Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Przemiany kiczu w kulturze współczesnej
Transformation of kitsch in contemporary culture
KAMP – KICZ – KICZ FILMOWY
CAMP - KITSCH - KITSCH FILM
Celem niniejszej pracy jest porównanie zjawiska kiczu w dwóch epokach:modernizmie i postmodernizmie. W rozdziale pierwszym podjęto próbę zdefiniowaniapojęcia kiczu oraz przedstawiono koncepcje tego zjawiska, opierając się na badaniachspecjalistów w tej dziedzinie: H. Brocha, A. Molesa, P. Beylina A. Banacha, C. Greenberga,T. Adorno. Drugi rozdział jest próbą opisu kiczu w postmodernizmie. Jako przykłady kiczuanalizowano przede wszystkim dzieła filmowe. Przedstawiono między innymi fenomenodbioru takich filmów, które wzbudzają zainteresowanie przede wszystkim z uwagi na swąniską wartość. W trakcie pisania tego rozdziału korzystano z opracowań z zakresu estetyki,socjologii, kulturoznawstwa i filmoznawstwa takich badaczy jak: A. Szahaj,K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czyT. Thorne. Kolejna część pracy to analiza ankiety dotyczącej postrzegania zjawiska kiczu,przeprowadzonej przez autora pracy wśród 50 respondentów.
The aim of this thesis is to compare phenomenon of kitsch in two eras - modernist and postmodern. The first chapter attempts to define the concept of kitsch and presents concepts of the phenomenon which are based on the research of specialists in this field: H. Broch, A. Moles, P. Beylin, A. Banach, C. Greenberg, T. Adorno. The second chapter describes the postmodern kitsch. As examples of kitsch mainly were analyzed cinematographic works. More than that there was presented phenomenon of film's perceptions. They are main subject because of their poore artistic value. In process of writing this chapter were used crits from aesthetics, sociology, cultural studies and film studies scholars such as: A. Szahaj, K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czy T. Thorne. The another part of the work is analysis of the survey on perceptions of kitsch conducted by the author of the work of 50 respondents.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to compare phenomenon of kitsch in two eras - modernist and postmodern. The first chapter attempts to define the concept of kitsch and presents concepts of the phenomenon which are based on the research of specialists in this field: H. Broch, A. Moles, P. Beylin, A. Banach, C. Greenberg, T. Adorno. The second chapter describes the postmodern kitsch. As examples of kitsch mainly were analyzed cinematographic works. More than that there was presented phenomenon of film's perceptions. They are main subject because of their poore artistic value. In process of writing this chapter were used crits from aesthetics, sociology, cultural studies and film studies scholars such as: A. Szahaj, K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czy T. Thorne. The another part of the work is analysis of the survey on perceptions of kitsch conducted by the author of the work of 50 respondents. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest porównanie zjawiska kiczu w dwóch epokach:modernizmie i postmodernizmie. W rozdziale pierwszym podjęto próbę zdefiniowaniapojęcia kiczu oraz przedstawiono koncepcje tego zjawiska, opierając się na badaniachspecjalistów w tej dziedzinie: H. Brocha, A. Molesa, P. Beylina A. Banacha, C. Greenberga,T. Adorno. Drugi rozdział jest próbą opisu kiczu w postmodernizmie. Jako przykłady kiczuanalizowano przede wszystkim dzieła filmowe. Przedstawiono między innymi fenomenodbioru takich filmów, które wzbudzają zainteresowanie przede wszystkim z uwagi na swąniską wartość. W trakcie pisania tego rozdziału korzystano z opracowań z zakresu estetyki,socjologii, kulturoznawstwa i filmoznawstwa takich badaczy jak: A. Szahaj,K. Wilkoszewska, J. Płażewski, M. Henrykowski, U. Eco, J. Baudrillard, S. Sontag czyT. Thorne. Kolejna część pracy to analiza ankiety dotyczącej postrzegania zjawiska kiczu,przeprowadzonej przez autora pracy wśród 50 respondentów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Woźniak, Cezary - 200237 | pl |
dc.contributor.author | Wiśniowski, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.contributor.reviewer | Woźniak, Cezary - 200237 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T20:56:43Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T20:56:43Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-82582-150190 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192094 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CAMP - KITSCH - KITSCH FILM | pl |
dc.subject.pl | KAMP – KICZ – KICZ FILMOWY | pl |
dc.title | Przemiany kiczu w kulturze współczesnej | pl |
dc.title.alternative | Transformation of kitsch in contemporary culture | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |