Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ukraina w Konkursie Piosenki Eurowizji
Ukraine in the Eurovision Song Contest
Konkurs Piosenki Eurowizji, Eurowizja, Ukraina, Rusłana, Greenjolly, Wierka Serdiuczka, Jamala, Pomarańczowa rewolucja, Tatarzy Krymscy, Deportacja Tatarów Krymskich, 1944, Euromajdan, Rewolucja Godności
Eurovision Song Contest, Eurovision, Ukraine, Ruslana, GreenJolly, Verka Serduchka, Jamala, Orange Revolution, Crimean Tatars, Deportation of the Crimean Tatars, 1944, Euromaidan, Revolution of Dignity
Przedmiotem badań tej pracy magisterskiej jest całokształt udziału Ukrainy w Konkursie Piosenki Eurowizji, zarówno historia występów jej reprezentantów, jak i edycji konkursów organizowanych przez ukraińskiego nadawcę telewizyjnego. Praca została podzielona na cztery rozdziały.Pierwszy rozdział zawiera podstawowe informacje na temat samego konkursu, w celu nakreślenia szerszego tła konkursu i lepszego zrozumienia przez czytelnika dalszej części pracy. Omówiona w nim została m.in idea powstania konkursu, a także zasady dotyczące uczestnictwa oraz przebiegu konkursu.W rozdziale drugim przedstawiono zarys udziału Ukrainy w Eurowizji oraz organizowanych przez nią dwóch edycji konkursu. Dla przytoczenia kontekstu oraz wyjaśnienia części zagadnień przybliżono pokrótce losy Ukrainy od powstania konkursu do momentu jej debiutu w nim, a także wydarzenia polityczne w kraju w czasie jego czynnego udziału w konkursie.Trzeci rozdział ilustruje sylwetki czternastu artystów reprezentujących Ukrainę w konkursie w latach 2003-2017, przybliżając pokrótce ich biografie i kariery, ale przede wszystkim ich udział w Eurowizji. Analizie zostały poddane piosenki, image sceniczny oraz sam występ. Przytoczono również kontrowersje, jakie miały miejsce w przypadku niektórych reprezentantów.Ostatni, czwarty rozdział, przedstawia dwa wybrane zagadnienia poruszone przez artystów w ich eurowizyjnych piosenkach. Mowa w nim o wydarzeniach historyczno-politycznych takich jak Pomarańczowa rewolucja oraz deportacja Tatarów Krymskich w roku 1944. Rozdział ten ma na celu przybliżenie problematyki, w celu lepszego zrozumienia wykonywanych przez artystów utworów.
The subject of research of this master’s thesis is entirely participation of Ukraine in Eurovision Song Contest, both ukrainian perfomers history and contest editions organized by ukrainian television broadcaster. The first chapter contains basic information about Eurovision Song Contest itself to outlne broader background of the competition and for better understanding further part of this thesis. This section includes, for example, idea of contests origin or rules of the competition. The second chapter relates to participation of Ukrainie in Eurovision Song Contest especially two editions of Eurovision organized by Kiev, and history of this country from the very beggining of the contest to the moment of Ukraine's debut, including important political events. The third chapter is concerned with all of the fourteen ukrainin representatives in the years 2003 – 2017, their biographies, careers and Eurovision performances in particular. Analysis includes songs, stage images and performances, also controversies related to some representatives.The last, fourth chapter, is dedicated to two selected historical issues raised in eurovision songs – Orange Revolution and Deportation of the Crimean Tatars in 1944, which allow you to understand songs itself.
dc.abstract.en | The subject of research of this master’s thesis is entirely participation of Ukraine in Eurovision Song Contest, both ukrainian perfomers history and contest editions organized by ukrainian television broadcaster. The first chapter contains basic information about Eurovision Song Contest itself to outlne broader background of the competition and for better understanding further part of this thesis. This section includes, for example, idea of contests origin or rules of the competition. The second chapter relates to participation of Ukrainie in Eurovision Song Contest especially two editions of Eurovision organized by Kiev, and history of this country from the very beggining of the contest to the moment of Ukraine's debut, including important political events. The third chapter is concerned with all of the fourteen ukrainin representatives in the years 2003 – 2017, their biographies, careers and Eurovision performances in particular. Analysis includes songs, stage images and performances, also controversies related to some representatives.The last, fourth chapter, is dedicated to two selected historical issues raised in eurovision songs – Orange Revolution and Deportation of the Crimean Tatars in 1944, which allow you to understand songs itself. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem badań tej pracy magisterskiej jest całokształt udziału Ukrainy w Konkursie Piosenki Eurowizji, zarówno historia występów jej reprezentantów, jak i edycji konkursów organizowanych przez ukraińskiego nadawcę telewizyjnego. Praca została podzielona na cztery rozdziały.Pierwszy rozdział zawiera podstawowe informacje na temat samego konkursu, w celu nakreślenia szerszego tła konkursu i lepszego zrozumienia przez czytelnika dalszej części pracy. Omówiona w nim została m.in. idea powstania konkursu, a także zasady dotyczące uczestnictwa oraz przebiegu konkursu.W rozdziale drugim przedstawiono zarys udziału Ukrainy w Eurowizji oraz organizowanych przez nią dwóch edycji konkursu. Dla przytoczenia kontekstu oraz wyjaśnienia części zagadnień przybliżono pokrótce losy Ukrainy od powstania konkursu do momentu jej debiutu w nim, a także wydarzenia polityczne w kraju w czasie jego czynnego udziału w konkursie.Trzeci rozdział ilustruje sylwetki czternastu artystów reprezentujących Ukrainę w konkursie w latach 2003-2017, przybliżając pokrótce ich biografie i kariery, ale przede wszystkim ich udział w Eurowizji. Analizie zostały poddane piosenki, image sceniczny oraz sam występ. Przytoczono również kontrowersje, jakie miały miejsce w przypadku niektórych reprezentantów.Ostatni, czwarty rozdział, przedstawia dwa wybrane zagadnienia poruszone przez artystów w ich eurowizyjnych piosenkach. Mowa w nim o wydarzeniach historyczno-politycznych takich jak Pomarańczowa rewolucja oraz deportacja Tatarów Krymskich w roku 1944. Rozdział ten ma na celu przybliżenie problematyki, w celu lepszego zrozumienia wykonywanych przez artystów utworów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Mokry, Włodzimierz - 130709 | pl |
dc.contributor.author | Zajas, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Hawrot, Agnieszka - 161751 | pl |
dc.contributor.reviewer | Mokry, Włodzimierz - 130709 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T11:46:46Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T11:46:46Z | |
dc.date.submitted | 2017-09-29 | pl |
dc.fieldofstudy | ukrainoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119228-167691 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224244 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Eurovision Song Contest, Eurovision, Ukraine, Ruslana, GreenJolly, Verka Serduchka, Jamala, Orange Revolution, Crimean Tatars, Deportation of the Crimean Tatars, 1944, Euromaidan, Revolution of Dignity | pl |
dc.subject.pl | Konkurs Piosenki Eurowizji, Eurowizja, Ukraina, Rusłana, Greenjolly, Wierka Serdiuczka, Jamala, Pomarańczowa rewolucja, Tatarzy Krymscy, Deportacja Tatarów Krymskich, 1944, Euromajdan, Rewolucja Godności | pl |
dc.title | Ukraina w Konkursie Piosenki Eurowizji | pl |
dc.title.alternative | Ukraine in the Eurovision Song Contest | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |