Działania placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA SPOT na rzecz wspierania procesów twórczych dzieci i młodzieży. Diagnoza i program warsztatów

master
dc.abstract.enThe issue of presented paper is focused on supporting the creative potential of children and youth. The cognitive objective was to analyze the activities of day-care centers in the form of a specialized SIEMACHA Spot to support the creative processes of its charges. The practical objective was to develop a project of workshop program supporting the development of creative activity of children and youth. Three groups were involved in the study: directors, educators and graduates of SIEMACHA Spot in Cracow, Nowa Huta and Odporyszów. The survey and interview techniques were used in this study. Research results showed a great interest in the subject of creativity among the respondents, but the understanding of creative process itself turned out to be incomplete or limited to simple interpretation. In many cases, this was revealed in the lack of knowledge of professional scientific or methodical literature. Research has shown some shortcomings in this field, while also indicating the area in which specific measures should be implemented in the creative support system.pl
dc.abstract.plProblematyka prezentowanej pracy skoncentrowana jest na zagadnieniu wspierania potencjału twórczego dzieci i młodzieży. Celem poznawczym była analiza działań placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA Spot na rzecz wspierania procesów twórczych jej podopiecznych. Cel praktyczny stanowiło skonstruowanie projektu programu warsztatów wspierającego rozwój aktywności twórczej dzieci i młodzieży. W badaniu brały udział trzy grupy: dyrektorzy, wychowawcy i wychowankowie placówek SIEMACHA Spot w Krakowie, Nowej Hucie oraz Odporyszowie. Technikami, jakie zostały zastosowane była ankieta oraz wywiad. Wyniki badań wskazały na duże zainteresowanie tematyką twórczości wśród badanych, jednak samo rozumienie pojęcia procesu twórczego okazało się niepełne lub ograniczało się do prostej interpretacji. W wielu przypadkach ujawniało się to w nieznajomości fachowej literatury naukowej czy metodycznej. Badania ujawniły pewne braki w tej dziedzinie, wskazując jednocześnie obszar w który należy wdrożyć określone działania w system wspierania twórczości.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.authorZembaty, Wirginiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.reviewerKościelniak, Marek - 129216 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:19:52Z
dc.date.available2020-07-28T00:19:52Z
dc.date.submitted2019-06-25pl
dc.fieldofstudypedagogika szkolna z terapią pedagogicznąpl
dc.identifier.apddiploma-133058-215519pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235435
dc.languagepolpl
dc.subject.encreativity, pedagogy of creativity, creative process, children, youth, SIEMACHA, day-care centerspl
dc.subject.pltwórczość, pedagogika twórczości, proces twórczy, dzieci, młodzież, SIEMACHA, placówki wsparcia dziennegopl
dc.titleDziałania placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA SPOT na rzecz wspierania procesów twórczych dzieci i młodzieży. Diagnoza i program warsztatówpl
dc.title.alternativeActivities of day-care centers in the form of specialist SIEMACHA Spot for supporting creative processes of children and youth. Diagnosis and workshop programpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The issue of presented paper is focused on supporting the creative potential of children and youth. The cognitive objective was to analyze the activities of day-care centers in the form of a specialized SIEMACHA Spot to support the creative processes of its charges. The practical objective was to develop a project of workshop program supporting the development of creative activity of children and youth. Three groups were involved in the study: directors, educators and graduates of SIEMACHA Spot in Cracow, Nowa Huta and Odporyszów. The survey and interview techniques were used in this study. Research results showed a great interest in the subject of creativity among the respondents, but the understanding of creative process itself turned out to be incomplete or limited to simple interpretation. In many cases, this was revealed in the lack of knowledge of professional scientific or methodical literature. Research has shown some shortcomings in this field, while also indicating the area in which specific measures should be implemented in the creative support system.
dc.abstract.plpl
Problematyka prezentowanej pracy skoncentrowana jest na zagadnieniu wspierania potencjału twórczego dzieci i młodzieży. Celem poznawczym była analiza działań placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA Spot na rzecz wspierania procesów twórczych jej podopiecznych. Cel praktyczny stanowiło skonstruowanie projektu programu warsztatów wspierającego rozwój aktywności twórczej dzieci i młodzieży. W badaniu brały udział trzy grupy: dyrektorzy, wychowawcy i wychowankowie placówek SIEMACHA Spot w Krakowie, Nowej Hucie oraz Odporyszowie. Technikami, jakie zostały zastosowane była ankieta oraz wywiad. Wyniki badań wskazały na duże zainteresowanie tematyką twórczości wśród badanych, jednak samo rozumienie pojęcia procesu twórczego okazało się niepełne lub ograniczało się do prostej interpretacji. W wielu przypadkach ujawniało się to w nieznajomości fachowej literatury naukowej czy metodycznej. Badania ujawniły pewne braki w tej dziedzinie, wskazując jednocześnie obszar w który należy wdrożyć określone działania w system wspierania twórczości.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.authorpl
Zembaty, Wirginia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.reviewerpl
Kościelniak, Marek - 129216
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:19:52Z
dc.date.available
2020-07-28T00:19:52Z
dc.date.submittedpl
2019-06-25
dc.fieldofstudypl
pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną
dc.identifier.apdpl
diploma-133058-215519
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235435
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
creativity, pedagogy of creativity, creative process, children, youth, SIEMACHA, day-care centers
dc.subject.plpl
twórczość, pedagogika twórczości, proces twórczy, dzieci, młodzież, SIEMACHA, placówki wsparcia dziennego
dc.titlepl
Działania placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA SPOT na rzecz wspierania procesów twórczych dzieci i młodzieży. Diagnoza i program warsztatów
dc.title.alternativepl
Activities of day-care centers in the form of specialist SIEMACHA Spot for supporting creative processes of children and youth. Diagnosis and workshop program
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available