
dc.title.alternative | Cultural promotion tools used in media management on the example of Radio Krakow - perspective of managers and recipients | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |