Narzędzia promocji kultury wykorzystywane w zarządzaniu mediami na przykładzie Radia Kraków - perspektywa zarządzających i odbiorców

master
dc.abstract.enThe subjects of this study are promotional tools that are linked to culture, used in media management and, in particular, in the media institution which is Radio Kraków. It also raises all relevant issues related to media, management and reference to the medium activity which is radio. In addition, promotional content and all related activities are emphasized in this media institution. The aim of the work is to identify tools that promote culture as part of media management as well as to examine their use in the perspective of the employees of the institution and the people to whom they are directed. The research was carried out by a public media institution - which is the regional radio station of the Polish Radio - Radio Kraków. The research conducted by the author, both among radio station employees and its recipients, confirmed that the use of tools promoting culture was one of the most significant activities undertaken by Radio Kraków. All workers that directly contribute to the promotion of culture are aware of the mission of spreading high culture, while the recipients of these tools take an active part in the cultural life of the city and the region, recognize the actions that promote culture by Radio Kraków and have a clear idea of the cultural role of the Cracow radio.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy są narzędzia promocji odnoszące się do kultury, stosowane w zarządzaniu mediami, a konkretnie w instytucji medialnej, którą jest Radio Kraków. Poruszane zostają w niej także kwestie związane z zagadnieniami dotyczącymi mediów, zarządzania nimi, jak i odniesienia do działania medium, którym jest radio. Ponadto zaznaczone są w niej treści dotyczące promocji i przejawy działań z nią związanych. Celem pracy jest wskazanie narzędzi promujących kulturę jako tych, które wpisują się w zarządzanie mediami, rozpatrzenie ich stosowania w perspektywie pracowników instytucji, jak i osób do których są kierowane. Badaniom podlegała publiczna instytucja medialna będąca regionalną rozgłośnią Polskiego Radia – Radio Kraków. Badania przeprowadzone przez autorkę zarówno wśród pracowników rozgłośni radiowej, jak i jej odbiorców potwierdziły, że stosowanie w niej narzędzi promujących dziedzinę kultury jest jednym z ważniejszych działań podejmowanych przez Radio Kraków. Pracownicy wykonujący działania przyczyniające się do powyższego, mają świadomość wykonywania dzięki temu misji polegającej na upowszechnianiu wysokiej kultury, natomiast odbiorcy za sprawą owych narzędzi biorą czynny udział w życiu kulturalnym miasta i regionu, rozpoznają działania promujące kulturę przez Radio Kraków oraz dostrzegają kulturotwórczą rolę omawianej krakowskiej rozgłośni.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKocój, Ewa - 185927 pl
dc.contributor.authorGubała, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T10:35:53Z
dc.date.available2020-07-27T10:35:53Z
dc.date.submitted2017-10-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-118059-216450pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223177
dc.languagepolpl
dc.subject.enpromotional tools, media, media management, radio, promotion, aims and promotional functions, promotional activities, Radio Cracow, promotion of culture, social missionpl
dc.subject.plnarzędzia promocji, media, zarządzanie mediami, radio, promocja, cele i funkcje promocji, działania promocyjne, Radio Kraków, upowszechnianie kultury, misja społecznapl
dc.titleNarzędzia promocji kultury wykorzystywane w zarządzaniu mediami na przykładzie Radia Kraków - perspektywa zarządzających i odbiorcówpl
dc.title.alternativeCultural promotion tools used in media management on the example of Radio Krakow - perspective of managers and recipientspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subjects of this study are promotional tools that are linked to culture, used in media management and, in particular, in the media institution which is Radio Kraków. It also raises all relevant issues related to media, management and reference to the medium activity which is radio. In addition, promotional content and all related activities are emphasized in this media institution. The aim of the work is to identify tools that promote culture as part of media management as well as to examine their use in the perspective of the employees of the institution and the people to whom they are directed. The research was carried out by a public media institution - which is the regional radio station of the Polish Radio - Radio Kraków. The research conducted by the author, both among radio station employees and its recipients, confirmed that the use of tools promoting culture was one of the most significant activities undertaken by Radio Kraków. All workers that directly contribute to the promotion of culture are aware of the mission of spreading high culture, while the recipients of these tools take an active part in the cultural life of the city and the region, recognize the actions that promote culture by Radio Kraków and have a clear idea of the cultural role of the Cracow radio.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy są narzędzia promocji odnoszące się do kultury, stosowane w zarządzaniu mediami, a konkretnie w instytucji medialnej, którą jest Radio Kraków. Poruszane zostają w niej także kwestie związane z zagadnieniami dotyczącymi mediów, zarządzania nimi, jak i odniesienia do działania medium, którym jest radio. Ponadto zaznaczone są w niej treści dotyczące promocji i przejawy działań z nią związanych. Celem pracy jest wskazanie narzędzi promujących kulturę jako tych, które wpisują się w zarządzanie mediami, rozpatrzenie ich stosowania w perspektywie pracowników instytucji, jak i osób do których są kierowane. Badaniom podlegała publiczna instytucja medialna będąca regionalną rozgłośnią Polskiego Radia – Radio Kraków. Badania przeprowadzone przez autorkę zarówno wśród pracowników rozgłośni radiowej, jak i jej odbiorców potwierdziły, że stosowanie w niej narzędzi promujących dziedzinę kultury jest jednym z ważniejszych działań podejmowanych przez Radio Kraków. Pracownicy wykonujący działania przyczyniające się do powyższego, mają świadomość wykonywania dzięki temu misji polegającej na upowszechnianiu wysokiej kultury, natomiast odbiorcy za sprawą owych narzędzi biorą czynny udział w życiu kulturalnym miasta i regionu, rozpoznają działania promujące kulturę przez Radio Kraków oraz dostrzegają kulturotwórczą rolę omawianej krakowskiej rozgłośni.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.contributor.authorpl
Gubała, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.date.accessioned
2020-07-27T10:35:53Z
dc.date.available
2020-07-27T10:35:53Z
dc.date.submittedpl
2017-10-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-118059-216450
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223177
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
promotional tools, media, media management, radio, promotion, aims and promotional functions, promotional activities, Radio Cracow, promotion of culture, social mission
dc.subject.plpl
narzędzia promocji, media, zarządzanie mediami, radio, promocja, cele i funkcje promocji, działania promocyjne, Radio Kraków, upowszechnianie kultury, misja społeczna
dc.titlepl
Narzędzia promocji kultury wykorzystywane w zarządzaniu mediami na przykładzie Radia Kraków - perspektywa zarządzających i odbiorców
dc.title.alternativepl
Cultural promotion tools used in media management on the example of Radio Krakow - perspective of managers and recipients
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Kielce
7
Hong Kong
6
Krakow
4
Bydgoszcz
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Mrozów
1
Radom
1
Rzeszów
1
Torun
1

No access

No Thumbnail Available