Etnocentryzm konsumencki w dobie globalizacji.

licenciate
dc.abstract.enThis Bachelor thesis was devoted to the phenomenon of consumer ethnocentrism in the era of globalization. It consist of two theoretical chapters, which include knowledge related to the topic and one research based chapter. Research was based on CETSACLE that was created to measure consumer ethnocentrism approach. The theoretical chapters contains broaden explanation of concepts such as globalization, international marketing and consumer ethnocentrism. Classic theories of economics and current theoretical approaches such as behavioral economic have also been included. The aim of the theoretical part was to show the significance of the consumer ethnocentrism in the context of challenges that both, domestic (polish) and international enterprises are facing. The research was conducted on age group from 20 up to 25. The aim of the research was to calculate the correlation between various demographic variables, such as age, gender, level of education or place of residence. The level of consumer ethnocentrism was measured on CETSCALE. This thesis is based on both polish and international literature. Another important source was collection of research devoted to ethnocentrism created by Polish researchers.pl
dc.abstract.plPraca została poświęcona zjawisku etnocentryzmu konsumenckiego w dobie globalizacji. Składa się z rozdziałów teoretycznych, poświęconych merytorycznej wiedzy związanej z tematem oraz z badań własnych. W badaniu zostało wykorzystana skala mierzenia etnocentryzmu konsumenckiego CETSCALE. Rozdziały teoretyczne poświęcone zostały wyjaśnieniu takich pojęć jak globalizacja, marketing międzynarodowy oraz etnocentryzm konsumencki. Zostały także przytoczone klasyczne teorie ekonomii oraz obecne teoretyczne podejścia takie jak ekonomia behawioralna. Celem treści teoretycznej było pokazanie istotności zjawiska jakim jest etnocentryzm konsumencki w kontekście funkcjonowania przedsiębiorstw zarówno krajowych jak i zagranicznych. Badania własne, przeprowadzone na grupie wiekowej 20-25 miały na celu zbadanie korelacji między różnymi zmiennymi demograficznymi, takimi jak wiek, płeć, poziom wykształcenia czy miejsce zamieszkania a poziomem etnocentryzmu konsumenckiego, mierzonym na skali CETSCALE. W pracy została wykorzystana literatura polska oraz zagraniczna. Istotnym źródłem były także badania poświęcone etnocentryzmowi opiswane przez polskich badaczy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorKudela, Konradpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:39:22Z
dc.date.available2020-07-27T23:39:22Z
dc.date.submitted2019-07-09pl
dc.fieldofstudyekonomiapl
dc.fieldofstudyfinanse, bankowość, ubezpieczeniapl
dc.identifier.apddiploma-132331-225776pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234807
dc.languagepolpl
dc.subject.enCETSCALE – Behavioral Economics – Consumer – Ethnocentrism – Globalizationpl
dc.subject.plCETSCALE – Ekonomia behawioralna – Etnocentryzm – Globalizacja – Konsumentpl
dc.titleEtnocentryzm konsumencki w dobie globalizacji.pl
dc.title.alternativeConsumer ethnocentrism in the era of globalizationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This Bachelor thesis was devoted to the phenomenon of consumer ethnocentrism in the era of globalization. It consist of two theoretical chapters, which include knowledge related to the topic and one research based chapter. Research was based on CETSACLE that was created to measure consumer ethnocentrism approach. The theoretical chapters contains broaden explanation of concepts such as globalization, international marketing and consumer ethnocentrism. Classic theories of economics and current theoretical approaches such as behavioral economic have also been included. The aim of the theoretical part was to show the significance of the consumer ethnocentrism in the context of challenges that both, domestic (polish) and international enterprises are facing. The research was conducted on age group from 20 up to 25. The aim of the research was to calculate the correlation between various demographic variables, such as age, gender, level of education or place of residence. The level of consumer ethnocentrism was measured on CETSCALE. This thesis is based on both polish and international literature. Another important source was collection of research devoted to ethnocentrism created by Polish researchers.
dc.abstract.plpl
Praca została poświęcona zjawisku etnocentryzmu konsumenckiego w dobie globalizacji. Składa się z rozdziałów teoretycznych, poświęconych merytorycznej wiedzy związanej z tematem oraz z badań własnych. W badaniu zostało wykorzystana skala mierzenia etnocentryzmu konsumenckiego CETSCALE. Rozdziały teoretyczne poświęcone zostały wyjaśnieniu takich pojęć jak globalizacja, marketing międzynarodowy oraz etnocentryzm konsumencki. Zostały także przytoczone klasyczne teorie ekonomii oraz obecne teoretyczne podejścia takie jak ekonomia behawioralna. Celem treści teoretycznej było pokazanie istotności zjawiska jakim jest etnocentryzm konsumencki w kontekście funkcjonowania przedsiębiorstw zarówno krajowych jak i zagranicznych. Badania własne, przeprowadzone na grupie wiekowej 20-25 miały na celu zbadanie korelacji między różnymi zmiennymi demograficznymi, takimi jak wiek, płeć, poziom wykształcenia czy miejsce zamieszkania a poziomem etnocentryzmu konsumenckiego, mierzonym na skali CETSCALE. W pracy została wykorzystana literatura polska oraz zagraniczna. Istotnym źródłem były także badania poświęcone etnocentryzmowi opiswane przez polskich badaczy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Kudela, Konrad
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:39:22Z
dc.date.available
2020-07-27T23:39:22Z
dc.date.submittedpl
2019-07-09
dc.fieldofstudypl
ekonomia
dc.fieldofstudypl
finanse, bankowość, ubezpieczenia
dc.identifier.apdpl
diploma-132331-225776
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234807
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CETSCALE – Behavioral Economics – Consumer – Ethnocentrism – Globalization
dc.subject.plpl
CETSCALE – Ekonomia behawioralna – Etnocentryzm – Globalizacja – Konsument
dc.titlepl
Etnocentryzm konsumencki w dobie globalizacji.
dc.title.alternativepl
Consumer ethnocentrism in the era of globalization
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
64
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Rzeszów
6
Sosnowiec
6
Katowice
4
Krakow
3
Lublin
3
Chwaszczyno
2
Olsztyn
2
Saint-Fons
2
Szczecin
2

No access

No Thumbnail Available