Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja usług bankowych na przykładzie Banku Zachodniego WBK oraz Pekao SA
Promotion of bank services on the example of Bank Zachodni WBK and Pekao SA
bankowość – BZ WBK – Pekao – promocja – usługi
banking – BZ WBK – Pekao – promotion – services
Najważniejszym aspektem badawczym pracy była prezentacja form promocji usług bankowych na przykładzie Banku BZ WBK oraz Pekao SA. W pracy zostały zaprezentowane najważniejsze elementy strategii promocji, aktualnie stosowane przez wymienione banki. Jak można się przekonać, działania banków oraz stosowane przez nich formy promocji są w dużej mierze podobne, a mimo to każdy z nich dostosowuje je do swoich aktualnych potrzeb. W chwili obecnej Bank Zachodni WBK nastawiony jest na promocję swoich usług za pomocą znanych osobistości i trzeba przyznać jest to bardzo skuteczne (m.in ponad 4 mld złotych wpłaconych na lokaty czy 2,5 tys. nowych kont dziennie). Bank oczywiście stosuje także innego rodzaju strategie promocji, jak chociażby internet czy promocja sprzedaży. Pekao SA natomiast ze względu na swoją pozycję na rynku odwołuje się do rozsądku ludzi, stawiając na swój profesjonalizm, bezpieczeństwo oraz skuteczność (drugi pod względem wielkość bank w Polsce według miesięcznika finansowego „BANK”). Ukierunkowany jest więc głównie na przekaz informacji. Dodatkowo działania charytatywne i sponsoringowe, jak np. współpraca z WOŚP, dodają mu prestiżu, a tym samym nowych zwolenników. W pracy jako źródła informacyjne wykorzystana została różnego rodzaju literatura fachowa związana z bankowością oraz promocją usług bankowych, raporty, strony internetowe, a także wszelkiego rodzaju źródła promocji, reklamy czy innego rodzaju strategie promocji.
The most important aspect of the MSc thesis was a presentation of the promotion of bank services on the example of Bank BZ WBK and Pekao SA. In this master’s thesis there were presented the most important components of the strategy of the promotion, which are currently used by these two banks. It can be proved that operations and all forms of the promotion are generally similar in both banks, but each institution adapts them for the individual situations. In this moment Bank Zachodni WBK is directed to promote its services by hiring famous people, and it must be said: this is quite effective (over 4 billion zlotys were paid-in for investment or 2,5 thousand new accounts being opened per day). The bank, of course, uses other forms of promotion, like the internet or the sale promotion. The activity which characterizes Pekao SA is different. Thanks to its position on the market, this bank tries to affect people’s reason, based on its professionalism, security and effectuality (Pekao SA is the second biggest bank in Poland according to the financial magazine “THE BANK”). The bank is oriented mainly to transmit the information. Additionally, the charity work and the sponsoring, for example, the cooperation with WOŚP, gives it prestige and new customers.In this MSc thesis, the professional literature, reports, websites and all kinds of information about promotion’s strategies were used as sources.
| dc.abstract.en | The most important aspect of the MSc thesis was a presentation of the promotion of bank services on the example of Bank BZ WBK and Pekao SA. In this master’s thesis there were presented the most important components of the strategy of the promotion, which are currently used by these two banks. It can be proved that operations and all forms of the promotion are generally similar in both banks, but each institution adapts them for the individual situations. In this moment Bank Zachodni WBK is directed to promote its services by hiring famous people, and it must be said: this is quite effective (over 4 billion zlotys were paid-in for investment or 2,5 thousand new accounts being opened per day). The bank, of course, uses other forms of promotion, like the internet or the sale promotion. The activity which characterizes Pekao SA is different. Thanks to its position on the market, this bank tries to affect people’s reason, based on its professionalism, security and effectuality (Pekao SA is the second biggest bank in Poland according to the financial magazine “THE BANK”). The bank is oriented mainly to transmit the information. Additionally, the charity work and the sponsoring, for example, the cooperation with WOŚP, gives it prestige and new customers.In this MSc thesis, the professional literature, reports, websites and all kinds of information about promotion’s strategies were used as sources. | pl |
| dc.abstract.pl | Najważniejszym aspektem badawczym pracy była prezentacja form promocji usług bankowych na przykładzie Banku BZ WBK oraz Pekao SA. W pracy zostały zaprezentowane najważniejsze elementy strategii promocji, aktualnie stosowane przez wymienione banki. Jak można się przekonać, działania banków oraz stosowane przez nich formy promocji są w dużej mierze podobne, a mimo to każdy z nich dostosowuje je do swoich aktualnych potrzeb. W chwili obecnej Bank Zachodni WBK nastawiony jest na promocję swoich usług za pomocą znanych osobistości i trzeba przyznać jest to bardzo skuteczne (m.in. ponad 4 mld złotych wpłaconych na lokaty czy 2,5 tys. nowych kont dziennie). Bank oczywiście stosuje także innego rodzaju strategie promocji, jak chociażby internet czy promocja sprzedaży. Pekao SA natomiast ze względu na swoją pozycję na rynku odwołuje się do rozsądku ludzi, stawiając na swój profesjonalizm, bezpieczeństwo oraz skuteczność (drugi pod względem wielkość bank w Polsce według miesięcznika finansowego „BANK”). Ukierunkowany jest więc głównie na przekaz informacji. Dodatkowo działania charytatywne i sponsoringowe, jak np. współpraca z WOŚP, dodają mu prestiżu, a tym samym nowych zwolenników. W pracy jako źródła informacyjne wykorzystana została różnego rodzaju literatura fachowa związana z bankowością oraz promocją usług bankowych, raporty, strony internetowe, a także wszelkiego rodzaju źródła promocji, reklamy czy innego rodzaju strategie promocji. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.contributor.advisor | Kutera, Małgorzata - 129804 | pl |
| dc.contributor.author | Suwaj, Grzegorz | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Surdykowska, Stanisława - 132168 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Kutera, Małgorzata - 129804 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-20T20:26:44Z | |
| dc.date.available | 2020-07-20T20:26:44Z | |
| dc.date.submitted | 2011-10-26 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-61712-116142 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175262 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | banking – BZ WBK – Pekao – promotion – services | pl |
| dc.subject.pl | bankowość – BZ WBK – Pekao – promocja – usługi | pl |
| dc.title | Promocja usług bankowych na przykładzie Banku Zachodniego WBK oraz Pekao SA | pl |
| dc.title.alternative | Promotion of bank services on the example of Bank Zachodni WBK and Pekao SA | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |