Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w fotografii prasowej w okresie od kwietnia do lipca 2010 roku (od katastrofy smoleńskiej do wyborów prezydenckich na przykładzie tygodników: Newsweek, Polityka, Wprost)

master
dc.abstract.enThe purpose of my master`s thesis is to try to answer the question whether the media - particularly weekly magazines - through their actions can create a positive / negative character. This thesis is not only an analysis of the image of Jarosław Kaczyński. It is the suggestion for a broader discussion about problems and directions that contemporary media head for.The thesis consists of four chapters. The first contains the terms associated with the image of politics. In this chapter I explain the phenomenon of political communication. In this section, I focus on the phenomenon of the professionalization of political communication, especially in the development of specialization within the political marketing and public relations.In the second chapter I focus on the place and role of photography in contemporary culture. I am mainly interested in the social role of photographic media, its influence on human desires and fears. The following sections are devoted to propaganda dimension of photography and photojournalism and its role in shaping the image of politics.In the third and fourth chapter I present the figure of Jarosław Kaczyński. This section is an introduction to further studies that are based on an analysis of the content. Its base consists of three weeklies: Wprost, Polityka and Newsweek. The analysis is performed in two stages. The first stage is based on the quantitative research designed to show how the interest of the politic was shaped by the chosen weeklies. The second step is the semiologic analysis designed to answer the following questions: how the image of Jarosław Kaczyński changed after the loss of his brother, what image was presented by media during the Smoleńsk disaster and during the presidential election.pl
dc.abstract.plCelem mojej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie, czy media – szczególnie tygodniki – poprzez swoje działanie potrafią stworzyć pozytywnego/negatywnego bohatera. Niniejsza praca nie jest wyłącznie analizą wizerunku Jarosława Kaczyńskiego. Jest ona sugestią do szerszej dyskusji na temat problemów i kierunków, w których zmierzają współczesne media. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy służy przybliżeniu terminów związanych z wizerunkiem polityka. W rozdziale tym wyjaśniam zjawisko komunikowania politycznego. W części tej skupiam się także na zjawisku profesjonalizacji komunikowania politycznego, zwłaszcza na rozwoju specjalizacji w obrębie marketingu politycznego i public relations.W rozdziale drugim koncentruję się na miejscu i roli fotografii w kulturze współczesnej. Interesuje mnie głównie społeczna rola przekazu fotograficznego, jego wpływ na kształtowanie ludzkich pragnień i lęków. Kolejne podrozdziały poświęcam propagandowemu wymiarowi fotografii oraz fotografii prasowej i jej roli w kształtowaniu wizerunku politykaW rozdziale trzecim i czwartym prezentuję sylwetkę Jarosława Kaczyńskiego. Część ta to wstęp do dalszych badań, które są oparte na analizie zawartości. Jej podstawę stanowią trzy tygodniki: Wprost, Polityka i Newsweek. Analiza odbywa się w dwóch etapach. Pierwszy etap stanowią badania ilościowe, mające pokazać, jak kształtowało się zainteresowanie tematem polityka przez wybrane tygodniki. Drugi etap stanowi analiza semiologiczna mająca na celu odpowiedzieć na następujące kwestie: jak zmienił się wizerunek Jarosława Kaczyńskiego po stracie brata; jaki wizerunek Kaczyńskiego przedstawiały media w czasie katastrofy smoleńskiej oraz w czasie wyborów prezydenckich.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 pl
dc.contributor.authorGarncarz, Elżbietapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerWolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T21:18:20Z
dc.date.available2020-07-14T21:18:20Z
dc.date.submitted2011-06-29pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-56905-66211pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171309
dc.languagepolpl
dc.subject.enimage of politics, political communications, political marketing and public relations, Jarosław Kaczyński, Smoleńsk disaster, presidential election 2010.pl
dc.subject.plWizerunek polityka, Komunikowanie polityczne,Marketing polityczny,Public relations,Jarosław Kaczyński, Katastrofa smoleńska, Wybory prezydenckie 2010pl
dc.titleWizerunek Jarosława Kaczyńskiego w fotografii prasowej w okresie od kwietnia do lipca 2010 roku (od katastrofy smoleńskiej do wyborów prezydenckich na przykładzie tygodników: Newsweek, Polityka, Wprost)pl
