Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce

licenciate
dc.abstract.enDissertation entitled "Polish public service announcement about women and men's neoplasms" defined two main objectives - analysis of social campaigns of a tumor in Poland and formation of the repertoire of tools, which are used in this type of campaign. In other words, I intend to reconstruct the basic strategies to verify my initial assumptions. The first part of the work is focused on public service advertising theory. I keep referring all aspects to advertising about the prevention of cancer. I discussed the issue of female and male style of communication and described the mechanisms which can be used in advertising to gain society’s interest. I relied on the concept of explicit and implicit attitudes, which is useful for public service advertising. The main element of my work is a detailed analysis of selected publicities. At the end of the survey join results of questionnaire with my conclusion.pl
dc.abstract.plPraca licencjacka zatytułowana „Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce” ma zdefiniowane dwa podstawowe cele. Po pierwsze będzie analizą kampanii społecznych o tematyce nowotworowej w Polsce, która doprowadzić ma do drugiego, nadrzędnego celu, czyli sformułowania repertuaru narzędzi, jaki w tego typu kampaniach jest wykorzystywany. Innymi słowy, zamierzam zrekonstruować podstawowe strategie tych działań społecznych i – aby zweryfikować moje wstępne założenia. Pierwsza część pracy skupiona jest wokół zagadnień teoretycznych dotyczących reklamy społecznej. Na początku wyjaśniam podstawowe terminy związane z komunikowaniem perswazyjnym o charakterze społecznym na tle konkretnej tematyki społecznej, jaką zajmują się wybrane pod analizę reklamy. Wprowadzam także propozycję nazwania obszaru zainteresowań analizowanych reklam nowotworami kobiecymi i męskimi. Omówione zostały wszelkie wyróżniki reklamy w klasycznym rozumieniu, w konfrontacji ze sposobem ich realizacji w kampaniach społecznych. Wszystkie aspekty na bieżąco odnoszę do zakresu działania reklamy w obszarze profilaktyki chorób nowotworowych. Omówiłam także zagadnienia kobiecego i męskiego stylu komunikowania oraz sięgam do psychologii reklamy, opiszę mechanizmy, jakimi może posłużyć się reklama, by zyskać zainteresowanie odbiorcy oraz odwołałam się do koncepcji postaw jawnych i ukrytych, aby tym samym zmierzyć się z ideowym założeniem reklam społecznych, które stanowi zmienianie postaw ukrytych. Główny człon mojej pracy to szczegółowa analiza wybranych przekazów medialnych. Na końcu dołączam wyniki ankiety wraz z wysuniętymi na jej podstawie wnioskami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.authorKubas, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:14:04Z
dc.date.available2020-07-24T17:14:04Z
dc.date.submitted2013-06-27pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-75922-126622pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188627
dc.languagepolpl
dc.subject.enpublic service announcement, women and men, neoplasmspl
dc.subject.plreklama, kampania społeczna, reklama społeczna, nowotwory kobiece i męskiepl
dc.titleKampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polscepl
dc.title.alternativePolish public service announcement about women and men's neoplasmspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Dissertation entitled "Polish public service announcement about women and men's neoplasms" defined two main objectives - analysis of social campaigns of a tumor in Poland and formation of the repertoire of tools, which are used in this type of campaign. In other words, I intend to reconstruct the basic strategies to verify my initial assumptions. The first part of the work is focused on public service advertising theory. I keep referring all aspects to advertising about the prevention of cancer. I discussed the issue of female and male style of communication and described the mechanisms which can be used in advertising to gain society’s interest. I relied on the concept of explicit and implicit attitudes, which is useful for public service advertising. The main element of my work is a detailed analysis of selected publicities. At the end of the survey join results of questionnaire with my conclusion.
dc.abstract.plpl
Praca licencjacka zatytułowana „Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce” ma zdefiniowane dwa podstawowe cele. Po pierwsze będzie analizą kampanii społecznych o tematyce nowotworowej w Polsce, która doprowadzić ma do drugiego, nadrzędnego celu, czyli sformułowania repertuaru narzędzi, jaki w tego typu kampaniach jest wykorzystywany. Innymi słowy, zamierzam zrekonstruować podstawowe strategie tych działań społecznych i – aby zweryfikować moje wstępne założenia. Pierwsza część pracy skupiona jest wokół zagadnień teoretycznych dotyczących reklamy społecznej. Na początku wyjaśniam podstawowe terminy związane z komunikowaniem perswazyjnym o charakterze społecznym na tle konkretnej tematyki społecznej, jaką zajmują się wybrane pod analizę reklamy. Wprowadzam także propozycję nazwania obszaru zainteresowań analizowanych reklam nowotworami kobiecymi i męskimi. Omówione zostały wszelkie wyróżniki reklamy w klasycznym rozumieniu, w konfrontacji ze sposobem ich realizacji w kampaniach społecznych. Wszystkie aspekty na bieżąco odnoszę do zakresu działania reklamy w obszarze profilaktyki chorób nowotworowych. Omówiłam także zagadnienia kobiecego i męskiego stylu komunikowania oraz sięgam do psychologii reklamy, opiszę mechanizmy, jakimi może posłużyć się reklama, by zyskać zainteresowanie odbiorcy oraz odwołałam się do koncepcji postaw jawnych i ukrytych, aby tym samym zmierzyć się z ideowym założeniem reklam społecznych, które stanowi zmienianie postaw ukrytych. Główny człon mojej pracy to szczegółowa analiza wybranych przekazów medialnych. Na końcu dołączam wyniki ankiety wraz z wysuniętymi na jej podstawie wnioskami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.authorpl
Kubas, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:14:04Z
dc.date.available
2020-07-24T17:14:04Z
dc.date.submittedpl
2013-06-27
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-75922-126622
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188627
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
public service announcement, women and men, neoplasms
dc.subject.plpl
reklama, kampania społeczna, reklama społeczna, nowotwory kobiece i męskie
dc.titlepl
Kampanie społeczne dotyczące nowotworów kobiecych i męskich w Polsce
dc.title.alternativepl
Polish public service announcement about women and men's neoplasms
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
38
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Wroclaw
5
Krakow
3
Budapest
2
Ostrowiec Świętokrzyski
2
Debica
1
Dublin
1
Lublin
1
Opole
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available