Urządzenia kosmetyczne stosowane w pielęgnacji domowej -badanie ankietowe kobiet

master
dc.abstract.enIntroduction: Cosmetic devices are currently being increasingly utilized at home due to their wide range of capabilities. They are becoming more popular among women who want to take care of their skin and achieve the best results without the need to visit beauty salons.Objective: The aim of this study is to determine the cosmetic devices used by women in their home skincare routines.Materials and methods: The study involved conducting an anonymous online survey that focused on the use of cosmetic devices in home skincare. The survey was directed towards women aged 19 to 75 years (median = 51 years). The study was conducted in February 2023 using the Google Forms platform. A total of 101 women participated in the study. The survey consisted of 30 questions and was included in the annex of the the-sis.Results: Most survey participants responded that they do not use cosmetic devices in their home skincare routines (59.4%). Among the respondents who use devices, sonic brushes, mechanical epilators, massage rollers, and cavitation peelers were the most fre-quently chosen options. Participants indicated that they primarily purchase these devices online (53.3%), less often in brick-and-mortar stores (22.2%). The main motivations for acquiring the equipment were the desire to take care of themselves at home (82.2%) and saving money (28.9%). Most of the respondents expressed high satisfaction (33.3%) with using the devices in the comfort of their homes.Conclusions: Most women do not use cosmetic devices in their home skincare routines. Women who use devices most commonly opt for sonic brushes for facial cleansing. De-vices are predominantly purchased through online platforms. According to subjective as-sessment, most women observe effects from using these devices, but their satisfaction levels are not entirely consistent.pl
dc.abstract.plWstęp: Urządzenia kosmetyczne są obecnie coraz częściej wykorzystywane w domu, ze względu na szeroki wachlarz ich możliwości. Stają się one coraz bardziej popularne wśród kobiet, które chcą dbać o swoją skórę i uzyskać najlepsze efekty bez konieczności odwiedzania salonów kosmetycznych.Cel pracy: Celem niniejszej pracy jest dowiedzenie się z jakich urządzeń kosmetycznych korzystają kobiety w pielęgnacji domowej.Materiał i metody: Badanie polegało na przeprowadzeniu anonimowej ankiety interne-towej, która dotyczyła stosowania urządzeń kosmetycznych w pielęgnacji domowej. An-kieta była skierowana do kobiet w wieku od 19 do 75 roku życia (mediana = 51lat). Ba-danie zostało przeprowadzone w miesiącu 02.2023 roku poprzez platformę Google Forms. W badaniu wzięło udział 101 kobiet. Ankieta składała się z 30 pytań i została umieszczona w aneksie pracy. Wyniki: Większość uczestników ankiety odpowiedziała, że nie stosuje urządzeń kosme-tycznych w pielęgnacji domowej (59,4%). Ankietowani, którzy korzystają z urządzeń najczęściej wybierają szczoteczki soniczne, depilator mechaniczny, wałek do masażu do masażu roller i peeling kawitacyjny. Ankietowani opowiedzieli się, że w głównej mierze kupują urządzenie ze sklepu internetowego (53,3%), rzadziej w sklepie stacjonarnym (22,2%). Kobiety wskazywały, że głównym impulsem do nabycia sprzętu było: chęć zad-bania o siebie w domu (82,2%) oraz zaoszczędzenie pieniędzy (28,9%). Większość ankie-towanych była bardzo zadowolona (33,3%), z użytkowania urządzenia w zaciszu domo-wym. Wnioski: Większość kobiet nie stosuje urządzeń kosmetycznych w pielęgnacji domowej. Kobiety, które stosują urządzenia najczęściej używają szczoteczki sonicznej do mycia twa-rzy. Urządzenia kupowane są najczęściej przez strony internetowe. Według subiektywnej oceny większość kobiet widzi efekty po używaniu urządzenia, ale nie do końca jest z nich zadowolona.pl
dc.affiliationWydział Farmaceutycznypl
dc.areaobszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznejpl
dc.contributor.advisorNiewęgłowska, Magdalenapl
dc.contributor.authorNitka, Zofiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFOAM2pl
dc.contributor.reviewerŚpiewak, Radosław - 133637 pl
dc.contributor.reviewerNiewęgłowska, Magdalenapl
dc.date.accessioned2023-09-13T21:35:07Z
dc.date.available2023-09-13T21:35:07Z
dc.date.submitted2023-09-13pl
dc.fieldofstudykosmetologiapl
dc.identifier.apddiploma-163420-307556pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318806
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: home devices, home care, cosmetic devices.pl
dc.subject.plSłowa kluczowe: urządzenia domowe, pielęgnacja domowa, sprzęty kosmetyczne.pl
dc.titleUrządzenia kosmetyczne stosowane w pielęgnacji domowej -badanie ankietowe kobietpl
dc.title.alternativeCosmetic devices used in home care - survey study of women.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Introduction: Cosmetic devices are currently being increasingly utilized at home due to their wide range of capabilities. They are becoming more popular among women who want to take care of their skin and achieve the best results without the need to visit beauty salons.Objective: The aim of this study is to determine the cosmetic devices used by women in their home skincare routines.Materials and methods: The study involved conducting an anonymous online survey that focused on the use of cosmetic devices in home skincare. The survey was directed towards women aged 19 to 75 years (median = 51 years). The study was conducted in February 2023 using the Google Forms platform. A total of 101 women participated in the study. The survey consisted of 30 questions and was included in the annex of the the-sis.Results: Most survey participants responded that they do not use cosmetic devices in their home skincare routines (59.4%). Among the respondents who use devices, sonic brushes, mechanical epilators, massage rollers, and cavitation peelers were the most fre-quently chosen options. Participants indicated that they primarily purchase these devices online (53.3%), less often in brick-and-mortar stores (22.2%). The main motivations for acquiring the equipment were the desire to take care of themselves at home (82.2%) and saving money (28.9%). Most of the respondents expressed high satisfaction (33.3%) with using the devices in the comfort of their homes.Conclusions: Most women do not use cosmetic devices in their home skincare routines. Women who use devices most commonly opt for sonic brushes for facial cleansing. De-vices are predominantly purchased through online platforms. According to subjective as-sessment, most women observe effects from using these devices, but their satisfaction levels are not entirely consistent.
dc.abstract.plpl
Wstęp: Urządzenia kosmetyczne są obecnie coraz częściej wykorzystywane w domu, ze względu na szeroki wachlarz ich możliwości. Stają się one coraz bardziej popularne wśród kobiet, które chcą dbać o swoją skórę i uzyskać najlepsze efekty bez konieczności odwiedzania salonów kosmetycznych.Cel pracy: Celem niniejszej pracy jest dowiedzenie się z jakich urządzeń kosmetycznych korzystają kobiety w pielęgnacji domowej.Materiał i metody: Badanie polegało na przeprowadzeniu anonimowej ankiety interne-towej, która dotyczyła stosowania urządzeń kosmetycznych w pielęgnacji domowej. An-kieta była skierowana do kobiet w wieku od 19 do 75 roku życia (mediana = 51lat). Ba-danie zostało przeprowadzone w miesiącu 02.2023 roku poprzez platformę Google Forms. W badaniu wzięło udział 101 kobiet. Ankieta składała się z 30 pytań i została umieszczona w aneksie pracy. Wyniki: Większość uczestników ankiety odpowiedziała, że nie stosuje urządzeń kosme-tycznych w pielęgnacji domowej (59,4%). Ankietowani, którzy korzystają z urządzeń najczęściej wybierają szczoteczki soniczne, depilator mechaniczny, wałek do masażu do masażu roller i peeling kawitacyjny. Ankietowani opowiedzieli się, że w głównej mierze kupują urządzenie ze sklepu internetowego (53,3%), rzadziej w sklepie stacjonarnym (22,2%). Kobiety wskazywały, że głównym impulsem do nabycia sprzętu było: chęć zad-bania o siebie w domu (82,2%) oraz zaoszczędzenie pieniędzy (28,9%). Większość ankie-towanych była bardzo zadowolona (33,3%), z użytkowania urządzenia w zaciszu domo-wym. Wnioski: Większość kobiet nie stosuje urządzeń kosmetycznych w pielęgnacji domowej. Kobiety, które stosują urządzenia najczęściej używają szczoteczki sonicznej do mycia twa-rzy. Urządzenia kupowane są najczęściej przez strony internetowe. Według subiektywnej oceny większość kobiet widzi efekty po używaniu urządzenia, ale nie do końca jest z nich zadowolona.
dc.affiliationpl
Wydział Farmaceutyczny
dc.areapl
obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
dc.contributor.advisorpl
Niewęgłowska, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Nitka, Zofia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFOAM2
dc.contributor.reviewerpl
Śpiewak, Radosław - 133637
dc.contributor.reviewerpl
Niewęgłowska, Magdalena
dc.date.accessioned
2023-09-13T21:35:07Z
dc.date.available
2023-09-13T21:35:07Z
dc.date.submittedpl
2023-09-13
dc.fieldofstudypl
kosmetologia
dc.identifier.apdpl
diploma-163420-307556
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318806
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: home devices, home care, cosmetic devices.
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: urządzenia domowe, pielęgnacja domowa, sprzęty kosmetyczne.
dc.titlepl
Urządzenia kosmetyczne stosowane w pielęgnacji domowej -badanie ankietowe kobiet
dc.title.alternativepl
Cosmetic devices used in home care - survey study of women.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
62
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Katowice
7
Bydgoszcz
5
Wroclaw
4
Gdansk
3
Glasgow
3
Krakow
3
Kłodzko
2
Lodz
2
Bełchatów
1

No access

No Thumbnail Available
Collections