Instytucja skarg i wniosków jako forma kontroli społecznej

licenciate
dc.abstract.enThe presented work focuses on the issue of social control, which is implemented through the institution of complaints and conclusions. The right to lodge complaints and motions was guaranteed by the legislator in the Constitution of the Republic of Poland, giving the public the opportunity to participate in the control of bodies performing public administration tasks, and the possibility of introducing changes and innovative solutions by submitting applications. Work from the very wide issue of control. Gradually classifies the institution of the complaint and the application, first as external control and then goes to the merits or social control. This allows you to drill down into the subject matter of your complaints and applications with the Code of Administrative Procedure that governs these issues.pl
dc.abstract.plPrzedstawiona praca skupia się na zagadnieniu kontroli społecznej, która jest realizowana poprzez instytucję skarg i wniosków. Prawo do składania skarg i wniosków zagwarantował nam ustawodawca w Konstytucji RP dając społeczeństwu szanse do udziału w kontroli nad organami wykonującymi zadania z zakresu administracji publicznej oraz możliwość wprowadzania zmian i innowacyjnych rozwiązań poprzez składane wnioski. Praca wychodząc z bardzo szerokiego zagadnienia kontroli. Stopniowo klasyfikuje instytucję skargi i wniosków, najpierw jako kontrolę zewnętrzną a następnie przechodzi do meritum czyli do kontroli społecznej. Umożliwia to szczegółowe zagłębienie się w tematyce skarg i wniosków przy wykorzystaniu Kodeksu postępowania administracyjnego, który reguluje te zagadnienia.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGolęba, Anna - 129456 pl
dc.contributor.authorMirocha, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerGolęba, Anna - 129456 pl
dc.contributor.reviewerKiełkowski, Tadeusz - 128779 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:02:21Z
dc.date.available2020-07-27T08:02:21Z
dc.date.submitted2017-07-06pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-115541-198279pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220886
dc.languagepolpl
dc.subject.encomplaint, request, social controlpl
dc.subject.plskarga, wniosek, kontrola społecznapl
dc.titleInstytucja skarg i wniosków jako forma kontroli społecznejpl
dc.title.alternativeInstitution of complaints and conclusions as a form of social controlpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The presented work focuses on the issue of social control, which is implemented through the institution of complaints and conclusions. The right to lodge complaints and motions was guaranteed by the legislator in the Constitution of the Republic of Poland, giving the public the opportunity to participate in the control of bodies performing public administration tasks, and the possibility of introducing changes and innovative solutions by submitting applications. Work from the very wide issue of control. Gradually classifies the institution of the complaint and the application, first as external control and then goes to the merits or social control. This allows you to drill down into the subject matter of your complaints and applications with the Code of Administrative Procedure that governs these issues.
dc.abstract.plpl
Przedstawiona praca skupia się na zagadnieniu kontroli społecznej, która jest realizowana poprzez instytucję skarg i wniosków. Prawo do składania skarg i wniosków zagwarantował nam ustawodawca w Konstytucji RP dając społeczeństwu szanse do udziału w kontroli nad organami wykonującymi zadania z zakresu administracji publicznej oraz możliwość wprowadzania zmian i innowacyjnych rozwiązań poprzez składane wnioski. Praca wychodząc z bardzo szerokiego zagadnienia kontroli. Stopniowo klasyfikuje instytucję skargi i wniosków, najpierw jako kontrolę zewnętrzną a następnie przechodzi do meritum czyli do kontroli społecznej. Umożliwia to szczegółowe zagłębienie się w tematyce skarg i wniosków przy wykorzystaniu Kodeksu postępowania administracyjnego, który reguluje te zagadnienia.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Golęba, Anna - 129456
dc.contributor.authorpl
Mirocha, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Golęba, Anna - 129456
dc.contributor.reviewerpl
Kiełkowski, Tadeusz - 128779
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:02:21Z
dc.date.available
2020-07-27T08:02:21Z
dc.date.submittedpl
2017-07-06
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-115541-198279
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220886
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
complaint, request, social control
dc.subject.plpl
skarga, wniosek, kontrola społeczna
dc.titlepl
Instytucja skarg i wniosków jako forma kontroli społecznej
dc.title.alternativepl
Institution of complaints and conclusions as a form of social control
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
2
Views per month
Views per city
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available