Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w fotografii prasowej w okresie od kwietnia do lipca 2010 roku (od katastrofy smoleńskiej do wyborów prezydenckich na przykładzie tygodników: Newsweek, Polityka, Wprost)
The image of Jarosław Kaczyński in photojournalism in the period from April to July 2010 (From the Smoleńsk disaster to the presidential election on the basis of the weekly magazines: Newsweek, Polityka, Wprost)
Wizerunek polityka, Komunikowanie polityczne,Marketing polityczny,Public relations,Jarosław Kaczyński, Katastrofa smoleńska, Wybory prezydenckie 2010
image of politics, political communications, political marketing and public relations, Jarosław Kaczyński, Smoleńsk disaster, presidential election 2010.
Celem mojej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie, czy media – szczególnie tygodniki – poprzez swoje działanie potrafią stworzyć pozytywnego/negatywnego bohatera. Niniejsza praca nie jest wyłącznie analizą wizerunku Jarosława Kaczyńskiego. Jest ona sugestią do szerszej dyskusji na temat problemów i kierunków, w których zmierzają współczesne media. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy służy przybliżeniu terminów związanych z wizerunkiem polityka. W rozdziale tym wyjaśniam zjawisko komunikowania politycznego. W części tej skupiam się także na zjawisku profesjonalizacji komunikowania politycznego, zwłaszcza na rozwoju specjalizacji w obrębie marketingu politycznego i public relations.W rozdziale drugim koncentruję się na miejscu i roli fotografii w kulturze współczesnej. Interesuje mnie głównie społeczna rola przekazu fotograficznego, jego wpływ na kształtowanie ludzkich pragnień i lęków. Kolejne podrozdziały poświęcam propagandowemu wymiarowi fotografii oraz fotografii prasowej i jej roli w kształtowaniu wizerunku politykaW rozdziale trzecim i czwartym prezentuję sylwetkę Jarosława Kaczyńskiego. Część ta to wstęp do dalszych badań, które są oparte na analizie zawartości. Jej podstawę stanowią trzy tygodniki: Wprost, Polityka i Newsweek. Analiza odbywa się w dwóch etapach. Pierwszy etap stanowią badania ilościowe, mające pokazać, jak kształtowało się zainteresowanie tematem polityka przez wybrane tygodniki. Drugi etap stanowi analiza semiologiczna mająca na celu odpowiedzieć na następujące kwestie: jak zmienił się wizerunek Jarosława Kaczyńskiego po stracie brata; jaki wizerunek Kaczyńskiego przedstawiały media w czasie katastrofy smoleńskiej oraz w czasie wyborów prezydenckich.
The purpose of my master`s thesis is to try to answer the question whether the media - particularly weekly magazines - through their actions can create a positive / negative character. This thesis is not only an analysis of the image of Jarosław Kaczyński. It is the suggestion for a broader discussion about problems and directions that contemporary media head for.The thesis consists of four chapters. The first contains the terms associated with the image of politics. In this chapter I explain the phenomenon of political communication. In this section, I focus on the phenomenon of the professionalization of political communication, especially in the development of specialization within the political marketing and public relations.In the second chapter I focus on the place and role of photography in contemporary culture. I am mainly interested in the social role of photographic media, its influence on human desires and fears. The following sections are devoted to propaganda dimension of photography and photojournalism and its role in shaping the image of politics.In the third and fourth chapter I present the figure of Jarosław Kaczyński. This section is an introduction to further studies that are based on an analysis of the content. Its base consists of three weeklies: Wprost, Polityka and Newsweek. The analysis is performed in two stages. The first stage is based on the quantitative research designed to show how the interest of the politic was shaped by the chosen weeklies. The second step is the semiologic analysis designed to answer the following questions: how the image of Jarosław Kaczyński changed after the loss of his brother, what image was presented by media during the Smoleńsk disaster and during the presidential election.
dc.abstract.en | The purpose of my master`s thesis is to try to answer the question whether the media - particularly weekly magazines - through their actions can create a positive / negative character. This thesis is not only an analysis of the image of Jarosław Kaczyński. It is the suggestion for a broader discussion about problems and directions that contemporary media head for.The thesis consists of four chapters. The first contains the terms associated with the image of politics. In this chapter I explain the phenomenon of political communication. In this section, I focus on the phenomenon of the professionalization of political communication, especially in the development of specialization within the political marketing and public relations.In the second chapter I focus on the place and role of photography in contemporary culture. I am mainly interested in the social role of photographic media, its influence on human desires and fears. The following sections are devoted to propaganda dimension of photography and photojournalism and its role in shaping the image of politics.In the third and fourth chapter I present the figure of Jarosław Kaczyński. This section is an introduction to further studies that are based on an analysis of the content. Its base consists of three weeklies: Wprost, Polityka and Newsweek. The analysis is performed in two stages. The first stage is based on the quantitative research designed to show how the interest of the politic was shaped by the chosen weeklies. The second step is the semiologic analysis designed to answer the following questions: how the image of Jarosław Kaczyński changed after the loss of his brother, what image was presented by media during the Smoleńsk disaster and during the presidential election. | pl |
dc.abstract.pl | Celem mojej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie, czy media – szczególnie tygodniki – poprzez swoje działanie potrafią stworzyć pozytywnego/negatywnego bohatera. Niniejsza praca nie jest wyłącznie analizą wizerunku Jarosława Kaczyńskiego. Jest ona sugestią do szerszej dyskusji na temat problemów i kierunków, w których zmierzają współczesne media. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy służy przybliżeniu terminów związanych z wizerunkiem polityka. W rozdziale tym wyjaśniam zjawisko komunikowania politycznego. W części tej skupiam się także na zjawisku profesjonalizacji komunikowania politycznego, zwłaszcza na rozwoju specjalizacji w obrębie marketingu politycznego i public relations.W rozdziale drugim koncentruję się na miejscu i roli fotografii w kulturze współczesnej. Interesuje mnie głównie społeczna rola przekazu fotograficznego, jego wpływ na kształtowanie ludzkich pragnień i lęków. Kolejne podrozdziały poświęcam propagandowemu wymiarowi fotografii oraz fotografii prasowej i jej roli w kształtowaniu wizerunku politykaW rozdziale trzecim i czwartym prezentuję sylwetkę Jarosława Kaczyńskiego. Część ta to wstęp do dalszych badań, które są oparte na analizie zawartości. Jej podstawę stanowią trzy tygodniki: Wprost, Polityka i Newsweek. Analiza odbywa się w dwóch etapach. Pierwszy etap stanowią badania ilościowe, mające pokazać, jak kształtowało się zainteresowanie tematem polityka przez wybrane tygodniki. Drugi etap stanowi analiza semiologiczna mająca na celu odpowiedzieć na następujące kwestie: jak zmienił się wizerunek Jarosława Kaczyńskiego po stracie brata; jaki wizerunek Kaczyńskiego przedstawiały media w czasie katastrofy smoleńskiej oraz w czasie wyborów prezydenckich. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.author | Garncarz, Elżbieta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T21:18:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T21:18:20Z | |
dc.date.submitted | 2011-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-56905-66211 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171309 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | image of politics, political communications, political marketing and public relations, Jarosław Kaczyński, Smoleńsk disaster, presidential election 2010. | pl |
dc.subject.pl | Wizerunek polityka, Komunikowanie polityczne,Marketing polityczny,Public relations,Jarosław Kaczyński, Katastrofa smoleńska, Wybory prezydenckie 2010 | pl |
dc.title | Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w fotografii prasowej w okresie od kwietnia do lipca 2010 roku (od katastrofy smoleńskiej do wyborów prezydenckich na przykładzie tygodników: Newsweek, Polityka, Wprost) | pl |
dc.title.alternative | The image of Jarosław Kaczyński in photojournalism in the period from April to July 2010 (From the Smoleńsk disaster to the presidential election on the basis of the weekly magazines: Newsweek, Polityka, Wprost) | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |