Wspieranie kultury pedagogicznej rodziców na przykładzie działalności Klubów Rodzica w Krakowie

master
dc.abstract.enThe aim of thesis was to analyse if and to what extent taking part Parents Clubs inKraków change parents approaches towards upbringing, develops their competences andbroadens knowledge (increases the level of pedagogical culture) and what ways and forms ofdevelopment and support of pedagogical culture among parents are currently applied in theClubs in Kraków. In the theoretical part the main focus was put on explaining what is thepedagogical culture of parents and what elements it consists of, and, analysis of differentforms of supporting pedagogical culture in Poland during the whole life. The followingchapters describe the research conducted for the sake of this thesis. The research was based onqualitative method – the main form that was used in the study was documents analysis and aninterview with a standardised questionnaire. The interviews were conducted among a a personwho created Parents Clubs in Kraków, four coordinators of certain Clubs and fifteen parentswho take part in workshops offered by the Clubs.The conclusions that can be drawn from the thesis clearly show that the Clubs are aproject that is very useful and it fosters developing pedagogical culture of parents. It is mainlycaused by a rich and diverse offer prepared for the parents and possibility to meet otherparents and talk to them.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było sprawdzenie, czy i w jakim zakresie uczestnictwo w zajęciach Klubów Rodziców w Krakowie zmienia podejście rodziców do wychowania, rozwija ich kompetencje i poszerza wiedzę (czyli podnosi poziom kultury pedagogicznej) oraz jakie sposoby i formy rozwijania i wspierania kultury pedagogicznej rodziców są obecne w działaniach Klubów. W części teoretycznej opisałam, czym jest kultura pedagogiczna rodziców oraz z jakich składa się elementów. Przeanalizowałam także formy wspierania kultury pedagogicznej w Polsce w ciągu całego życia. Kolejne rozdziały dotyczyły przeprowadzonych badań własnych. Zastosowałam w nich metodę jakościową. Wykorzystałam technikę analizy dokumentów oraz wywiadu, w którym posłużyłam się standaryzowanym kwestionariuszem. Wywiady przeprowadziłam z pomysłodawczynią stworzenia Klubów Rodziców w Krakowie, czterema koordynatorami wybranych Klubów oraz piętnastoma rodzicami, którzy biorą udział w ich zajęciach.Wnioski wyciągnięte z badań świadczą o tym, że jest to projekt bardzo potrzebny oraz sprzyjający rozwijaniu kultury pedagogicznej rodziców. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na bogatą i różnorodną ofertę przygotowywaną dla rodziców oraz możliwość spotkania innych rodziców i rozmowy z nimi.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDoniec, Renata - 127747 pl
dc.contributor.authorŁukawska, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerDoniec, Renata - 127747 pl
dc.contributor.reviewerWrońska, Katarzyna - 132780 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:43:34Z
dc.date.available2020-07-27T15:43:34Z
dc.date.submitted2018-06-27pl
dc.fieldofstudyanimacja społeczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-123125-160642pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227519
dc.languagepolpl
dc.subject.enfamily, pedagogical culture, Parents Clubs in Kraków, parents supportpl
dc.subject.plrodzina, kultura pedagogiczna rodziców, Kluby Rodziców w Krakowie, wspieranie rodzicielstwa, pedagogizacja rodzicówpl
dc.titleWspieranie kultury pedagogicznej rodziców na przykładzie działalności Klubów Rodzica w Krakowiepl
dc.title.alternativeSupporting pedagogical culture of parents – an analysis based on the activities of the Parents Clubs in Krakówpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of thesis was to analyse if and to what extent taking part Parents Clubs inKraków change parents approaches towards upbringing, develops their competences andbroadens knowledge (increases the level of pedagogical culture) and what ways and forms ofdevelopment and support of pedagogical culture among parents are currently applied in theClubs in Kraków. In the theoretical part the main focus was put on explaining what is thepedagogical culture of parents and what elements it consists of, and, analysis of differentforms of supporting pedagogical culture in Poland during the whole life. The followingchapters describe the research conducted for the sake of this thesis. The research was based onqualitative method – the main form that was used in the study was documents analysis and aninterview with a standardised questionnaire. The interviews were conducted among a a personwho created Parents Clubs in Kraków, four coordinators of certain Clubs and fifteen parentswho take part in workshops offered by the Clubs.The conclusions that can be drawn from the thesis clearly show that the Clubs are aproject that is very useful and it fosters developing pedagogical culture of parents. It is mainlycaused by a rich and diverse offer prepared for the parents and possibility to meet otherparents and talk to them.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było sprawdzenie, czy i w jakim zakresie uczestnictwo w zajęciach Klubów Rodziców w Krakowie zmienia podejście rodziców do wychowania, rozwija ich kompetencje i poszerza wiedzę (czyli podnosi poziom kultury pedagogicznej) oraz jakie sposoby i formy rozwijania i wspierania kultury pedagogicznej rodziców są obecne w działaniach Klubów. W części teoretycznej opisałam, czym jest kultura pedagogiczna rodziców oraz z jakich składa się elementów. Przeanalizowałam także formy wspierania kultury pedagogicznej w Polsce w ciągu całego życia. Kolejne rozdziały dotyczyły przeprowadzonych badań własnych. Zastosowałam w nich metodę jakościową. Wykorzystałam technikę analizy dokumentów oraz wywiadu, w którym posłużyłam się standaryzowanym kwestionariuszem. Wywiady przeprowadziłam z pomysłodawczynią stworzenia Klubów Rodziców w Krakowie, czterema koordynatorami wybranych Klubów oraz piętnastoma rodzicami, którzy biorą udział w ich zajęciach.Wnioski wyciągnięte z badań świadczą o tym, że jest to projekt bardzo potrzebny oraz sprzyjający rozwijaniu kultury pedagogicznej rodziców. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na bogatą i różnorodną ofertę przygotowywaną dla rodziców oraz możliwość spotkania innych rodziców i rozmowy z nimi.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Doniec, Renata - 127747
dc.contributor.authorpl
Łukawska, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Doniec, Renata - 127747
dc.contributor.reviewerpl
Wrońska, Katarzyna - 132780
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:43:34Z
dc.date.available
2020-07-27T15:43:34Z
dc.date.submittedpl
2018-06-27
dc.fieldofstudypl
animacja społeczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-123125-160642
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227519
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
family, pedagogical culture, Parents Clubs in Kraków, parents support
dc.subject.plpl
rodzina, kultura pedagogiczna rodziców, Kluby Rodziców w Krakowie, wspieranie rodzicielstwa, pedagogizacja rodziców
dc.titlepl
Wspieranie kultury pedagogicznej rodziców na przykładzie działalności Klubów Rodzica w Krakowie
dc.title.alternativepl
Supporting pedagogical culture of parents – an analysis based on the activities of the Parents Clubs in Kraków
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Krakow
5
Dublin
2
Rydułtowy
2
Singapore
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Ligota Czamborowa
1
Olsztynek
1
Rudno
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available