Persuasion in English Language School Advertisements

licenciate
dc.abstract.enThe thesis discusses persuasive devices in printed advertisements which promote English schools. It is based on the analysis of fifteen advertisements in terms of the occurrence of persuasive language devices, persuasive techniques and visual persuasion, which evidently coexists with the verbal message. This thesis is aimed at examining whether the given language devices are present in English language courses advertisements, investigating the frequency of its usage and the role of visual message that is provided likewise.pl
dc.abstract.plPraca bada występowanie środków perswazji w drukowanych reklamach anglojęzycznych promujących szkoły języka angielskiego. Oparta jest na analizie piętnastu reklam pod względem obecności perswazyjnych środków językowych, technik perswazji oraz wizualnej perswazji. Praca ma na celu sprawdzenie, czy dane perswazyjne środki językowe są obecne w reklamach promujących kursy języka angielskiego, zbadanie częstości ich występowania oraz roli wizualnej perswazji będącej nieodłączną częścią reklam komercyjnych.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKurtyka, Andrzej - 129778 pl
dc.contributor.authorPikuła-Stój, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKurtyka, Andrzej - 129778 pl
dc.contributor.reviewerŚwiątek, Jerzy - 132343 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:06:21Z
dc.date.available2020-07-28T01:06:21Z
dc.date.submitted2019-07-11pl
dc.fieldofstudyfilologia angielska z językiem niemieckimpl
dc.identifier.apddiploma-133886-210903pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236150
dc.languageengpl
dc.subject.enadvertisement, communication, persuasion, verbal message, visual message, linguistic devices.pl
dc.subject.plreklama, komunikacja, perswazja, komunikacja werbalna, komunikacja niewerbalna, środki językowe.pl
dc.titlePersuasion in English Language School Advertisementspl
dc.title.alternativePerswazja w reklamach szkół języka angielskiegopl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis discusses persuasive devices in printed advertisements which promote English schools. It is based on the analysis of fifteen advertisements in terms of the occurrence of persuasive language devices, persuasive techniques and visual persuasion, which evidently coexists with the verbal message. This thesis is aimed at examining whether the given language devices are present in English language courses advertisements, investigating the frequency of its usage and the role of visual message that is provided likewise.
dc.abstract.plpl
Praca bada występowanie środków perswazji w drukowanych reklamach anglojęzycznych promujących szkoły języka angielskiego. Oparta jest na analizie piętnastu reklam pod względem obecności perswazyjnych środków językowych, technik perswazji oraz wizualnej perswazji. Praca ma na celu sprawdzenie, czy dane perswazyjne środki językowe są obecne w reklamach promujących kursy języka angielskiego, zbadanie częstości ich występowania oraz roli wizualnej perswazji będącej nieodłączną częścią reklam komercyjnych.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kurtyka, Andrzej - 129778
dc.contributor.authorpl
Pikuła-Stój, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kurtyka, Andrzej - 129778
dc.contributor.reviewerpl
Świątek, Jerzy - 132343
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:06:21Z
dc.date.available
2020-07-28T01:06:21Z
dc.date.submittedpl
2019-07-11
dc.fieldofstudypl
filologia angielska z językiem niemieckim
dc.identifier.apdpl
diploma-133886-210903
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236150
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
advertisement, communication, persuasion, verbal message, visual message, linguistic devices.
dc.subject.plpl
reklama, komunikacja, perswazja, komunikacja werbalna, komunikacja niewerbalna, środki językowe.
dc.titlepl
Persuasion in English Language School Advertisements
dc.title.alternativepl
Perswazja w reklamach szkół języka angielskiego
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
9
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Żywiec
2
Dublin
1
Katowice
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available