Promocja usług bankowych na przykładzie Banku Zachodniego WBK oraz Pekao SA

master
dc.abstract.enThe most important aspect of the MSc thesis was a presentation of the promotion of bank services on the example of Bank BZ WBK and Pekao SA. In this master’s thesis there were presented the most important components of the strategy of the promotion, which are currently used by these two banks. It can be proved that operations and all forms of the promotion are generally similar in both banks, but each institution adapts them for the individual situations. In this moment Bank Zachodni WBK is directed to promote its services by hiring famous people, and it must be said: this is quite effective (over 4 billion zlotys were paid-in for investment or 2,5 thousand new accounts being opened per day). The bank, of course, uses other forms of promotion, like the internet or the sale promotion. The activity which characterizes Pekao SA is different. Thanks to its position on the market, this bank tries to affect people’s reason, based on its professionalism, security and effectuality (Pekao SA is the second biggest bank in Poland according to the financial magazine “THE BANK”). The bank is oriented mainly to transmit the information. Additionally, the charity work and the sponsoring, for example, the cooperation with WOŚP, gives it prestige and new customers.In this MSc thesis, the professional literature, reports, websites and all kinds of information about promotion’s strategies were used as sources.pl
dc.abstract.plNajważniejszym aspektem badawczym pracy była prezentacja form promocji usług bankowych na przykładzie Banku BZ WBK oraz Pekao SA. W pracy zostały zaprezentowane najważniejsze elementy strategii promocji, aktualnie stosowane przez wymienione banki. Jak można się przekonać, działania banków oraz stosowane przez nich formy promocji są w dużej mierze podobne, a mimo to każdy z nich dostosowuje je do swoich aktualnych potrzeb. W chwili obecnej Bank Zachodni WBK nastawiony jest na promocję swoich usług za pomocą znanych osobistości i trzeba przyznać jest to bardzo skuteczne (m.in. ponad 4 mld złotych wpłaconych na lokaty czy 2,5 tys. nowych kont dziennie). Bank oczywiście stosuje także innego rodzaju strategie promocji, jak chociażby internet czy promocja sprzedaży. Pekao SA natomiast ze względu na swoją pozycję na rynku odwołuje się do rozsądku ludzi, stawiając na swój profesjonalizm, bezpieczeństwo oraz skuteczność (drugi pod względem wielkość bank w Polsce według miesięcznika finansowego „BANK”). Ukierunkowany jest więc głównie na przekaz informacji. Dodatkowo działania charytatywne i sponsoringowe, jak np. współpraca z WOŚP, dodają mu prestiżu, a tym samym nowych zwolenników. W pracy jako źródła informacyjne wykorzystana została różnego rodzaju literatura fachowa związana z bankowością oraz promocją usług bankowych, raporty, strony internetowe, a także wszelkiego rodzaju źródła promocji, reklamy czy innego rodzaju strategie promocji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKutera, Małgorzata - 129804 pl
dc.contributor.authorSuwaj, Grzegorzpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSurdykowska, Stanisława - 132168 pl
dc.contributor.reviewerKutera, Małgorzata - 129804 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:26:44Z
dc.date.available2020-07-20T20:26:44Z
dc.date.submitted2011-10-26pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-61712-116142pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175262
dc.languagepolpl
dc.subject.enbanking – BZ WBK – Pekao – promotion – servicespl
dc.subject.plbankowość – BZ WBK – Pekao – promocja – usługipl
dc.titlePromocja usług bankowych na przykładzie Banku Zachodniego WBK oraz Pekao SApl
dc.title.alternativePromotion of bank services on the example of Bank Zachodni WBK and Pekao SApl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The most important aspect of the MSc thesis was a presentation of the promotion of bank services on the example of Bank BZ WBK and Pekao SA. In this master’s thesis there were presented the most important components of the strategy of the promotion, which are currently used by these two banks. It can be proved that operations and all forms of the promotion are generally similar in both banks, but each institution adapts them for the individual situations. In this moment Bank Zachodni WBK is directed to promote its services by hiring famous people, and it must be said: this is quite effective (over 4 billion zlotys were paid-in for investment or 2,5 thousand new accounts being opened per day). The bank, of course, uses other forms of promotion, like the internet or the sale promotion. The activity which characterizes Pekao SA is different. Thanks to its position on the market, this bank tries to affect people’s reason, based on its professionalism, security and effectuality (Pekao SA is the second biggest bank in Poland according to the financial magazine “THE BANK”). The bank is oriented mainly to transmit the information. Additionally, the charity work and the sponsoring, for example, the cooperation with WOŚP, gives it prestige and new customers.In this MSc thesis, the professional literature, reports, websites and all kinds of information about promotion’s strategies were used as sources.
dc.abstract.plpl
Najważniejszym aspektem badawczym pracy była prezentacja form promocji usług bankowych na przykładzie Banku BZ WBK oraz Pekao SA. W pracy zostały zaprezentowane najważniejsze elementy strategii promocji, aktualnie stosowane przez wymienione banki. Jak można się przekonać, działania banków oraz stosowane przez nich formy promocji są w dużej mierze podobne, a mimo to każdy z nich dostosowuje je do swoich aktualnych potrzeb. W chwili obecnej Bank Zachodni WBK nastawiony jest na promocję swoich usług za pomocą znanych osobistości i trzeba przyznać jest to bardzo skuteczne (m.in. ponad 4 mld złotych wpłaconych na lokaty czy 2,5 tys. nowych kont dziennie). Bank oczywiście stosuje także innego rodzaju strategie promocji, jak chociażby internet czy promocja sprzedaży. Pekao SA natomiast ze względu na swoją pozycję na rynku odwołuje się do rozsądku ludzi, stawiając na swój profesjonalizm, bezpieczeństwo oraz skuteczność (drugi pod względem wielkość bank w Polsce według miesięcznika finansowego „BANK”). Ukierunkowany jest więc głównie na przekaz informacji. Dodatkowo działania charytatywne i sponsoringowe, jak np. współpraca z WOŚP, dodają mu prestiżu, a tym samym nowych zwolenników. W pracy jako źródła informacyjne wykorzystana została różnego rodzaju literatura fachowa związana z bankowością oraz promocją usług bankowych, raporty, strony internetowe, a także wszelkiego rodzaju źródła promocji, reklamy czy innego rodzaju strategie promocji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Kutera, Małgorzata - 129804
dc.contributor.authorpl
Suwaj, Grzegorz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Surdykowska, Stanisława - 132168
dc.contributor.reviewerpl
Kutera, Małgorzata - 129804
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:26:44Z
dc.date.available
2020-07-20T20:26:44Z
dc.date.submittedpl
2011-10-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-61712-116142
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175262
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
banking – BZ WBK – Pekao – promotion – services
dc.subject.plpl
bankowość – BZ WBK – Pekao – promocja – usługi
dc.titlepl
Promocja usług bankowych na przykładzie Banku Zachodniego WBK oraz Pekao SA
dc.title.alternativepl
Promotion of bank services on the example of Bank Zachodni WBK and Pekao SA
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
51
Views per month
Views per city
Warsaw
22
Wroclaw
4
Gdansk
3
Lublin
3
Bialystok
1
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Katowice
1
Krakow
1
Odense
1

No access

No Thumbnail Available