ROLA OSÓB PROWADZĄCYCH W POSTRZEGANIU TELEWIZYJNYCH PROGRAMÓW ROZRYWKOWYCH PRZEZ WIDZÓW

master
dc.abstract.enThe aim of this master's thesis is to examine the role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers. Before carrying out the research, the author assumed that the host has a great influence on the reception of the program by viewers. The research questions asked concerned how viewers evaluate individual presenters in their roles, what features in the behavior, way of being, style of speech and appearance of the hosts are noticed by the viewers, which features of the presenters encourage and discourage viewers from watching, and to what extent according to viewers the hosts influence the popularity of the programs and which of the presenters, according to the viewers, performs their role best.When arranging a TV schedule, media organizations are guided mainly by the needs and expectations of the recipients, so the master thesis is part of the research in the field of humanities management. The literature on the subject mainly concerns the tasks and appropriate predispositions of the presenter. Scientific studies in the form of books and articles in specialist press and internet sources were used. Few publications, however, deal with the viewers' opinion about the hosts and their influence on the perception of the program, which is why the author decided to choose this topic. The innovative nature of the work is evidenced by the ever-increasing popularity of the lecturers by creating their image in social media. The research method used was a diagnostic survey with the use of an internet questionnaire. The results showed that it is important for viewers that the host is appropriately selected for the format of the program. The individual characteristics of the presenter and the level of sympathy towards him affect the willingness of the audience to watch the program.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie roli osoby prowadzącej w postrzeganiu przez widzów programów telewizyjnych o charakterze rozrywkowym. Przed przeprowadzeniem badań autorka założyła, że gospodarz ma duży wpływ na odbiór programu przez widzów. Postawione pytania badawcze dotyczyły tego, jak widzowie oceniają poszczególnych prowadzących w swoich rolach, jakie cechy w zachowaniu, sposobie bycia, stylu wypowiedzi oraz wyglądzie prowadzących zauważają widzowie, które cechy prowadzących zachęcają, a które zniechęcają widzów do oglądania, a także w jakim stopniu według widzów prowadzący wpływają na popularność programów oraz który z prowadzących według widzów najlepiej spełnia się w swojej roli.Organizacje medialne przy układaniu ramówki telewizyjnej kierują się głównie potrzebami i oczekiwaniami odbiorców, zatem praca wpisuje się w nurt badań z zakresu nauk o zarządzaniu humanistycznym. Literatura przedmiotu dotyczy przede wszystkim zadań i odpowiednich predyspozycji prowadzącego. Skorzystano z opracowań naukowych w formie książek i artykułów w prasie specjalistycznej oraz ze źródeł internetowych. Niewiele publikacji natomiast traktuje o opinii widzów na temat prowadzących oraz ich wpływie na postrzeganie programu, dlatego autorka zdecydowała się wybrać ten temat. O nowatorskim charakterze pracy świadczy fakt wciąż zwiększającej się popularności prowadzących, m.in. poprzez kreowanie przez nich swojego wizerunku w mediach społecznościowych.Zastosowaną metodą badawczą był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem ankiety internetowej. Wyniki wykazały, iż dla widzów istotne jest, aby prowadzący był odpowiednio dobrany do formatu programu. Poszczególne cechy prezentera oraz poziom sympatii wobec niego wpływa na chęć oglądania audycji przez odbiorców.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorGogolin, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.date.accessioned2022-01-21T01:11:09Z
dc.date.available2022-01-21T01:11:09Z
dc.date.submitted2021-07-07pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-151156-226545pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287299
dc.languagepolpl
dc.subject.enTV PRESENTERS, ENTERTAINMENT SHOWS, MANAGEMENT OF THE PROGRAM OFFERpl
dc.subject.plPREZENTERZY TELEWIZYJNI, PROGRAMY ROZRYWKOWE, ZARZĄDZANIE OFERTĄ PROGRAMOWĄpl
dc.titleROLA OSÓB PROWADZĄCYCH W POSTRZEGANIU TELEWIZYJNYCH PROGRAMÓW ROZRYWKOWYCH PRZEZ WIDZÓWpl
