Etyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowych

master
dc.abstract.enModern journalism is constantly changing, adapting to the emergence of new platforms. One of the challenges is to act according to the ethical standards of the profession. The aim of the study was to explore the issues of contemporary online journalism, the ethics of publishing sponsored content on social networks, as well as its evaluation by its recipients. The study was conducted in the form of an in-depth interview. The research sample consisted of a group of respondents, which included both experts, persons directly involved in the subject matter covered by the study, and respondents representing recipients of sponsored content. The paper consists of five chapters. The first three of them deal with the issue of journalistic ethics, social media and Internet marketing, and the next two - empirical, present the aim and scope of the research and discuss the results.pl
dc.abstract.plWspółczesne dziennikarstwo podlega ciągłym zmianom, dostosowując się do pojawiania nowych platform. Jednym z wyzwań staje się postępowanie zgodnie z przynależnymi do tego zawodu normami etycznymi. Celem badania było zgłębienie tematyki współczesnego dziennikarstwa internetowego, etyczności publikowania sponsorowanych treści w mediach społecznościowych, a także określenie oceny tych aspektów w oczach odbiorców. Badanie przeprowadzone zostało w formie swobodnego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowiła grupa respondentów, w której znaleźli się zarówno eksperci, czyli osoby bezpośrednio zajmujące się poruszaną w badaniu tematyką, oraz anonimowi respondenci, reprezentujący odbiorców sponsorowanych treści. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy poruszają kwestię zagadnienia etyki dziennikarskiej, mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego, a kolejne dwa — empiryczne, prezentują cel i zakres badania oraz omówienie wyników.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzpunar, Magdalenapl
dc.contributor.authorGolonka, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSzpunar, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerŻyrek-Horodyska, Edytapl
dc.date.accessioned2020-10-20T18:29:27Z
dc.date.available2020-10-20T18:29:27Z
dc.date.submitted2020-09-29pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-129981-196896pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248597
dc.languagepolpl
dc.subject.enjournalistic ethics, social media, online journalism, sponsored articlepl
dc.subject.pletyka dziennikarska, media społecznościowe, dziennikarstwo internetowe, artykuł sponsorowanypl
dc.titleEtyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowychpl
dc.title.alternativeJournalistic ethics and creating sponsored content in social mediapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Modern journalism is constantly changing, adapting to the emergence of new platforms. One of the challenges is to act according to the ethical standards of the profession. The aim of the study was to explore the issues of contemporary online journalism, the ethics of publishing sponsored content on social networks, as well as its evaluation by its recipients. The study was conducted in the form of an in-depth interview. The research sample consisted of a group of respondents, which included both experts, persons directly involved in the subject matter covered by the study, and respondents representing recipients of sponsored content. The paper consists of five chapters. The first three of them deal with the issue of journalistic ethics, social media and Internet marketing, and the next two - empirical, present the aim and scope of the research and discuss the results.
dc.abstract.plpl
Współczesne dziennikarstwo podlega ciągłym zmianom, dostosowując się do pojawiania nowych platform. Jednym z wyzwań staje się postępowanie zgodnie z przynależnymi do tego zawodu normami etycznymi. Celem badania było zgłębienie tematyki współczesnego dziennikarstwa internetowego, etyczności publikowania sponsorowanych treści w mediach społecznościowych, a także określenie oceny tych aspektów w oczach odbiorców. Badanie przeprowadzone zostało w formie swobodnego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowiła grupa respondentów, w której znaleźli się zarówno eksperci, czyli osoby bezpośrednio zajmujące się poruszaną w badaniu tematyką, oraz anonimowi respondenci, reprezentujący odbiorców sponsorowanych treści. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy poruszają kwestię zagadnienia etyki dziennikarskiej, mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego, a kolejne dwa — empiryczne, prezentują cel i zakres badania oraz omówienie wyników.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szpunar, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Golonka, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Szpunar, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Żyrek-Horodyska, Edyta
dc.date.accessioned
2020-10-20T18:29:27Z
dc.date.available
2020-10-20T18:29:27Z
dc.date.submittedpl
2020-09-29
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-129981-196896
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248597
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
journalistic ethics, social media, online journalism, sponsored article
dc.subject.plpl
etyka dziennikarska, media społecznościowe, dziennikarstwo internetowe, artykuł sponsorowany
dc.titlepl
Etyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowych
dc.title.alternativepl
Journalistic ethics and creating sponsored content in social media
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
119
Views per month
Views per city
Warsaw
28
Poznan
16
Zabrze
13
Katowice
7
Krakow
7
Wroclaw
7
Opole
5
Gdansk
2
Gryfice
2
Lodz
2

No access

No Thumbnail Available