Analiza wpływu strategii dystrybucji w kształtowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie firmy Swisspor Sp. z o.o.

master
dc.abstract.enDistribution as a part of marketing mix is very important element of the company'soperation on the market. Due to big impact on expansion of the company’s salesnetwork of and widely understood building relationships with contractors, theattention is paid to the role of distribution activities in building permanentcompetitive advantage of the company.The goal of this paper is to analyze the distribution strategy of the enterprise interms of its impact on building the competitive advantage. The goal was fulfilledthrough the theoretical and practical aspects of studied phenomenon, based onexample of company - Swisspor Polska Sp. z o.o.The basic concepts of distribution will be covered in the first and second parts of thethesis, , its role among other marketing tools, choice of distribution channels,cooperation with commodity brokers and ideas of physical products flow.The third part of the paper will be dedicated to topics concerning competitiveadvantage including its types and sources. Attention will also be given to potential ofmarketing instruments and their influence on building company’s competitiveadvantage.The last part has an empirical character and contains the description of thedistribution activity of Swisspor Sp. z o.o. with emphasis on its place among othermarketing mix elements and the impact analysis of distribution solutions used in thecompany for building its competitive advantage.The paper is based on literature review and practical research of Swisspor Polska.pl
dc.abstract.plDystrybucja jako jeden z elementów marketingu-mix stanowi istotny elementfunkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Ze względu na jej duży wkład wrozbudowę sieci sprzedaży firmy oraz kształtowanie relacji z kontrahentami zwracasię uwagę na rolę dystrybucji w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnejprzedsiębiorstwa.Celem pracy jest analiza strategii dystrybucji przedsiębiorstwa pod kątem jej wpływuw kształtowanie przewagi konkurencyjnej. Cel został zrealizowany poprzez ukazanieteoretycznych i praktycznych aspektów badanego zjawiska na przykładzie firmySwisspor Polska Sp. z o.o.W pierwszej i drugiej części pracy omówione zostaną w ujęciu teoretycznympodstawowe pojęcia z zakresu dystrybucji, jej miejsca na tle pozostałychinstrumentów marketingu, wyboru kanałów dystrybucji i współpracy z pośrednikamia także zagadnienia fizycznego przepływu produktów.Trzecia część pracy poświęcona zostanie zagadnieniom dotyczącym przewagikonkurencyjnej z uwzględnieniem jej typów i źródeł otrzymywania. Zwróconazostanie także uwaga na potencjał instrumentów marketingu i ich wkład wkształtowanie przewagi konkurencyjnej firmy.Część czwarta pracy ma charakter empiryczny i zawiera opis działalnościdystrybucyjnej firmy Swisspor Sp. z o.o.. z uwzględnieniem jej miejsca wśródpozostałych elementów marketingu-mix oraz analizę wpływu stosowanych w firmierozwiązań dystrybucyjnych w kształtowanie jej przewagi konkurencyjnej.Praca została napisana w oparciu o przegląd literatury przedmiotu oraz wyniki badańpraktycznych uzyskanych w drodze studium przypadku firmy Swisspor Polska.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorGórecka, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:00:02Z
dc.date.available2020-07-27T23:00:02Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131535-242384pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234198
dc.languagepolpl
dc.subject.endistribution– marketing-mix – competitive advantage – strategypl
dc.subject.pldystrybucja – marketing-mix – przewaga konkurencyjna – strategiapl
dc.titleAnaliza wpływu strategii dystrybucji w kształtowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie firmy Swisspor Sp. z o.o.pl
dc.title.alternativeAnalyze the impact of distribution strategy on building the competitive advantage based on example of Swisspor Sp. z o.o. companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Distribution as a part of marketing mix is very important element of the company'soperation on the market. Due to big impact on expansion of the company’s salesnetwork of and widely understood building relationships with contractors, theattention is paid to the role of distribution activities in building permanentcompetitive advantage of the company.The goal of this paper is to analyze the distribution strategy of the enterprise interms of its impact on building the competitive advantage. The goal was fulfilledthrough the theoretical and practical aspects of studied phenomenon, based onexample of company - Swisspor Polska Sp. z o.o.The basic concepts of distribution will be covered in the first and second parts of thethesis, , its role among other marketing tools, choice of distribution channels,cooperation with commodity brokers and ideas of physical products flow.The third part of the paper will be dedicated to topics concerning competitiveadvantage including its types and sources. Attention will also be given to potential ofmarketing instruments and their influence on building company’s competitiveadvantage.The last part has an empirical character and contains the description of thedistribution activity of Swisspor Sp. z o.o. with emphasis on its place among othermarketing mix elements and the impact analysis of distribution solutions used in thecompany for building its competitive advantage.The paper is based on literature review and practical research of Swisspor Polska.
dc.abstract.plpl
Dystrybucja jako jeden z elementów marketingu-mix stanowi istotny elementfunkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Ze względu na jej duży wkład wrozbudowę sieci sprzedaży firmy oraz kształtowanie relacji z kontrahentami zwracasię uwagę na rolę dystrybucji w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnejprzedsiębiorstwa.Celem pracy jest analiza strategii dystrybucji przedsiębiorstwa pod kątem jej wpływuw kształtowanie przewagi konkurencyjnej. Cel został zrealizowany poprzez ukazanieteoretycznych i praktycznych aspektów badanego zjawiska na przykładzie firmySwisspor Polska Sp. z o.o.W pierwszej i drugiej części pracy omówione zostaną w ujęciu teoretycznympodstawowe pojęcia z zakresu dystrybucji, jej miejsca na tle pozostałychinstrumentów marketingu, wyboru kanałów dystrybucji i współpracy z pośrednikamia także zagadnienia fizycznego przepływu produktów.Trzecia część pracy poświęcona zostanie zagadnieniom dotyczącym przewagikonkurencyjnej z uwzględnieniem jej typów i źródeł otrzymywania. Zwróconazostanie także uwaga na potencjał instrumentów marketingu i ich wkład wkształtowanie przewagi konkurencyjnej firmy.Część czwarta pracy ma charakter empiryczny i zawiera opis działalnościdystrybucyjnej firmy Swisspor Sp. z o.o.. z uwzględnieniem jej miejsca wśródpozostałych elementów marketingu-mix oraz analizę wpływu stosowanych w firmierozwiązań dystrybucyjnych w kształtowanie jej przewagi konkurencyjnej.Praca została napisana w oparciu o przegląd literatury przedmiotu oraz wyniki badańpraktycznych uzyskanych w drodze studium przypadku firmy Swisspor Polska.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Górecka, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:00:02Z
dc.date.available
2020-07-27T23:00:02Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131535-242384
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234198
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
distribution– marketing-mix – competitive advantage – strategy
dc.subject.plpl
dystrybucja – marketing-mix – przewaga konkurencyjna – strategia
dc.titlepl
Analiza wpływu strategii dystrybucji w kształtowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie firmy Swisspor Sp. z o.o.
dc.title.alternativepl
Analyze the impact of distribution strategy on building the competitive advantage based on example of Swisspor Sp. z o.o. company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
94
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Krakow
9
Starogard Gdański
7
Gdansk
6
Wroclaw
4
Torun
3
Katowice
2
Poznan
2
Sopot
2
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available