dc.title.alternativeThe role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this master's thesis is to examine the role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers. Before carrying out the research, the author assumed that the host has a great influence on the reception of the program by viewers. The research questions asked concerned how viewers evaluate individual presenters in their roles, what features in the behavior, way of being, style of speech and appearance of the hosts are noticed by the viewers, which features of the presenters encourage and discourage viewers from watching, and to what extent according to viewers the hosts influence the popularity of the programs and which of the presenters, according to the viewers, performs their role best.When arranging a TV schedule, media organizations are guided mainly by the needs and expectations of the recipients, so the master thesis is part of the research in the field of humanities management. The literature on the subject mainly concerns the tasks and appropriate predispositions of the presenter. Scientific studies in the form of books and articles in specialist press and internet sources were used. Few publications, however, deal with the viewers' opinion about the hosts and their influence on the perception of the program, which is why the author decided to choose this topic. The innovative nature of the work is evidenced by the ever-increasing popularity of the lecturers by creating their image in social media. The research method used was a diagnostic survey with the use of an internet questionnaire. The results showed that it is important for viewers that the host is appropriately selected for the format of the program. The individual characteristics of the presenter and the level of sympathy towards him affect the willingness of the audience to watch the program.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie roli osoby prowadzącej w postrzeganiu przez widzów programów telewizyjnych o charakterze rozrywkowym. Przed przeprowadzeniem badań autorka założyła, że gospodarz ma duży wpływ na odbiór programu przez widzów. Postawione pytania badawcze dotyczyły tego, jak widzowie oceniają poszczególnych prowadzących w swoich rolach, jakie cechy w zachowaniu, sposobie bycia, stylu wypowiedzi oraz wyglądzie prowadzących zauważają widzowie, które cechy prowadzących zachęcają, a które zniechęcają widzów do oglądania, a także w jakim stopniu według widzów prowadzący wpływają na popularność programów oraz który z prowadzących według widzów najlepiej spełnia się w swojej roli.Organizacje medialne przy układaniu ramówki telewizyjnej kierują się głównie potrzebami i oczekiwaniami odbiorców, zatem praca wpisuje się w nurt badań z zakresu nauk o zarządzaniu humanistycznym. Literatura przedmiotu dotyczy przede wszystkim zadań i odpowiednich predyspozycji prowadzącego. Skorzystano z opracowań naukowych w formie książek i artykułów w prasie specjalistycznej oraz ze źródeł internetowych. Niewiele publikacji natomiast traktuje o opinii widzów na temat prowadzących oraz ich wpływie na postrzeganie programu, dlatego autorka zdecydowała się wybrać ten temat. O nowatorskim charakterze pracy świadczy fakt wciąż zwiększającej się popularności prowadzących, m.in. poprzez kreowanie przez nich swojego wizerunku w mediach społecznościowych.Zastosowaną metodą badawczą był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem ankiety internetowej. Wyniki wykazały, iż dla widzów istotne jest, aby prowadzący był odpowiednio dobrany do formatu programu. Poszczególne cechy prezentera oraz poziom sympatii wobec niego wpływa na chęć oglądania audycji przez odbiorców.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Gogolin, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.date.accessioned
2022-01-21T01:11:09Z
dc.date.available
2022-01-21T01:11:09Z
dc.date.submittedpl
2021-07-07
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-151156-226545
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287299
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
TV PRESENTERS, ENTERTAINMENT SHOWS, MANAGEMENT OF THE PROGRAM OFFER
dc.subject.plpl
PREZENTERZY TELEWIZYJNI, PROGRAMY ROZRYWKOWE, ZARZĄDZANIE OFERTĄ PROGRAMOWĄ
dc.titlepl
ROLA OSÓB PROWADZĄCYCH W POSTRZEGANIU TELEWIZYJNYCH PROGRAMÓW ROZRYWKOWYCH PRZEZ WIDZÓW
dc.title.alternativepl
The role of the presenter in the perception of entertainment television programs by viewers.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Krakow
5
Warsaw
5
Lublin
3
Wróblew
3
Wroclaw
2
Berehove
1
Bialystok
1
Bobrowniki Male
1
Dublin
1
Eyüpsultan
1

No access

No Thumbnail Available
Collections