Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce
Polish public service announcement about women and men's neoplasms
reklama, kampania społeczna, reklama społeczna, nowotwory kobiece i męskie
public service announcement, women and men, neoplasms
Praca licencjacka zatytułowana „Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce” ma zdefiniowane dwa podstawowe cele. Po pierwsze będzie analizą kampanii społecznych o tematyce nowotworowej w Polsce, która doprowadzić ma do drugiego, nadrzędnego celu, czyli sformułowania repertuaru narzędzi, jaki w tego typu kampaniach jest wykorzystywany. Innymi słowy, zamierzam zrekonstruować podstawowe strategie tych działań społecznych i – aby zweryfikować moje wstępne założenia. Pierwsza część pracy skupiona jest wokół zagadnień teoretycznych dotyczących reklamy społecznej. Na początku wyjaśniam podstawowe terminy związane z komunikowaniem perswazyjnym o charakterze społecznym na tle konkretnej tematyki społecznej, jaką zajmują się wybrane pod analizę reklamy. Wprowadzam także propozycję nazwania obszaru zainteresowań analizowanych reklam nowotworami kobiecymi i męskimi. Omówione zostały wszelkie wyróżniki reklamy w klasycznym rozumieniu, w konfrontacji ze sposobem ich realizacji w kampaniach społecznych. Wszystkie aspekty na bieżąco odnoszę do zakresu działania reklamy w obszarze profilaktyki chorób nowotworowych. Omówiłam także zagadnienia kobiecego i męskiego stylu komunikowania oraz sięgam do psychologii reklamy, opiszę mechanizmy, jakimi może posłużyć się reklama, by zyskać zainteresowanie odbiorcy oraz odwołałam się do koncepcji postaw jawnych i ukrytych, aby tym samym zmierzyć się z ideowym założeniem reklam społecznych, które stanowi zmienianie postaw ukrytych. Główny człon mojej pracy to szczegółowa analiza wybranych przekazów medialnych. Na końcu dołączam wyniki ankiety wraz z wysuniętymi na jej podstawie wnioskami.
Dissertation entitled "Polish public service announcement about women and men's neoplasms" defined two main objectives - analysis of social campaigns of a tumor in Poland and formation of the repertoire of tools, which are used in this type of campaign. In other words, I intend to reconstruct the basic strategies to verify my initial assumptions. The first part of the work is focused on public service advertising theory. I keep referring all aspects to advertising about the prevention of cancer. I discussed the issue of female and male style of communication and described the mechanisms which can be used in advertising to gain society’s interest. I relied on the concept of explicit and implicit attitudes, which is useful for public service advertising. The main element of my work is a detailed analysis of selected publicities. At the end of the survey join results of questionnaire with my conclusion.
| dc.abstract.en | Dissertation entitled "Polish public service announcement about women and men's neoplasms" defined two main objectives - analysis of social campaigns of a tumor in Poland and formation of the repertoire of tools, which are used in this type of campaign. In other words, I intend to reconstruct the basic strategies to verify my initial assumptions. The first part of the work is focused on public service advertising theory. I keep referring all aspects to advertising about the prevention of cancer. I discussed the issue of female and male style of communication and described the mechanisms which can be used in advertising to gain society’s interest. I relied on the concept of explicit and implicit attitudes, which is useful for public service advertising. The main element of my work is a detailed analysis of selected publicities. At the end of the survey join results of questionnaire with my conclusion. | pl |
| dc.abstract.pl | Praca licencjacka zatytułowana „Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce” ma zdefiniowane dwa podstawowe cele. Po pierwsze będzie analizą kampanii społecznych o tematyce nowotworowej w Polsce, która doprowadzić ma do drugiego, nadrzędnego celu, czyli sformułowania repertuaru narzędzi, jaki w tego typu kampaniach jest wykorzystywany. Innymi słowy, zamierzam zrekonstruować podstawowe strategie tych działań społecznych i – aby zweryfikować moje wstępne założenia. Pierwsza część pracy skupiona jest wokół zagadnień teoretycznych dotyczących reklamy społecznej. Na początku wyjaśniam podstawowe terminy związane z komunikowaniem perswazyjnym o charakterze społecznym na tle konkretnej tematyki społecznej, jaką zajmują się wybrane pod analizę reklamy. Wprowadzam także propozycję nazwania obszaru zainteresowań analizowanych reklam nowotworami kobiecymi i męskimi. Omówione zostały wszelkie wyróżniki reklamy w klasycznym rozumieniu, w konfrontacji ze sposobem ich realizacji w kampaniach społecznych. Wszystkie aspekty na bieżąco odnoszę do zakresu działania reklamy w obszarze profilaktyki chorób nowotworowych. Omówiłam także zagadnienia kobiecego i męskiego stylu komunikowania oraz sięgam do psychologii reklamy, opiszę mechanizmy, jakimi może posłużyć się reklama, by zyskać zainteresowanie odbiorcy oraz odwołałam się do koncepcji postaw jawnych i ukrytych, aby tym samym zmierzyć się z ideowym założeniem reklam społecznych, które stanowi zmienianie postaw ukrytych. Główny człon mojej pracy to szczegółowa analiza wybranych przekazów medialnych. Na końcu dołączam wyniki ankiety wraz z wysuniętymi na jej podstawie wnioskami. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
| dc.contributor.author | Kubas, Marta | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:14:04Z | |
| dc.date.available | 2020-07-24T17:14:04Z | |
| dc.date.submitted | 2013-06-27 | pl |
| dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-75922-126622 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188627 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | public service announcement, women and men, neoplasms | pl |
| dc.subject.pl | reklama, kampania społeczna, reklama społeczna, nowotwory kobiece i męskie | pl |
| dc.title | Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce | pl |
| dc.title.alternative | Polish public service announcement about women and men's neoplasms | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |