Stopień i przyczyny obciążeń uczniów edukacji wczesnoszkolnej nauką domową

master
dc.abstract.enThe aim of the study was to discuss issues concerning after-school homework load of primary school pupils in grades from one to three. This study was based on the survey conducted by the author of the study at the primary school led by Augustinian Sisters in Krakow.The survey revealed that the level of after-school homework load was high and resulted from the amount of homework assigned by the teachers. In order to do their homework properly students spent up to 3 hours per weekday on average . Doing homework at their homes pupils had to overcome difficulties that stem from the range of factors including the same level of requirements for each student regardless of his or her interests or abilities.The majority of surveyed pupils had good living conditions including homework space, however, not all of the students made use of such area or benefited from it.pl
dc.abstract.plW pracy opisane zostały zagadnienia dotyczące obciążeń uczniów z klas I – III nauką domową. Praca jest studium badawczym, prezentującym badania własne autorki przeprowadzone w Szkole Podstawowej nr 160 Sióstr Augustianek w Krakowie.Wyniki badań wykazują, że stopień obciążenia badanych uczniów pracą domową zlecaną przez nauczycieli jest znaczny, gdyż uczniowie poświęcają średnio nawet do 3 godzin dziennie, aby w należyty sposób wypełnić powierzone im zadania. Trudności, jakie muszą pokonywać uczniowie w związku ze swoją nauką domową potęgowane są przez stwierdzony w badaniach brak zróżnicowania wymagań wobec poszczególnych dzieci, ze względu na ich zdolności i zainteresowania. Większość badanych uczniów dysponuje dobrymi warunkami lokalowymi, umożliwiającymi zorganizowanie wydzielonego miejsca do nauki domowej, jednak nie wszyscy potrafią lub chcą te możliwości wykorzystać. Uczniowie skarżą się również na przeszkadzające im w pracy młodsze rodzeństwo.Ogólne wnioski sformułowane na podstawie wyników badań własnych ukazują złożony obraz problemu, jakim jest obciążenie nauką domową uczniów młodszych klas szkoły podstawowej.Wskazują na konieczność ciągłego doskonalenia tego obszaru edukacji zarówno po stronie szkoły i nauczycieli, jak i po stronie uczniów i rodziców.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKościelniak, Marek - 129216 pl
dc.contributor.advisorDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.contributor.authorZawistowska, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.contributor.reviewerKościelniak, Marek - 129216 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T00:22:50Z
dc.date.available2020-07-25T00:22:50Z
dc.date.submitted2014-06-27pl
dc.fieldofstudypedagogika wczesnoszkolnapl
dc.identifier.apddiploma-86697-165785pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195307
dc.languagepolpl
dc.subject.enconducted , homework, students, school, difficultiespl
dc.subject.plnauka domowa, wnioski, uczniowie, obciążenia, nauczycielepl
dc.titleStopień i przyczyny obciążeń uczniów edukacji wczesnoszkolnej nauką domowąpl
dc.title.alternativeThe amount of after-school homework assigned to students in elementary educationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the study was to discuss issues concerning after-school homework load of primary school pupils in grades from one to three. This study was based on the survey conducted by the author of the study at the primary school led by Augustinian Sisters in Krakow.The survey revealed that the level of after-school homework load was high and resulted from the amount of homework assigned by the teachers. In order to do their homework properly students spent up to 3 hours per weekday on average . Doing homework at their homes pupils had to overcome difficulties that stem from the range of factors including the same level of requirements for each student regardless of his or her interests or abilities.The majority of surveyed pupils had good living conditions including homework space, however, not all of the students made use of such area or benefited from it.
dc.abstract.plpl
W pracy opisane zostały zagadnienia dotyczące obciążeń uczniów z klas I – III nauką domową. Praca jest studium badawczym, prezentującym badania własne autorki przeprowadzone w Szkole Podstawowej nr 160 Sióstr Augustianek w Krakowie.Wyniki badań wykazują, że stopień obciążenia badanych uczniów pracą domową zlecaną przez nauczycieli jest znaczny, gdyż uczniowie poświęcają średnio nawet do 3 godzin dziennie, aby w należyty sposób wypełnić powierzone im zadania. Trudności, jakie muszą pokonywać uczniowie w związku ze swoją nauką domową potęgowane są przez stwierdzony w badaniach brak zróżnicowania wymagań wobec poszczególnych dzieci, ze względu na ich zdolności i zainteresowania. Większość badanych uczniów dysponuje dobrymi warunkami lokalowymi, umożliwiającymi zorganizowanie wydzielonego miejsca do nauki domowej, jednak nie wszyscy potrafią lub chcą te możliwości wykorzystać. Uczniowie skarżą się również na przeszkadzające im w pracy młodsze rodzeństwo.Ogólne wnioski sformułowane na podstawie wyników badań własnych ukazują złożony obraz problemu, jakim jest obciążenie nauką domową uczniów młodszych klas szkoły podstawowej.Wskazują na konieczność ciągłego doskonalenia tego obszaru edukacji zarówno po stronie szkoły i nauczycieli, jak i po stronie uczniów i rodziców.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kościelniak, Marek - 129216
dc.contributor.advisorpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.contributor.authorpl
Zawistowska, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.contributor.reviewerpl
Kościelniak, Marek - 129216
dc.date.accessioned
2020-07-25T00:22:50Z
dc.date.available
2020-07-25T00:22:50Z
dc.date.submittedpl
2014-06-27
dc.fieldofstudypl
pedagogika wczesnoszkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-86697-165785
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195307
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
conducted , homework, students, school, difficulties
dc.subject.plpl
nauka domowa, wnioski, uczniowie, obciążenia, nauczyciele
dc.titlepl
Stopień i przyczyny obciążeń uczniów edukacji wczesnoszkolnej nauką domową
dc.title.alternativepl
The amount of after-school homework assigned to students in elementary education
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Krakow
3
Wroclaw
2
Dublin
1
Gora Kalwaria
1
Libiaz
1
Lublin
1
Poznan
1
Zamość
1

No access

No Thumbnail Available