dc.title.alternativeThe image of Jarosław Kaczyński in photojournalism in the period from April to July 2010 (From the Smoleńsk disaster to the presidential election on the basis of the weekly magazines: Newsweek, Polityka, Wprost)pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of my master`s thesis is to try to answer the question whether the media - particularly weekly magazines - through their actions can create a positive / negative character. This thesis is not only an analysis of the image of Jarosław Kaczyński. It is the suggestion for a broader discussion about problems and directions that contemporary media head for.The thesis consists of four chapters. The first contains the terms associated with the image of politics. In this chapter I explain the phenomenon of political communication. In this section, I focus on the phenomenon of the professionalization of political communication, especially in the development of specialization within the political marketing and public relations.In the second chapter I focus on the place and role of photography in contemporary culture. I am mainly interested in the social role of photographic media, its influence on human desires and fears. The following sections are devoted to propaganda dimension of photography and photojournalism and its role in shaping the image of politics.In the third and fourth chapter I present the figure of Jarosław Kaczyński. This section is an introduction to further studies that are based on an analysis of the content. Its base consists of three weeklies: Wprost, Polityka and Newsweek. The analysis is performed in two stages. The first stage is based on the quantitative research designed to show how the interest of the politic was shaped by the chosen weeklies. The second step is the semiologic analysis designed to answer the following questions: how the image of Jarosław Kaczyński changed after the loss of his brother, what image was presented by media during the Smoleńsk disaster and during the presidential election.
dc.abstract.plpl
Celem mojej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie, czy media – szczególnie tygodniki – poprzez swoje działanie potrafią stworzyć pozytywnego/negatywnego bohatera. Niniejsza praca nie jest wyłącznie analizą wizerunku Jarosława Kaczyńskiego. Jest ona sugestią do szerszej dyskusji na temat problemów i kierunków, w których zmierzają współczesne media. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy służy przybliżeniu terminów związanych z wizerunkiem polityka. W rozdziale tym wyjaśniam zjawisko komunikowania politycznego. W części tej skupiam się także na zjawisku profesjonalizacji komunikowania politycznego, zwłaszcza na rozwoju specjalizacji w obrębie marketingu politycznego i public relations.W rozdziale drugim koncentruję się na miejscu i roli fotografii w kulturze współczesnej. Interesuje mnie głównie społeczna rola przekazu fotograficznego, jego wpływ na kształtowanie ludzkich pragnień i lęków. Kolejne podrozdziały poświęcam propagandowemu wymiarowi fotografii oraz fotografii prasowej i jej roli w kształtowaniu wizerunku politykaW rozdziale trzecim i czwartym prezentuję sylwetkę Jarosława Kaczyńskiego. Część ta to wstęp do dalszych badań, które są oparte na analizie zawartości. Jej podstawę stanowią trzy tygodniki: Wprost, Polityka i Newsweek. Analiza odbywa się w dwóch etapach. Pierwszy etap stanowią badania ilościowe, mające pokazać, jak kształtowało się zainteresowanie tematem polityka przez wybrane tygodniki. Drugi etap stanowi analiza semiologiczna mająca na celu odpowiedzieć na następujące kwestie: jak zmienił się wizerunek Jarosława Kaczyńskiego po stracie brata; jaki wizerunek Kaczyńskiego przedstawiały media w czasie katastrofy smoleńskiej oraz w czasie wyborów prezydenckich.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728
dc.contributor.authorpl
Garncarz, Elżbieta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728
dc.date.accessioned
2020-07-14T21:18:20Z
dc.date.available
2020-07-14T21:18:20Z
dc.date.submittedpl
2011-06-29
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-56905-66211
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171309
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
image of politics, political communications, political marketing and public relations, Jarosław Kaczyński, Smoleńsk disaster, presidential election 2010.
dc.subject.plpl
Wizerunek polityka, Komunikowanie polityczne,Marketing polityczny,Public relations,Jarosław Kaczyński, Katastrofa smoleńska, Wybory prezydenckie 2010
dc.titlepl
Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w fotografii prasowej w okresie od kwietnia do lipca 2010 roku (od katastrofy smoleńskiej do wyborów prezydenckich na przykładzie tygodników: Newsweek, Polityka, Wprost)
dc.title.alternativepl
The image of Jarosław Kaczyński in photojournalism in the period from April to July 2010 (From the Smoleńsk disaster to the presidential election on the basis of the weekly magazines: Newsweek, Polityka, Wprost)
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Wroclaw
3
Dublin
1
Krakow
1
Olsztyn
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available