Wizualny merchandising jako psychologiczny aspekt współczesnego marketingu.

master
dc.abstract.enThis work reflects the problems connected to the visual merchandising as one of the psychological aspect of nowadays marketing. I would like to subject to particular analysis one of H&M stores, where the observation method in research has been conducted. Basic matters that determine the starting point of our considerations shall be: which components of visual merchandising have been adopted, what kind of manners to execute consecutive factors in visual merchandising have been imposed and what influence could it inflict on the customers’ behaviour. All data gathered through the research enabled an accurate depiction of ten principal elements of visual merchandising. A part of the study was carried on theoretical base, including the information concerning contemporary perception of marketing, psychological aspects of marketing, merchandising and visual merchandising.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie problematyki związanej z wizualnym merchandisingiem jako jednym z psychologicznych aspektów współczesnego marketingu. Szczegółowej analizie został poddany jeden salon marki H&M, w którym przeprowadzono badania metodą obserwacji. Podstawowe pytania, które stanowiły punkt wyjścia rozważań to: jakie komponenty wizualnego merchandisingu zostały zastosowane, w jaki sposób realizuje się kolejne czynniki wizualnego merchandisingu oraz jaki wpływ mogą wywierać na klientach?Zebrany materiał pozwolił na dokładane omówienie dziesięciu głównych komponentów wizualnego merchandisingu. Cześć badawcza została poprzedzona podłożem teoretycznym, na które złożyły się wiadomości dotyczące współczesnego ujęcia marketingu, psychologicznych aspektów marketingu, merchandisingu oraz wizualnego merchandisingu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorZielińska, Wioletapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMiklaszewska, Ewa - 130599 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Joannapl
dc.date.accessioned2020-07-25T01:21:26Z
dc.date.available2020-07-25T01:21:26Z
dc.date.submitted2014-06-30pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-87673-115658pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196217
dc.languagepolpl
dc.subject.envisual merchandising merchandising customers’ behaviourpl
dc.subject.plmerchandising wizualny merchandising zachowania konsumentówpl
dc.titleWizualny merchandising jako psychologiczny aspekt współczesnego marketingu.pl
dc.title.alternativeVisual merchandising as one of the psychological aspect of nowadays marketingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work reflects the problems connected to the visual merchandising as one of the psychological aspect of nowadays marketing. I would like to subject to particular analysis one of H&M stores, where the observation method in research has been conducted. Basic matters that determine the starting point of our considerations shall be: which components of visual merchandising have been adopted, what kind of manners to execute consecutive factors in visual merchandising have been imposed and what influence could it inflict on the customers’ behaviour. All data gathered through the research enabled an accurate depiction of ten principal elements of visual merchandising. A part of the study was carried on theoretical base, including the information concerning contemporary perception of marketing, psychological aspects of marketing, merchandising and visual merchandising.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest omówienie problematyki związanej z wizualnym merchandisingiem jako jednym z psychologicznych aspektów współczesnego marketingu. Szczegółowej analizie został poddany jeden salon marki H&M, w którym przeprowadzono badania metodą obserwacji. Podstawowe pytania, które stanowiły punkt wyjścia rozważań to: jakie komponenty wizualnego merchandisingu zostały zastosowane, w jaki sposób realizuje się kolejne czynniki wizualnego merchandisingu oraz jaki wpływ mogą wywierać na klientach?Zebrany materiał pozwolił na dokładane omówienie dziesięciu głównych komponentów wizualnego merchandisingu. Cześć badawcza została poprzedzona podłożem teoretycznym, na które złożyły się wiadomości dotyczące współczesnego ujęcia marketingu, psychologicznych aspektów marketingu, merchandisingu oraz wizualnego merchandisingu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Zielińska, Wioleta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Miklaszewska, Ewa - 130599
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Joanna
dc.date.accessioned
2020-07-25T01:21:26Z
dc.date.available
2020-07-25T01:21:26Z
dc.date.submittedpl
2014-06-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-87673-115658
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196217
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
visual merchandising merchandising customers’ behaviour
dc.subject.plpl
merchandising wizualny merchandising zachowania konsumentów
dc.titlepl
Wizualny merchandising jako psychologiczny aspekt współczesnego marketingu.
dc.title.alternativepl
Visual merchandising as one of the psychological aspect of nowadays marketing
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
73
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Wroclaw
7
Poznan
6
Lodz
5
Krakow
4
Katowice
3
Gdansk
2
Pcim
2
Szczecin
2
Torun
2

No access

No Thumbnail Available