Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Prawnoautorska ochrona utworu muzycznego w świetle wybranych nowych przykładów muzycznej twórczości niesamoistnej
Copyright protection of musical work in view of selected new examples of dependant musical compositions
prawo autorskie, muzyka, sampling, remiks, DJ
copyright, music, sampling, remix, DJ
W niniejszej pracy została podjęta próba wyznaczenia granicy pomiędzy dozwoloną inspiracją cudzym utworem, a czerpaniem z niego elementów, które mogą podlegać ochronie prawnej w zakresie twórczości muzycznej. Następnie, w oparciu o poczynione ustalenia, analizie poddane są wybrane przykłady twórczości niesamoistnej: sampling, remiks oraz działalność disc jockeyów. Zakres poruszanych zagadnień nie ogranicza się do omówienia utworu muzycznego w kontekście praw autorskich, ale został poszerzony również o problematykę praw do artystycznych wykonań oraz praw do fonogramów. W pracy zostały przedstawione i poddane analizie orzeczenia sądów polskich, amerykańskich oraz niemieckich.
This MA thesis attempts to draw the line between permitted inspiration of someone else's work and copyright infringment (in music). Then, on this basis, the following examples of dependant musical compositions are analyzed: sampling, remix and disc jockeys' work. The scope of this thesis is not limited to authors' rights, but it is also extended to related rights of performers and phonogram producers. In the thesis they are presented and analyzed judgments of Polish, American and German courts.
| dc.abstract.en | This MA thesis attempts to draw the line between permitted inspiration of someone else's work and copyright infringment (in music). Then, on this basis, the following examples of dependant musical compositions are analyzed: sampling, remix and disc jockeys' work. The scope of this thesis is not limited to authors' rights, but it is also extended to related rights of performers and phonogram producers. In the thesis they are presented and analyzed judgments of Polish, American and German courts. | pl |
| dc.abstract.pl | W niniejszej pracy została podjęta próba wyznaczenia granicy pomiędzy dozwoloną inspiracją cudzym utworem, a czerpaniem z niego elementów, które mogą podlegać ochronie prawnej w zakresie twórczości muzycznej. Następnie, w oparciu o poczynione ustalenia, analizie poddane są wybrane przykłady twórczości niesamoistnej: sampling, remiks oraz działalność disc jockeyów. Zakres poruszanych zagadnień nie ogranicza się do omówienia utworu muzycznego w kontekście praw autorskich, ale został poszerzony również o problematykę praw do artystycznych wykonań oraz praw do fonogramów. W pracy zostały przedstawione i poddane analizie orzeczenia sądów polskich, amerykańskich oraz niemieckich. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Markiewicz, Ryszard - 130341 | pl |
| dc.contributor.author | Skłodowski, Piotr | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Stanisławska-Kloc, Sybilla - 132059 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Markiewicz, Ryszard - 130341 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-26T16:16:40Z | |
| dc.date.available | 2020-07-26T16:16:40Z | |
| dc.date.submitted | 2015-09-01 | pl |
| dc.fieldofstudy | prawo | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-99352-126168 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/206546 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | copyright, music, sampling, remix, DJ | pl |
| dc.subject.pl | prawo autorskie, muzyka, sampling, remiks, DJ | pl |
| dc.title | Prawnoautorska ochrona utworu muzycznego w świetle wybranych nowych przykładów muzycznej twórczości niesamoistnej | pl |
| dc.title.alternative | Copyright protection of musical work in view of selected new examples of dependant musical compositions | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |