Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Etyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowych
Journalistic ethics and creating sponsored content in social media
etyka dziennikarska, media społecznościowe, dziennikarstwo internetowe, artykuł sponsorowany
journalistic ethics, social media, online journalism, sponsored article
Współczesne dziennikarstwo podlega ciągłym zmianom, dostosowując się do pojawiania nowych platform. Jednym z wyzwań staje się postępowanie zgodnie z przynależnymi do tego zawodu normami etycznymi. Celem badania było zgłębienie tematyki współczesnego dziennikarstwa internetowego, etyczności publikowania sponsorowanych treści w mediach społecznościowych, a także określenie oceny tych aspektów w oczach odbiorców. Badanie przeprowadzone zostało w formie swobodnego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowiła grupa respondentów, w której znaleźli się zarówno eksperci, czyli osoby bezpośrednio zajmujące się poruszaną w badaniu tematyką, oraz anonimowi respondenci, reprezentujący odbiorców sponsorowanych treści. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy poruszają kwestię zagadnienia etyki dziennikarskiej, mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego, a kolejne dwa — empiryczne, prezentują cel i zakres badania oraz omówienie wyników.
Modern journalism is constantly changing, adapting to the emergence of new platforms. One of the challenges is to act according to the ethical standards of the profession. The aim of the study was to explore the issues of contemporary online journalism, the ethics of publishing sponsored content on social networks, as well as its evaluation by its recipients. The study was conducted in the form of an in-depth interview. The research sample consisted of a group of respondents, which included both experts, persons directly involved in the subject matter covered by the study, and respondents representing recipients of sponsored content. The paper consists of five chapters. The first three of them deal with the issue of journalistic ethics, social media and Internet marketing, and the next two - empirical, present the aim and scope of the research and discuss the results.
dc.abstract.en | Modern journalism is constantly changing, adapting to the emergence of new platforms. One of the challenges is to act according to the ethical standards of the profession. The aim of the study was to explore the issues of contemporary online journalism, the ethics of publishing sponsored content on social networks, as well as its evaluation by its recipients. The study was conducted in the form of an in-depth interview. The research sample consisted of a group of respondents, which included both experts, persons directly involved in the subject matter covered by the study, and respondents representing recipients of sponsored content. The paper consists of five chapters. The first three of them deal with the issue of journalistic ethics, social media and Internet marketing, and the next two - empirical, present the aim and scope of the research and discuss the results. | pl |
dc.abstract.pl | Współczesne dziennikarstwo podlega ciągłym zmianom, dostosowując się do pojawiania nowych platform. Jednym z wyzwań staje się postępowanie zgodnie z przynależnymi do tego zawodu normami etycznymi. Celem badania było zgłębienie tematyki współczesnego dziennikarstwa internetowego, etyczności publikowania sponsorowanych treści w mediach społecznościowych, a także określenie oceny tych aspektów w oczach odbiorców. Badanie przeprowadzone zostało w formie swobodnego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowiła grupa respondentów, w której znaleźli się zarówno eksperci, czyli osoby bezpośrednio zajmujące się poruszaną w badaniu tematyką, oraz anonimowi respondenci, reprezentujący odbiorców sponsorowanych treści. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy poruszają kwestię zagadnienia etyki dziennikarskiej, mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego, a kolejne dwa — empiryczne, prezentują cel i zakres badania oraz omówienie wyników. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szpunar, Magdalena | pl |
dc.contributor.author | Golonka, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szpunar, Magdalena | pl |
dc.contributor.reviewer | Żyrek-Horodyska, Edyta | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-20T18:29:27Z | |
dc.date.available | 2020-10-20T18:29:27Z | |
dc.date.submitted | 2020-09-29 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-129981-196896 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248597 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | journalistic ethics, social media, online journalism, sponsored article | pl |
dc.subject.pl | etyka dziennikarska, media społecznościowe, dziennikarstwo internetowe, artykuł sponsorowany | pl |
dc.title | Etyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowych | pl |
dc.title.alternative | Journalistic ethics and creating sponsored content in social media | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |