Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Oczekiwania pokolenia Y wobec pracodawców w procesie rekrutacji i selekcji
Expectations of generation Y towards employers in the recruitment and selection process
pokolenie Y - rekrutacja - rynek pracy - selekcja - wdrożenie pracownika
generation Y - labor market - onboarding - recruitment - slection
Pokolenie Y to generacja osób w wieku 20-30 lat urodzonych w latach 1981-2000. Niektórzy z nich już od kilku, a nawet kilkunastu lat obecni są na rynku pracy, przy czym inni stawiają na nim dopiero pierwsze kroki. Generacja Y wychowywała się w czasach gospodarki wolnorynkowej i powszechnego dostępu do Internetu. Mają charakterystyczne dla swojej kohorty wiekowej przekonania, wartości i cechy, które definiują ich nie tylko jako ludzi, ale także jako potencjalnych pracowników. Specyficzne cechy sprawiają, że mają inne podejście do pracy i potrzebują innych niż tradycyjne podejść w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Proces rekrutacji i selekcji jest pierwszym zderzeniem z organizacją i pozwala na pozyskanie wartościowych pracowników. Za jakiś czas przedstawiciele pokolenia Y będą stanowili znaczącą większość pracowników obecnych na rynku pracy, dlatego istotna jest znajomość ich potrzeb. Ich odpowiednia identyfikacja pozwoli niejako dostosować proces rekrutacji i selekcji, a także wprowadzenia na stanowisko do potrzeb nowego pokolenia. Celem pracy i badań w niej prezentowanych jest przybliżenie oczekiwań pokolenia Y w procesie rekrutacji i selekcji.
Generation Y is a generation of people aged 20-30 born in 1981-2000. Some of them have been present on the labor market for several, while others are only taking their first steps on it. Generation Y grew up in a time of free market and common access to the Internet. They have beliefs, values and traits specific to their age cohort that define them not only as people, but also as potential employees. Specific features mean that they have a different approach to work and need other than traditional approaches in human capital management. The recruitment and selection process are the first clash with the organization, and it allows recruit valuable employees. For some time, representatives of generation Y will constitute the vast majority of employees present in the labor market, so it is important to know their needs. Their proper identification will allow to adapt the recruitment and selection process, as well as the introduction to the position to the needs of the new generation. The purpose of the work and research presented in it is to show the expectations of generation Y in the recruitment and selection process.
| dc.abstract.en | Generation Y is a generation of people aged 20-30 born in 1981-2000. Some of them have been present on the labor market for several, while others are only taking their first steps on it. Generation Y grew up in a time of free market and common access to the Internet. They have beliefs, values and traits specific to their age cohort that define them not only as people, but also as potential employees. Specific features mean that they have a different approach to work and need other than traditional approaches in human capital management. The recruitment and selection process are the first clash with the organization, and it allows recruit valuable employees. For some time, representatives of generation Y will constitute the vast majority of employees present in the labor market, so it is important to know their needs. Their proper identification will allow to adapt the recruitment and selection process, as well as the introduction to the position to the needs of the new generation. The purpose of the work and research presented in it is to show the expectations of generation Y in the recruitment and selection process. | pl |
| dc.abstract.pl | Pokolenie Y to generacja osób w wieku 20-30 lat urodzonych w latach 1981-2000. Niektórzy z nich już od kilku, a nawet kilkunastu lat obecni są na rynku pracy, przy czym inni stawiają na nim dopiero pierwsze kroki. Generacja Y wychowywała się w czasach gospodarki wolnorynkowej i powszechnego dostępu do Internetu. Mają charakterystyczne dla swojej kohorty wiekowej przekonania, wartości i cechy, które definiują ich nie tylko jako ludzi, ale także jako potencjalnych pracowników. Specyficzne cechy sprawiają, że mają inne podejście do pracy i potrzebują innych niż tradycyjne podejść w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Proces rekrutacji i selekcji jest pierwszym zderzeniem z organizacją i pozwala na pozyskanie wartościowych pracowników. Za jakiś czas przedstawiciele pokolenia Y będą stanowili znaczącą większość pracowników obecnych na rynku pracy, dlatego istotna jest znajomość ich potrzeb. Ich odpowiednia identyfikacja pozwoli niejako dostosować proces rekrutacji i selekcji, a także wprowadzenia na stanowisko do potrzeb nowego pokolenia. Celem pracy i badań w niej prezentowanych jest przybliżenie oczekiwań pokolenia Y w procesie rekrutacji i selekcji. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Stuss, Magdalena - 132134 | pl |
| dc.contributor.author | Węgorowska, Julia | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Stuss, Magdalena - 132134 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:40:22Z | |
| dc.date.available | 2020-07-28T05:40:22Z | |
| dc.date.submitted | 2020-07-10 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie międzynarodowe | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-139520-228546 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240263 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | generation Y - labor market - onboarding - recruitment - slection | pl |
| dc.subject.pl | pokolenie Y - rekrutacja - rynek pracy - selekcja - wdrożenie pracownika | pl |
| dc.title | Oczekiwania pokolenia Y wobec pracodawców w procesie rekrutacji i selekcji | pl |
| dc.title.alternative | Expectations of generation Y towards employers in the recruitment and selection process | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |