Zarządzanie jakością w rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Uzdrowiska Rabka

master
dc.abstract.enABSTRACT Health resort hospitals became an important arm of many business sectors as health, touristic and recreation businesses are important parts of it. Due to very fast changes in the society structure (aging of the population) as well as popular trend for healthy living, health resort hospitals have to adjust their offer to specific customer requirements and, at the same time, keep high quality of services offered.The aim of this thesis is the analysis of quality management in health resort hospital “Uzdrowisko Rabka” in Rabka-Zdrój. I tried to analyze the standards of services in “Uzdrowisko Rabka”, both in terms of the scope of services, customer service quality and patient/customer satisfaction. Three hypotheses are presented in this work: 1. expanding the scope of services, 2. increase in quality of services, 3. client satisfaction have to be included in the marketing strategies as they have an important influence on revenues as well as brand and image creation. This work explains basic definitions of quality management, shows a short characteristics of health resort hospitals in Poland and worldwide as well as methods and techniques used in the empirical studies. I show the structure of “Uzdrowisko Rabka“ clients, organization of personnel and management and mention the interactions between the health resort hospital and the habitants of Rabka-Zdrój. The offer as well as a vision and mission of the “Uzdrowisko Rabka” are also extensively described in this work. I used the most popular quality management methods - Total Quality Management (TQM), SWOT and Servqual - for the analysis of “Uzdrowisko Rabka”. Based on Servqual questionnaire I tried to analyze the quality of services and client satisfaction. The scope and quality of services were analyzed by TQM and SWOT. Data for this analysis come from the management of “Uzdrowisko Rabka”. If the conclusions from this work are applied in reality they may lead to increase in service quality, better client satisfaction, higher revenues as well as brand creation of the health resort hospital “Uzdrowisko Rabka”.pl
dc.abstract.plABSTRAKTBranża sanatoryjna stanowi istotną odnogę kilku sektorów rynkowych. Łączy ona bowiem działania sektora ochrony zdrowia, turystyki i rekreacji. W związku z dynamicznymi zmianami w strukturze społeczeństwa (starzenie się populacji), a także modą na zdrowy styl życia uzdrowiska muszą stale dostosowywać swoją ofertę do realnych oczekiwań klientów, równocześnie starając się utrzymać wysoką jakość oferowanych usług. Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza zarządzania jakością usług w Uzdrowisku Rabka zlokalizowanym w Rabce-Zdroju. Cel pracy stanowi próba analizy funkcjonowania działalności Uzdrowiska Rabka pod względem standardów świadczonych usług zarówno w kontekście ich zakresu, jak i obsługi klienta oraz jego zadowolenia z realizacji świadczeń. W pracy przedstawiono trzy hipotezy badawcze: rozszerzenie zakresu świadczonych usług (hipoteza 1), podniesienie jakości świadczonych usług (hipoteza 2), uwzględnienie satysfakcji klienta w strategii marketingowej (hipoteza 3) mają istotny wpływ na wzrost przychodów, zadowolenia klienta i wizerunek uzdrowiska. W pracy przedstawione zostaną: podstawowe definicje i pojęcia z dziedziny zarządzania jakością, charakterystyka branży uzdrowiskowej, a także zagadnienia metodologiczne badania empirycznego. Będzie to podstawą opisu Uzdrowiska Rabka. Dokonana zostanie charakterystyka struktury gości uzdrowiska, składu personelu, organizacji kadry kierowniczej, interakcji zachodzących z mieszkańcami Rabki-Zdroju oraz podmiotami współpracującymi z uzdrowiskiem. Ponadto w opracowaniu uwzględniono opis oferty skierowanej do kuracjuszy oraz wizji uzdrowiska w perspektywie kilku najbliższych lat. Hipotezy zostaną potwierdzone lub obalone przy użyciu podstawowych metod analiz zarządzania jakością: Total Quality Management (TQM), SWOT i Servqual. Na podstawie ankiety przeprowadzonej z użyciem kwestionariuszy Servqual nastąpi próba odniesienia się do poziomu jakości świadczonych usług i satysfakcji klienta. Zakres i jakość świadczonych usług zostaną ocenione w oparciu o dane pochodzące od Zarządu Uzdrowiska Rabka z użyciem metod: TQM i SWOT.Efektami niniejszej pracy mogą być: zwiększenie poziomu jakości oferowanych usług, wzrost satysfakcji klienta, poprawa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i jego wizerunku w oczach potencjalnych kuracjuszy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorLudwig, Filippl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:40:46Z
dc.date.available2020-07-26T15:40:46Z
dc.date.submitted2015-07-13pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-98700-185885pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205995
dc.languagepolpl
dc.subject.enhealth quality hospital, quality, services, TQM, Servqual, SWOT, managementpl
dc.subject.pluzdrowisko, jakość, usługi, TQM, Servqual, SWOT, zarządzaniepl
dc.titleZarządzanie jakością w rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Uzdrowiska Rabkapl
dc.title.alternativeQuality management in company’s development on the example of Uzdrowisko Rabkapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
ABSTRACT Health resort hospitals became an important arm of many business sectors as health, touristic and recreation businesses are important parts of it. Due to very fast changes in the society structure (aging of the population) as well as popular trend for healthy living, health resort hospitals have to adjust their offer to specific customer requirements and, at the same time, keep high quality of services offered.The aim of this thesis is the analysis of quality management in health resort hospital “Uzdrowisko Rabka” in Rabka-Zdrój. I tried to analyze the standards of services in “Uzdrowisko Rabka”, both in terms of the scope of services, customer service quality and patient/customer satisfaction. Three hypotheses are presented in this work: 1. expanding the scope of services, 2. increase in quality of services, 3. client satisfaction have to be included in the marketing strategies as they have an important influence on revenues as well as brand and image creation. This work explains basic definitions of quality management, shows a short characteristics of health resort hospitals in Poland and worldwide as well as methods and techniques used in the empirical studies. I show the structure of “Uzdrowisko Rabka“ clients, organization of personnel and management and mention the interactions between the health resort hospital and the habitants of Rabka-Zdrój. The offer as well as a vision and mission of the “Uzdrowisko Rabka” are also extensively described in this work. I used the most popular quality management methods - Total Quality Management (TQM), SWOT and Servqual - for the analysis of “Uzdrowisko Rabka”. Based on Servqual questionnaire I tried to analyze the quality of services and client satisfaction. The scope and quality of services were analyzed by TQM and SWOT. Data for this analysis come from the management of “Uzdrowisko Rabka”. If the conclusions from this work are applied in reality they may lead to increase in service quality, better client satisfaction, higher revenues as well as brand creation of the health resort hospital “Uzdrowisko Rabka”.
dc.abstract.plpl
ABSTRAKTBranża sanatoryjna stanowi istotną odnogę kilku sektorów rynkowych. Łączy ona bowiem działania sektora ochrony zdrowia, turystyki i rekreacji. W związku z dynamicznymi zmianami w strukturze społeczeństwa (starzenie się populacji), a także modą na zdrowy styl życia uzdrowiska muszą stale dostosowywać swoją ofertę do realnych oczekiwań klientów, równocześnie starając się utrzymać wysoką jakość oferowanych usług. Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza zarządzania jakością usług w Uzdrowisku Rabka zlokalizowanym w Rabce-Zdroju. Cel pracy stanowi próba analizy funkcjonowania działalności Uzdrowiska Rabka pod względem standardów świadczonych usług zarówno w kontekście ich zakresu, jak i obsługi klienta oraz jego zadowolenia z realizacji świadczeń. W pracy przedstawiono trzy hipotezy badawcze: rozszerzenie zakresu świadczonych usług (hipoteza 1), podniesienie jakości świadczonych usług (hipoteza 2), uwzględnienie satysfakcji klienta w strategii marketingowej (hipoteza 3) mają istotny wpływ na wzrost przychodów, zadowolenia klienta i wizerunek uzdrowiska. W pracy przedstawione zostaną: podstawowe definicje i pojęcia z dziedziny zarządzania jakością, charakterystyka branży uzdrowiskowej, a także zagadnienia metodologiczne badania empirycznego. Będzie to podstawą opisu Uzdrowiska Rabka. Dokonana zostanie charakterystyka struktury gości uzdrowiska, składu personelu, organizacji kadry kierowniczej, interakcji zachodzących z mieszkańcami Rabki-Zdroju oraz podmiotami współpracującymi z uzdrowiskiem. Ponadto w opracowaniu uwzględniono opis oferty skierowanej do kuracjuszy oraz wizji uzdrowiska w perspektywie kilku najbliższych lat. Hipotezy zostaną potwierdzone lub obalone przy użyciu podstawowych metod analiz zarządzania jakością: Total Quality Management (TQM), SWOT i Servqual. Na podstawie ankiety przeprowadzonej z użyciem kwestionariuszy Servqual nastąpi próba odniesienia się do poziomu jakości świadczonych usług i satysfakcji klienta. Zakres i jakość świadczonych usług zostaną ocenione w oparciu o dane pochodzące od Zarządu Uzdrowiska Rabka z użyciem metod: TQM i SWOT.Efektami niniejszej pracy mogą być: zwiększenie poziomu jakości oferowanych usług, wzrost satysfakcji klienta, poprawa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i jego wizerunku w oczach potencjalnych kuracjuszy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Ludwig, Filip
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:40:46Z
dc.date.available
2020-07-26T15:40:46Z
dc.date.submittedpl
2015-07-13
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-98700-185885
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205995
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
health quality hospital, quality, services, TQM, Servqual, SWOT, management
dc.subject.plpl
uzdrowisko, jakość, usługi, TQM, Servqual, SWOT, zarządzanie
dc.titlepl
Zarządzanie jakością w rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Uzdrowiska Rabka
dc.title.alternativepl
Quality management in company’s development on the example of Uzdrowisko Rabka
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
35
Views per month
Views per city
Krakow
14
Warsaw
4
Busko-Zdrój
2
Dublin
2
Ruda Śląska
2
Wroclaw
2
Chandler
1
Grębów
1
Kalisz
1
Krosno
1

No access

No Thumbnail Available