Zarządzanie wizerunkiem w segmencie połączeń ekonomicznych PKP Intercity na przykładzie marki "Twoje Linie Kolejowe" (TLK)

master
dc.abstract.enThe main subject of this master thesis was management of the Twoje Linie Kolejowe brand image which belongs to the PKP company. In the author's opinion the brand which is discussed has the least favorable image out of all this carrier's products. Author's first thesis was the statement that there are low-budget ways which could improve the image of the TLK railway conncections and railway in all. There was also assumed that from the offer supported with auxiliary initiatives the passengers' opinion is dependant and hence the image of the company conditioning its success. The purpose of the research was to get to know the passengers and PKP IC employees opinions about the TLK brand to diagnose the source of the negative image of this brand and familiarize with the proposition of its improvement. The survey research among the TLK passengers and the observations and in-depth interview with PKP IC employees were conducted. During the results analysis the image challenges in the segment of the TLK railway connections were indicated and also the direction of possible changes within the brand image management was pointed out. Within the research 589 surveys were conducted which showed that the negatives factors on the carrier's side has a significant influence on the image of TLK. Passengers indicated the most important elements which are needed to be altered i.e. trains or number of daily connections. General image of the Polish railways was appraised and there were pointed out the propositions of the TLK image improvement.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy magisterskiej było zarządzanie wizerunkiem marki Twoje Linie Kolejowe należącej do PKP Intercity, która zdaniem autora posiada najmniej korzystny wizerunek spośród wszystkich produktów tego przewoźnika. Autor przyjął tezę, że istnieją niskobudżetowe sposoby, których wprowadzenie w życie mogłoby poprawić wizerunek połączeń TLK i kolei ogółem. Przyjęto również, że od kształtu danej oferty wspartej działaniami pomocniczymi zależy opinia pasażerów, a co za tym idzie, wizerunek przedsiębiorstwa warunkujący powodzenie jego działalności. Celem badań było poznanie opinii pasażerów i pracowników PKP IC na temat marki TLK, by zdiagnozować źródła negatywnego wizerunku tejże marki oraz poznać oddolne propozycje jego poprawy. Przeprowadzono badanie ankietowe wśród pasażerów TLK, obserwacje uczestniczące i wywiady pogłębione z pracownikami PKP Intercity. W drodze analizy wyników wskazano wyzwania wizerunkowe przewoźnika w segmencie połączeń TLK oraz kierunek możliwych zmian w obrębie zarządzania wizerunkiem tej marki. W ramach badania przeprowadzono 589 ankiet, z których wynikło, że szereg negatywnych czynników po stronie przewoźnika wpływa na wizerunek TLK. Pasażerowie wskazali najważniejsze elementy wymagające zmian, np. tabor czy liczbę połączeń na dobę. Oceniono ogólny wizerunek kolei w Polsce i wskazano oryginalne propozycje poprawy wizerunku marki TLK.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPrawelska-Skrzypek, Grażyna - 186389 pl
dc.contributor.authorLebda, Dominikpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPrawelska-Skrzypek, Grażyna - 186389 pl
dc.contributor.reviewerMaciąg, Justynapl
dc.date.accessioned2020-07-27T10:16:10Z
dc.date.available2020-07-27T10:16:10Z
dc.date.submitted2017-10-27pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-117733-164690pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222885
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand management - image management - PKP Intercity - Twoje Linie Kolejowe - brandpl
dc.subject.plzarządzanie marką - zarządzanie wizerunkiem - PKP Intercity - Twoje Linie Kolejowe - markapl
dc.titleZarządzanie wizerunkiem w segmencie połączeń ekonomicznych PKP Intercity na przykładzie marki "Twoje Linie Kolejowe" (TLK)pl
dc.title.alternativeThe image management in the economic segment of the PKP Intercity railway connections on the example of "Twoje Linie Kolejowe" brand.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main subject of this master thesis was management of the Twoje Linie Kolejowe brand image which belongs to the PKP company. In the author's opinion the brand which is discussed has the least favorable image out of all this carrier's products. Author's first thesis was the statement that there are low-budget ways which could improve the image of the TLK railway conncections and railway in all. There was also assumed that from the offer supported with auxiliary initiatives the passengers' opinion is dependant and hence the image of the company conditioning its success. The purpose of the research was to get to know the passengers and PKP IC employees opinions about the TLK brand to diagnose the source of the negative image of this brand and familiarize with the proposition of its improvement. The survey research among the TLK passengers and the observations and in-depth interview with PKP IC employees were conducted. During the results analysis the image challenges in the segment of the TLK railway connections were indicated and also the direction of possible changes within the brand image management was pointed out. Within the research 589 surveys were conducted which showed that the negatives factors on the carrier's side has a significant influence on the image of TLK. Passengers indicated the most important elements which are needed to be altered i.e. trains or number of daily connections. General image of the Polish railways was appraised and there were pointed out the propositions of the TLK image improvement.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy magisterskiej było zarządzanie wizerunkiem marki Twoje Linie Kolejowe należącej do PKP Intercity, która zdaniem autora posiada najmniej korzystny wizerunek spośród wszystkich produktów tego przewoźnika. Autor przyjął tezę, że istnieją niskobudżetowe sposoby, których wprowadzenie w życie mogłoby poprawić wizerunek połączeń TLK i kolei ogółem. Przyjęto również, że od kształtu danej oferty wspartej działaniami pomocniczymi zależy opinia pasażerów, a co za tym idzie, wizerunek przedsiębiorstwa warunkujący powodzenie jego działalności. Celem badań było poznanie opinii pasażerów i pracowników PKP IC na temat marki TLK, by zdiagnozować źródła negatywnego wizerunku tejże marki oraz poznać oddolne propozycje jego poprawy. Przeprowadzono badanie ankietowe wśród pasażerów TLK, obserwacje uczestniczące i wywiady pogłębione z pracownikami PKP Intercity. W drodze analizy wyników wskazano wyzwania wizerunkowe przewoźnika w segmencie połączeń TLK oraz kierunek możliwych zmian w obrębie zarządzania wizerunkiem tej marki. W ramach badania przeprowadzono 589 ankiet, z których wynikło, że szereg negatywnych czynników po stronie przewoźnika wpływa na wizerunek TLK. Pasażerowie wskazali najważniejsze elementy wymagające zmian, np. tabor czy liczbę połączeń na dobę. Oceniono ogólny wizerunek kolei w Polsce i wskazano oryginalne propozycje poprawy wizerunku marki TLK.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Prawelska-Skrzypek, Grażyna - 186389
dc.contributor.authorpl
Lebda, Dominik
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Prawelska-Skrzypek, Grażyna - 186389
dc.contributor.reviewerpl
Maciąg, Justyna
dc.date.accessioned
2020-07-27T10:16:10Z
dc.date.available
2020-07-27T10:16:10Z
dc.date.submittedpl
2017-10-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-117733-164690
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222885
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand management - image management - PKP Intercity - Twoje Linie Kolejowe - brand
dc.subject.plpl
zarządzanie marką - zarządzanie wizerunkiem - PKP Intercity - Twoje Linie Kolejowe - marka
dc.titlepl
Zarządzanie wizerunkiem w segmencie połączeń ekonomicznych PKP Intercity na przykładzie marki "Twoje Linie Kolejowe" (TLK)
dc.title.alternativepl
The image management in the economic segment of the PKP Intercity railway connections on the example of "Twoje Linie Kolejowe" brand.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Wejherowo
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Gdansk
1
Katowice
1
Naleczow
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available