Uczeń zdolny w szkole podstawowej

master
dc.abstract.enThe aim of this master’s thesis was to show the positive aspects of the collaboration between gifted student and his teacher. In the theoretical part, based on the analysis of the literature on the subject shows the most important concepts regarding to the functioning of a gifted student in primary school. The master’s thesis also shows the legal conditions of the education of a gifted student and the importance of cooperation between teachers and parents of a gifted student in the process of his upbringing and education. Another aspect of the work was to present the attitudes of peers towards gifted student and the ways of diagnosing. The analysis of the documents, method of the diagnostic survey and method of observation were used in carrying out the research.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej o charakterze empirycznym było ukazanie pozytywów płynących ze współpracy ucznia zdolnego z nauczycielem. W części teoretycznej na podstawie analizy literatury przedmiotu przedstawiono najważniejsze pojęcia dotyczące funkcjonowania ucznia zdolnego w szkole podstawowej. Ukazane zostały również prawne uwarunkowania kształcenia uczniów zdolnych oraz znaczenie współpracy nauczycieli i rodziców ucznia zdolnego w procesie jego wychowania i kształcenia. Część badawcza została oparta m.in. na wywiadach, dzięki którym zostały wskazane postawy nauczycieli wobec uczniów zdolnych oraz pełnione przez nich role w procesie edukacji tychże dzieci. Innym aspektem pracy było przedstawienie postaw rówieśników wobec uczniów zdolnych, a także sposobów ich diagnozowania. W przeprowadzeniu badań posłużono się analizą dokumentów, metodą sondażu diagnostycznego oraz metodą obserwacji.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSigva, Renata - 128072 pl
dc.contributor.authorPtak, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSigva, Renata - 128072 pl
dc.contributor.reviewerBieszczad, Bogusław - 127331 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:35:28Z
dc.date.available2020-07-27T15:35:28Z
dc.date.submitted2018-06-27pl
dc.fieldofstudypedagogika społeczno-opiekuńcza z gerontopedagogikąpl
dc.identifier.apddiploma-122991-230017pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227393
dc.languagepolpl
dc.subject.engifted student, ability, aptitude, general abilities, special abilities, teacher of a gifted student, parents of a gifted studentpl
dc.subject.pluczeń zdolny, zdolność, uzdolnienie, zdolności ogólne, zdolności specjalne, nauczyciel ucznia zdolnego, rodzice ucznia zdolnegopl
dc.titleUczeń zdolny w szkole podstawowejpl
dc.title.alternativeGifted student in primary schoolpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this master’s thesis was to show the positive aspects of the collaboration between gifted student and his teacher. In the theoretical part, based on the analysis of the literature on the subject shows the most important concepts regarding to the functioning of a gifted student in primary school. The master’s thesis also shows the legal conditions of the education of a gifted student and the importance of cooperation between teachers and parents of a gifted student in the process of his upbringing and education. Another aspect of the work was to present the attitudes of peers towards gifted student and the ways of diagnosing. The analysis of the documents, method of the diagnostic survey and method of observation were used in carrying out the research.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej o charakterze empirycznym było ukazanie pozytywów płynących ze współpracy ucznia zdolnego z nauczycielem. W części teoretycznej na podstawie analizy literatury przedmiotu przedstawiono najważniejsze pojęcia dotyczące funkcjonowania ucznia zdolnego w szkole podstawowej. Ukazane zostały również prawne uwarunkowania kształcenia uczniów zdolnych oraz znaczenie współpracy nauczycieli i rodziców ucznia zdolnego w procesie jego wychowania i kształcenia. Część badawcza została oparta m.in. na wywiadach, dzięki którym zostały wskazane postawy nauczycieli wobec uczniów zdolnych oraz pełnione przez nich role w procesie edukacji tychże dzieci. Innym aspektem pracy było przedstawienie postaw rówieśników wobec uczniów zdolnych, a także sposobów ich diagnozowania. W przeprowadzeniu badań posłużono się analizą dokumentów, metodą sondażu diagnostycznego oraz metodą obserwacji.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sigva, Renata - 128072
dc.contributor.authorpl
Ptak, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sigva, Renata - 128072
dc.contributor.reviewerpl
Bieszczad, Bogusław - 127331
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:35:28Z
dc.date.available
2020-07-27T15:35:28Z
dc.date.submittedpl
2018-06-27
dc.fieldofstudypl
pedagogika społeczno-opiekuńcza z gerontopedagogiką
dc.identifier.apdpl
diploma-122991-230017
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227393
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
gifted student, ability, aptitude, general abilities, special abilities, teacher of a gifted student, parents of a gifted student
dc.subject.plpl
uczeń zdolny, zdolność, uzdolnienie, zdolności ogólne, zdolności specjalne, nauczyciel ucznia zdolnego, rodzice ucznia zdolnego
dc.titlepl
Uczeń zdolny w szkole podstawowej
dc.title.alternativepl
Gifted student in primary school
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
139
Views per month
Views per city
Warsaw
24
Poznan
16
Krakow
13
Wroclaw
6
Gdansk
4
Katowice
4
Lublin
4
Bialystok
3
Lubawa
3
Bolesławiec
2

No access

No Thumbnail Available