Przemiany kiczu w kulturze współczesnej

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to compare phenomenon of kitsch in two eras - modernist and postmodern. The first chapter attempts to define the concept of kitsch and presents concepts of the phenomenon which are based on the research of specialists in this field: H. Broch, A. Moles, P. Beylin, A. Banach, C. Greenberg, T. Adorno. The second chapter describes the postmodern kitsch. As examples of kitsch mainly were analyzed cinematographic works. More than that there was presented phenomenon of film's perceptions. They are main subject because of their poore artistic value. In process of writing this chapter were used crits from aesthetics, sociology, cultural studies and film studies scholars such as: A. Szahaj, K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czy T. Thorne. The another part of the work is analysis of the survey on perceptions of kitsch conducted by the author of the work of 50 respondents.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest porównanie zjawiska kiczu w dwóch epokach:modernizmie i postmodernizmie. W rozdziale pierwszym podjęto próbę zdefiniowaniapojęcia kiczu oraz przedstawiono koncepcje tego zjawiska, opierając się na badaniachspecjalistów w tej dziedzinie: H. Brocha, A. Molesa, P. Beylina A. Banacha, C. Greenberga,T. Adorno. Drugi rozdział jest próbą opisu kiczu w postmodernizmie. Jako przykłady kiczuanalizowano przede wszystkim dzieła filmowe. Przedstawiono między innymi fenomenodbioru takich filmów, które wzbudzają zainteresowanie przede wszystkim z uwagi na swąniską wartość. W trakcie pisania tego rozdziału korzystano z opracowań z zakresu estetyki,socjologii, kulturoznawstwa i filmoznawstwa takich badaczy jak: A. Szahaj,K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czyT. Thorne. Kolejna część pracy to analiza ankiety dotyczącej postrzegania zjawiska kiczu,przeprowadzonej przez autora pracy wśród 50 respondentów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.authorWiśniowski, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:56:43Z
dc.date.available2020-07-24T20:56:43Z
dc.date.submitted2013-10-21pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-82582-150190pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192094
dc.languagepolpl
dc.subject.enCAMP - KITSCH - KITSCH FILMpl
dc.subject.plKAMP – KICZ – KICZ FILMOWYpl
dc.titlePrzemiany kiczu w kulturze współczesnejpl
dc.title.alternativeTransformation of kitsch in contemporary culturepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to compare phenomenon of kitsch in two eras - modernist and postmodern. The first chapter attempts to define the concept of kitsch and presents concepts of the phenomenon which are based on the research of specialists in this field: H. Broch, A. Moles, P. Beylin, A. Banach, C. Greenberg, T. Adorno. The second chapter describes the postmodern kitsch. As examples of kitsch mainly were analyzed cinematographic works. More than that there was presented phenomenon of film's perceptions. They are main subject because of their poore artistic value. In process of writing this chapter were used crits from aesthetics, sociology, cultural studies and film studies scholars such as: A. Szahaj, K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czy T. Thorne. The another part of the work is analysis of the survey on perceptions of kitsch conducted by the author of the work of 50 respondents.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest porównanie zjawiska kiczu w dwóch epokach:modernizmie i postmodernizmie. W rozdziale pierwszym podjęto próbę zdefiniowaniapojęcia kiczu oraz przedstawiono koncepcje tego zjawiska, opierając się na badaniachspecjalistów w tej dziedzinie: H. Brocha, A. Molesa, P. Beylina A. Banacha, C. Greenberga,T. Adorno. Drugi rozdział jest próbą opisu kiczu w postmodernizmie. Jako przykłady kiczuanalizowano przede wszystkim dzieła filmowe. Przedstawiono między innymi fenomenodbioru takich filmów, które wzbudzają zainteresowanie przede wszystkim z uwagi na swąniską wartość. W trakcie pisania tego rozdziału korzystano z opracowań z zakresu estetyki,socjologii, kulturoznawstwa i filmoznawstwa takich badaczy jak: A. Szahaj,K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czyT. Thorne. Kolejna część pracy to analiza ankiety dotyczącej postrzegania zjawiska kiczu,przeprowadzonej przez autora pracy wśród 50 respondentów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.authorpl
Wiśniowski, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:56:43Z
dc.date.available
2020-07-24T20:56:43Z
dc.date.submittedpl
2013-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-82582-150190
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192094
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CAMP - KITSCH - KITSCH FILM
dc.subject.plpl
KAMP – KICZ – KICZ FILMOWY
dc.titlepl
Przemiany kiczu w kulturze współczesnej
dc.title.alternativepl
Transformation of kitsch in contemporary culture
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available