Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Odpowiedzialność społeczna klubu piłkarskiego na przykładzie TS Podbeskidzie S.A.
Social Responsibility in football on the example of TS Podbeskidzie S.A.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ – SPOŁECZEŃSTWO – ZARZĄDZANIE – PIŁKA NOŻNA – TS PODBESKIDZIE S.A.
RESPONSIBILITY – SOCIETY – MANAGEMENT – FOOTBALL – TS PODBESKIDZIE S.A.
W dobie nasilającej się konkurencji na rynku a także troski o dobra społeczne i środowiskowe, CSR stanowi ważne narzędzie w polityce firm dążących do bycia innowacyjnymi i konkurencyjnymi. Skuteczne działania przedsiębiorstw na tym polu mogą korzystnie wpływać na ich wizerunek oraz pozwolić na zdobywanie zaufania wśród klientów, przyczyniając się tym samym do sukcesu rynkowego.Przedmiotem badań tej pracy magisterskiej jest społeczna odpowiedzialność w klubach piłkarskich na przykładzie TS Podbeskidzie S.A. Celem autora było przedstawienie Podbeskidzia jako organizacji kierującej się zasadami CSR i skutecznie wdrażającej je w codziennie funkcjonowanie. Został on zrealizowany poprzez badania w postaci analizy literatury tematycznej, materiałów opisujących obszar badawczy, wywiadu przeprowadzonego na potrzeby tej pracy oraz doświadczenia własnego autora wynikającego z wieloletniego kibicowania klubowi piłkarskiemu z Bielska-Białej.Niniejsza praca magisterska opisuje pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu, przedstawia dobre praktyki z tego zakresu w firmach z różnych gałęzi przemysłu oraz klubach sportowych. Ponadto prezentuje historię klubu TS Podbeskidzie S.A a najważniejszą jej częścią jest analiza działań społecznie odpowiedzialnych jakie mają w nim miejsce. Głównym wnioskiem pracy jest stwierdzenie, że Podbeskidzie jest klubem piłkarskim skutecznie realizującym politykę CSR w większości obszarów.
In an era of increasing competition in the market as well as concern for social and environmental good, CSR is an important tool in the policy of companies seeking to be innovative and competitive. Effective operation of enterprises in this field can advantageously affect their image and allow to earn the trust of customers, thus contributing to the success. The subject of master thesis is the social responsibility in football clubs on the example of TS Podbeskidzie S.A. The author aimed to prove that Podbeskidzie is an organization guided by the principles of CSR and effectively implementing them in daily functioning. It has been realized by interview, analysis of the literature and materials describing the area of research and thanks to the experience of the author who is Podbeskidzie many years supporter. This thesis describes the concept of corporate social responsibility, presents good practices in this field in companies from different industries and sports clubs and describes the history of the club TS Podbeskidzie S.A too. The most important part of thesis is the analysis of socially responsible activities that are occurring in it. The main conclusion of thesis say that Podbeskidzie is successfully implementing CSR policies in most areas.
dc.abstract.en | In an era of increasing competition in the market as well as concern for social and environmental good, CSR is an important tool in the policy of companies seeking to be innovative and competitive. Effective operation of enterprises in this field can advantageously affect their image and allow to earn the trust of customers, thus contributing to the success. The subject of master thesis is the social responsibility in football clubs on the example of TS Podbeskidzie S.A. The author aimed to prove that Podbeskidzie is an organization guided by the principles of CSR and effectively implementing them in daily functioning. It has been realized by interview, analysis of the literature and materials describing the area of research and thanks to the experience of the author who is Podbeskidzie many years supporter. This thesis describes the concept of corporate social responsibility, presents good practices in this field in companies from different industries and sports clubs and describes the history of the club TS Podbeskidzie S.A too. The most important part of thesis is the analysis of socially responsible activities that are occurring in it. The main conclusion of thesis say that Podbeskidzie is successfully implementing CSR policies in most areas. | pl |
dc.abstract.pl | W dobie nasilającej się konkurencji na rynku a także troski o dobra społeczne i środowiskowe, CSR stanowi ważne narzędzie w polityce firm dążących do bycia innowacyjnymi i konkurencyjnymi. Skuteczne działania przedsiębiorstw na tym polu mogą korzystnie wpływać na ich wizerunek oraz pozwolić na zdobywanie zaufania wśród klientów, przyczyniając się tym samym do sukcesu rynkowego.Przedmiotem badań tej pracy magisterskiej jest społeczna odpowiedzialność w klubach piłkarskich na przykładzie TS Podbeskidzie S.A. Celem autora było przedstawienie Podbeskidzia jako organizacji kierującej się zasadami CSR i skutecznie wdrażającej je w codziennie funkcjonowanie. Został on zrealizowany poprzez badania w postaci analizy literatury tematycznej, materiałów opisujących obszar badawczy, wywiadu przeprowadzonego na potrzeby tej pracy oraz doświadczenia własnego autora wynikającego z wieloletniego kibicowania klubowi piłkarskiemu z Bielska-Białej.Niniejsza praca magisterska opisuje pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu, przedstawia dobre praktyki z tego zakresu w firmach z różnych gałęzi przemysłu oraz klubach sportowych. Ponadto prezentuje historię klubu TS Podbeskidzie S.A a najważniejszą jej częścią jest analiza działań społecznie odpowiedzialnych jakie mają w nim miejsce. Głównym wnioskiem pracy jest stwierdzenie, że Podbeskidzie jest klubem piłkarskim skutecznie realizującym politykę CSR w większości obszarów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Targosz, Radosław - 200568 | pl |
dc.contributor.author | Konior, Mateusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Targosz, Radosław - 200568 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:30:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:30:42Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91831-96096 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200014 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | RESPONSIBILITY – SOCIETY – MANAGEMENT – FOOTBALL – TS PODBESKIDZIE S.A. | pl |
dc.subject.pl | ODPOWIEDZIALNOŚĆ – SPOŁECZEŃSTWO – ZARZĄDZANIE – PIŁKA NOŻNA – TS PODBESKIDZIE S.A. | pl |
dc.title | Odpowiedzialność społeczna klubu piłkarskiego na przykładzie TS Podbeskidzie S.A. | pl |
dc.title.alternative | Social Responsibility in football on the example of TS Podbeskidzie S.A. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |