Oczekiwania pokolenia Y wobec pracodawców w procesie rekrutacji i selekcji

licenciate
dc.abstract.enGeneration Y is a generation of people aged 20-30 born in 1981-2000. Some of them have been present on the labor market for several, while others are only taking their first steps on it. Generation Y grew up in a time of free market and common access to the Internet. They have beliefs, values and traits specific to their age cohort that define them not only as people, but also as potential employees. Specific features mean that they have a different approach to work and need other than traditional approaches in human capital management. The recruitment and selection process are the first clash with the organization, and it allows recruit valuable employees. For some time, representatives of generation Y will constitute the vast majority of employees present in the labor market, so it is important to know their needs. Their proper identification will allow to adapt the recruitment and selection process, as well as the introduction to the position to the needs of the new generation. The purpose of the work and research presented in it is to show the expectations of generation Y in the recruitment and selection process.pl
dc.abstract.plPokolenie Y to generacja osób w wieku 20-30 lat urodzonych w latach 1981-2000. Niektórzy z nich już od kilku, a nawet kilkunastu lat obecni są na rynku pracy, przy czym inni stawiają na nim dopiero pierwsze kroki. Generacja Y wychowywała się w czasach gospodarki wolnorynkowej i powszechnego dostępu do Internetu. Mają charakterystyczne dla swojej kohorty wiekowej przekonania, wartości i cechy, które definiują ich nie tylko jako ludzi, ale także jako potencjalnych pracowników. Specyficzne cechy sprawiają, że mają inne podejście do pracy i potrzebują innych niż tradycyjne podejść w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Proces rekrutacji i selekcji jest pierwszym zderzeniem z organizacją i pozwala na pozyskanie wartościowych pracowników. Za jakiś czas przedstawiciele pokolenia Y będą stanowili znaczącą większość pracowników obecnych na rynku pracy, dlatego istotna jest znajomość ich potrzeb. Ich odpowiednia identyfikacja pozwoli niejako dostosować proces rekrutacji i selekcji, a także wprowadzenia na stanowisko do potrzeb nowego pokolenia. Celem pracy i badań w niej prezentowanych jest przybliżenie oczekiwań pokolenia Y w procesie rekrutacji i selekcji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.authorWęgorowska, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:40:22Z
dc.date.available2020-07-28T05:40:22Z
dc.date.submitted2020-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-139520-228546pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240263
dc.languagepolpl
dc.subject.engeneration Y - labor market - onboarding - recruitment - slectionpl
dc.subject.plpokolenie Y - rekrutacja - rynek pracy - selekcja - wdrożenie pracownikapl
dc.titleOczekiwania pokolenia Y wobec pracodawców w procesie rekrutacji i selekcjipl
dc.title.alternativeExpectations of generation Y towards employers in the recruitment and selection processpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Generation Y is a generation of people aged 20-30 born in 1981-2000. Some of them have been present on the labor market for several, while others are only taking their first steps on it. Generation Y grew up in a time of free market and common access to the Internet. They have beliefs, values and traits specific to their age cohort that define them not only as people, but also as potential employees. Specific features mean that they have a different approach to work and need other than traditional approaches in human capital management. The recruitment and selection process are the first clash with the organization, and it allows recruit valuable employees. For some time, representatives of generation Y will constitute the vast majority of employees present in the labor market, so it is important to know their needs. Their proper identification will allow to adapt the recruitment and selection process, as well as the introduction to the position to the needs of the new generation. The purpose of the work and research presented in it is to show the expectations of generation Y in the recruitment and selection process.
dc.abstract.plpl
Pokolenie Y to generacja osób w wieku 20-30 lat urodzonych w latach 1981-2000. Niektórzy z nich już od kilku, a nawet kilkunastu lat obecni są na rynku pracy, przy czym inni stawiają na nim dopiero pierwsze kroki. Generacja Y wychowywała się w czasach gospodarki wolnorynkowej i powszechnego dostępu do Internetu. Mają charakterystyczne dla swojej kohorty wiekowej przekonania, wartości i cechy, które definiują ich nie tylko jako ludzi, ale także jako potencjalnych pracowników. Specyficzne cechy sprawiają, że mają inne podejście do pracy i potrzebują innych niż tradycyjne podejść w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Proces rekrutacji i selekcji jest pierwszym zderzeniem z organizacją i pozwala na pozyskanie wartościowych pracowników. Za jakiś czas przedstawiciele pokolenia Y będą stanowili znaczącą większość pracowników obecnych na rynku pracy, dlatego istotna jest znajomość ich potrzeb. Ich odpowiednia identyfikacja pozwoli niejako dostosować proces rekrutacji i selekcji, a także wprowadzenia na stanowisko do potrzeb nowego pokolenia. Celem pracy i badań w niej prezentowanych jest przybliżenie oczekiwań pokolenia Y w procesie rekrutacji i selekcji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.authorpl
Węgorowska, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:40:22Z
dc.date.available
2020-07-28T05:40:22Z
dc.date.submittedpl
2020-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-139520-228546
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240263
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
generation Y - labor market - onboarding - recruitment - slection
dc.subject.plpl
pokolenie Y - rekrutacja - rynek pracy - selekcja - wdrożenie pracownika
dc.titlepl
Oczekiwania pokolenia Y wobec pracodawców w procesie rekrutacji i selekcji
dc.title.alternativepl
Expectations of generation Y towards employers in the recruitment and selection process
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
62
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Wroclaw
6
Krakow
5
Lodz
4
Dublin
3
Olkusz
3
Poznan
3
Gdansk
2
Lublin
2
Szczecin
2

No access

No Thumbnail Available