Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
ROLA OSÓB PROWADZĄCYCH W POSTRZEGANIU TELEWIZYJNYCH PROGRAMÓW ROZRYWKOWYCH PRZEZ WIDZÓW
The role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers.
PREZENTERZY TELEWIZYJNI, PROGRAMY ROZRYWKOWE, ZARZĄDZANIE OFERTĄ PROGRAMOWĄ
TV PRESENTERS, ENTERTAINMENT SHOWS, MANAGEMENT OF THE PROGRAM OFFER
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie roli osoby prowadzącej w postrzeganiu przez widzów programów telewizyjnych o charakterze rozrywkowym. Przed przeprowadzeniem badań autorka założyła, że gospodarz ma duży wpływ na odbiór programu przez widzów. Postawione pytania badawcze dotyczyły tego, jak widzowie oceniają poszczególnych prowadzących w swoich rolach, jakie cechy w zachowaniu, sposobie bycia, stylu wypowiedzi oraz wyglądzie prowadzących zauważają widzowie, które cechy prowadzących zachęcają, a które zniechęcają widzów do oglądania, a także w jakim stopniu według widzów prowadzący wpływają na popularność programów oraz który z prowadzących według widzów najlepiej spełnia się w swojej roli.Organizacje medialne przy układaniu ramówki telewizyjnej kierują się głównie potrzebami i oczekiwaniami odbiorców, zatem praca wpisuje się w nurt badań z zakresu nauk o zarządzaniu humanistycznym. Literatura przedmiotu dotyczy przede wszystkim zadań i odpowiednich predyspozycji prowadzącego. Skorzystano z opracowań naukowych w formie książek i artykułów w prasie specjalistycznej oraz ze źródeł internetowych. Niewiele publikacji natomiast traktuje o opinii widzów na temat prowadzących oraz ich wpływie na postrzeganie programu, dlatego autorka zdecydowała się wybrać ten temat. O nowatorskim charakterze pracy świadczy fakt wciąż zwiększającej się popularności prowadzących, m.in poprzez kreowanie przez nich swojego wizerunku w mediach społecznościowych.Zastosowaną metodą badawczą był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem ankiety internetowej. Wyniki wykazały, iż dla widzów istotne jest, aby prowadzący był odpowiednio dobrany do formatu programu. Poszczególne cechy prezentera oraz poziom sympatii wobec niego wpływa na chęć oglądania audycji przez odbiorców.
The aim of this master's thesis is to examine the role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers. Before carrying out the research, the author assumed that the host has a great influence on the reception of the program by viewers. The research questions asked concerned how viewers evaluate individual presenters in their roles, what features in the behavior, way of being, style of speech and appearance of the hosts are noticed by the viewers, which features of the presenters encourage and discourage viewers from watching, and to what extent according to viewers the hosts influence the popularity of the programs and which of the presenters, according to the viewers, performs their role best.When arranging a TV schedule, media organizations are guided mainly by the needs and expectations of the recipients, so the master thesis is part of the research in the field of humanities management. The literature on the subject mainly concerns the tasks and appropriate predispositions of the presenter. Scientific studies in the form of books and articles in specialist press and internet sources were used. Few publications, however, deal with the viewers' opinion about the hosts and their influence on the perception of the program, which is why the author decided to choose this topic. The innovative nature of the work is evidenced by the ever-increasing popularity of the lecturers by creating their image in social media. The research method used was a diagnostic survey with the use of an internet questionnaire. The results showed that it is important for viewers that the host is appropriately selected for the format of the program. The individual characteristics of the presenter and the level of sympathy towards him affect the willingness of the audience to watch the program.
dc.abstract.en | The aim of this master's thesis is to examine the role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers. Before carrying out the research, the author assumed that the host has a great influence on the reception of the program by viewers. The research questions asked concerned how viewers evaluate individual presenters in their roles, what features in the behavior, way of being, style of speech and appearance of the hosts are noticed by the viewers, which features of the presenters encourage and discourage viewers from watching, and to what extent according to viewers the hosts influence the popularity of the programs and which of the presenters, according to the viewers, performs their role best.When arranging a TV schedule, media organizations are guided mainly by the needs and expectations of the recipients, so the master thesis is part of the research in the field of humanities management. The literature on the subject mainly concerns the tasks and appropriate predispositions of the presenter. Scientific studies in the form of books and articles in specialist press and internet sources were used. Few publications, however, deal with the viewers' opinion about the hosts and their influence on the perception of the program, which is why the author decided to choose this topic. The innovative nature of the work is evidenced by the ever-increasing popularity of the lecturers by creating their image in social media. The research method used was a diagnostic survey with the use of an internet questionnaire. The results showed that it is important for viewers that the host is appropriately selected for the format of the program. The individual characteristics of the presenter and the level of sympathy towards him affect the willingness of the audience to watch the program. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie roli osoby prowadzącej w postrzeganiu przez widzów programów telewizyjnych o charakterze rozrywkowym. Przed przeprowadzeniem badań autorka założyła, że gospodarz ma duży wpływ na odbiór programu przez widzów. Postawione pytania badawcze dotyczyły tego, jak widzowie oceniają poszczególnych prowadzących w swoich rolach, jakie cechy w zachowaniu, sposobie bycia, stylu wypowiedzi oraz wyglądzie prowadzących zauważają widzowie, które cechy prowadzących zachęcają, a które zniechęcają widzów do oglądania, a także w jakim stopniu według widzów prowadzący wpływają na popularność programów oraz który z prowadzących według widzów najlepiej spełnia się w swojej roli.Organizacje medialne przy układaniu ramówki telewizyjnej kierują się głównie potrzebami i oczekiwaniami odbiorców, zatem praca wpisuje się w nurt badań z zakresu nauk o zarządzaniu humanistycznym. Literatura przedmiotu dotyczy przede wszystkim zadań i odpowiednich predyspozycji prowadzącego. Skorzystano z opracowań naukowych w formie książek i artykułów w prasie specjalistycznej oraz ze źródeł internetowych. Niewiele publikacji natomiast traktuje o opinii widzów na temat prowadzących oraz ich wpływie na postrzeganie programu, dlatego autorka zdecydowała się wybrać ten temat. O nowatorskim charakterze pracy świadczy fakt wciąż zwiększającej się popularności prowadzących, m.in. poprzez kreowanie przez nich swojego wizerunku w mediach społecznościowych.Zastosowaną metodą badawczą był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem ankiety internetowej. Wyniki wykazały, iż dla widzów istotne jest, aby prowadzący był odpowiednio dobrany do formatu programu. Poszczególne cechy prezentera oraz poziom sympatii wobec niego wpływa na chęć oglądania audycji przez odbiorców. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Gogolin, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T01:11:09Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T01:11:09Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-151156-226545 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287299 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | TV PRESENTERS, ENTERTAINMENT SHOWS, MANAGEMENT OF THE PROGRAM OFFER | pl |
dc.subject.pl | PREZENTERZY TELEWIZYJNI, PROGRAMY ROZRYWKOWE, ZARZĄDZANIE OFERTĄ PROGRAMOWĄ | pl |
dc.title | ROLA OSÓB PROWADZĄCYCH W POSTRZEGANIU TELEWIZYJNYCH PROGRAMÓW ROZRYWKOWYCH PRZEZ WIDZÓW | pl |
dc.title.alternative | The role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |