Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
PORTALE INTERNETOWE JAKO NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA
Internet portals as a tool for information management in Municipality of Krakow
INFORMACJA INTERNET KRAKÓW PORTAL ZARZĄDZANIE
MANAGEMENT INFORMATION INTERNET KRAKOW WEBSITE
Celem pracy jest analiza, wad i zalet obecnych rozwiązań stosowanych przez miasto Kraków w administrowanych przez urząd portalach internetowych. Wskazanie celów oraz zasad na jakich działają, a także propozycje zmian jakie winny nastąpić w celu optymalizacji i usprawnienia funkcjonowania serwisów informacyjnych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków. Strony internetowe są głównym źródłem wiedzy o Krakowie dla osób spoza miasta, turystów polskich i zagranicznych oraz oczywiście mieszkańców. Miasto Kraków prowadzi szereg portali dedykowanych dla różnych odbiorców. Klient docelowy portali jest odmienny, co warunkuje sposób przekazywania informacji, a także ich zakres i zawartość merytoryczną. Serwisy miejskie często wymagają zmian, zarówno graficznych jak i układu informacji co pozwoli na bardziej czytelny i przejrzysty wygląd serwisu. Niezwykle istotna kwestia to udostępnienie jak największej ilości usług możliwych do załatwienia przez internet. Zarówno przez obywateli jak i instytucje i przedsiębiorców. Administracja publiczna chcąc spełnić oczekiwania społeczne, a także nadążyć za szybko rozwijającymi się nowoczesnymi technologiami musi otworzyć się na innowacyjne technologie cyfrowe i udowodnić, że biurokracja nie jest już jej domeną. Praca niniejsza oparta jest o serwisy internetowe administrowane przez Urząd Miasta Krakowa, wszystkie jednostki i spółki Gminy Miejskiej Kraków z uwzględnieniem obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących m.in udostępniania informacji publicznej.
Aim of this study is to analyze the strengths and weaknesses of web portals administrated by the city of Krakow. Indication of the objectives and principles on which they operate, as well as suggestions of changes that must occur in order to optimize and improve the operation of information services run by the Municipality of Krakow. Websites are the main source of knowledge about Krakow for people from out of town, polish and foreign tourists, and of course citizens. City of Krakow operates a number of websites dedicated to different audiences. The target customer for portals is different. It determines kind of information, as well as their scope and substantive content. Municipal websites often require changes in both graphical and information system which will provide a more clear and transparent appearance of the website. An extremely important issue is to provide as many as possible services possible to do on the internet, both the citizens and institutions and entrepreneurs. Public administration need to try to meet the expectations of society, as well as keep up with the rapidly developing new technologies must be open to innovative digital technologies and prove that the bureaucracy is no longer its domain. This thesis is based on the websites administered by the Office of the City of Krakow, of all units and companies with the Municipality of Krakow, under current legislation including access to public information.
dc.abstract.en | Aim of this study is to analyze the strengths and weaknesses of web portals administrated by the city of Krakow. Indication of the objectives and principles on which they operate, as well as suggestions of changes that must occur in order to optimize and improve the operation of information services run by the Municipality of Krakow. Websites are the main source of knowledge about Krakow for people from out of town, polish and foreign tourists, and of course citizens. City of Krakow operates a number of websites dedicated to different audiences. The target customer for portals is different. It determines kind of information, as well as their scope and substantive content. Municipal websites often require changes in both graphical and information system which will provide a more clear and transparent appearance of the website. An extremely important issue is to provide as many as possible services possible to do on the internet, both the citizens and institutions and entrepreneurs. Public administration need to try to meet the expectations of society, as well as keep up with the rapidly developing new technologies must be open to innovative digital technologies and prove that the bureaucracy is no longer its domain. This thesis is based on the websites administered by the Office of the City of Krakow, of all units and companies with the Municipality of Krakow, under current legislation including access to public information. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest analiza, wad i zalet obecnych rozwiązań stosowanych przez miasto Kraków w administrowanych przez urząd portalach internetowych. Wskazanie celów oraz zasad na jakich działają, a także propozycje zmian jakie winny nastąpić w celu optymalizacji i usprawnienia funkcjonowania serwisów informacyjnych prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków. Strony internetowe są głównym źródłem wiedzy o Krakowie dla osób spoza miasta, turystów polskich i zagranicznych oraz oczywiście mieszkańców. Miasto Kraków prowadzi szereg portali dedykowanych dla różnych odbiorców. Klient docelowy portali jest odmienny, co warunkuje sposób przekazywania informacji, a także ich zakres i zawartość merytoryczną. Serwisy miejskie często wymagają zmian, zarówno graficznych jak i układu informacji co pozwoli na bardziej czytelny i przejrzysty wygląd serwisu. Niezwykle istotna kwestia to udostępnienie jak największej ilości usług możliwych do załatwienia przez internet. Zarówno przez obywateli jak i instytucje i przedsiębiorców. Administracja publiczna chcąc spełnić oczekiwania społeczne, a także nadążyć za szybko rozwijającymi się nowoczesnymi technologiami musi otworzyć się na innowacyjne technologie cyfrowe i udowodnić, że biurokracja nie jest już jej domeną. Praca niniejsza oparta jest o serwisy internetowe administrowane przez Urząd Miasta Krakowa, wszystkie jednostki i spółki Gminy Miejskiej Kraków z uwzględnieniem obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących m.in. udostępniania informacji publicznej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Sasak, Janusz - 131804 | pl |
dc.contributor.author | Szatyński, Jakub | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sasak, Janusz - 131804 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:58:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:58:44Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88272-155408 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196786 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MANAGEMENT INFORMATION INTERNET KRAKOW WEBSITE | pl |
dc.subject.pl | INFORMACJA INTERNET KRAKÓW PORTAL ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | PORTALE INTERNETOWE JAKO NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W URZĘDZIE MIASTA KRAKOWA | pl |
dc.title.alternative | Internet portals as a tool for information management in Municipality of Krakow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |