Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Stopień i przyczyny obciążeń uczniów edukacji wczesnoszkolnej nauką domową
The amount of after-school homework assigned to students in elementary education
nauka domowa, wnioski, uczniowie, obciążenia, nauczyciele
conducted , homework, students, school, difficulties
W pracy opisane zostały zagadnienia dotyczące obciążeń uczniów z klas I – III nauką domową. Praca jest studium badawczym, prezentującym badania własne autorki przeprowadzone w Szkole Podstawowej nr 160 Sióstr Augustianek w Krakowie.Wyniki badań wykazują, że stopień obciążenia badanych uczniów pracą domową zlecaną przez nauczycieli jest znaczny, gdyż uczniowie poświęcają średnio nawet do 3 godzin dziennie, aby w należyty sposób wypełnić powierzone im zadania. Trudności, jakie muszą pokonywać uczniowie w związku ze swoją nauką domową potęgowane są przez stwierdzony w badaniach brak zróżnicowania wymagań wobec poszczególnych dzieci, ze względu na ich zdolności i zainteresowania. Większość badanych uczniów dysponuje dobrymi warunkami lokalowymi, umożliwiającymi zorganizowanie wydzielonego miejsca do nauki domowej, jednak nie wszyscy potrafią lub chcą te możliwości wykorzystać. Uczniowie skarżą się również na przeszkadzające im w pracy młodsze rodzeństwo.Ogólne wnioski sformułowane na podstawie wyników badań własnych ukazują złożony obraz problemu, jakim jest obciążenie nauką domową uczniów młodszych klas szkoły podstawowej.Wskazują na konieczność ciągłego doskonalenia tego obszaru edukacji zarówno po stronie szkoły i nauczycieli, jak i po stronie uczniów i rodziców.
The aim of the study was to discuss issues concerning after-school homework load of primary school pupils in grades from one to three. This study was based on the survey conducted by the author of the study at the primary school led by Augustinian Sisters in Krakow.The survey revealed that the level of after-school homework load was high and resulted from the amount of homework assigned by the teachers. In order to do their homework properly students spent up to 3 hours per weekday on average . Doing homework at their homes pupils had to overcome difficulties that stem from the range of factors including the same level of requirements for each student regardless of his or her interests or abilities.The majority of surveyed pupils had good living conditions including homework space, however, not all of the students made use of such area or benefited from it.
| dc.abstract.en | The aim of the study was to discuss issues concerning after-school homework load of primary school pupils in grades from one to three. This study was based on the survey conducted by the author of the study at the primary school led by Augustinian Sisters in Krakow.The survey revealed that the level of after-school homework load was high and resulted from the amount of homework assigned by the teachers. In order to do their homework properly students spent up to 3 hours per weekday on average . Doing homework at their homes pupils had to overcome difficulties that stem from the range of factors including the same level of requirements for each student regardless of his or her interests or abilities.The majority of surveyed pupils had good living conditions including homework space, however, not all of the students made use of such area or benefited from it. | pl |
| dc.abstract.pl | W pracy opisane zostały zagadnienia dotyczące obciążeń uczniów z klas I – III nauką domową. Praca jest studium badawczym, prezentującym badania własne autorki przeprowadzone w Szkole Podstawowej nr 160 Sióstr Augustianek w Krakowie.Wyniki badań wykazują, że stopień obciążenia badanych uczniów pracą domową zlecaną przez nauczycieli jest znaczny, gdyż uczniowie poświęcają średnio nawet do 3 godzin dziennie, aby w należyty sposób wypełnić powierzone im zadania. Trudności, jakie muszą pokonywać uczniowie w związku ze swoją nauką domową potęgowane są przez stwierdzony w badaniach brak zróżnicowania wymagań wobec poszczególnych dzieci, ze względu na ich zdolności i zainteresowania. Większość badanych uczniów dysponuje dobrymi warunkami lokalowymi, umożliwiającymi zorganizowanie wydzielonego miejsca do nauki domowej, jednak nie wszyscy potrafią lub chcą te możliwości wykorzystać. Uczniowie skarżą się również na przeszkadzające im w pracy młodsze rodzeństwo.Ogólne wnioski sformułowane na podstawie wyników badań własnych ukazują złożony obraz problemu, jakim jest obciążenie nauką domową uczniów młodszych klas szkoły podstawowej.Wskazują na konieczność ciągłego doskonalenia tego obszaru edukacji zarówno po stronie szkoły i nauczycieli, jak i po stronie uczniów i rodziców. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Kościelniak, Marek - 129216 | pl |
| dc.contributor.advisor | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
| dc.contributor.author | Zawistowska, Gabriela | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Kościelniak, Marek - 129216 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:22:50Z | |
| dc.date.available | 2020-07-25T00:22:50Z | |
| dc.date.submitted | 2014-06-27 | pl |
| dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-86697-165785 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195307 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | conducted , homework, students, school, difficulties | pl |
| dc.subject.pl | nauka domowa, wnioski, uczniowie, obciążenia, nauczyciele | pl |
| dc.title | Stopień i przyczyny obciążeń uczniów edukacji wczesnoszkolnej nauką domową | pl |
| dc.title.alternative | The amount of after-school homework assigned to students in elementary education | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |