Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Perswazyjność brandingu emocjonalnego na wybranych przykładach
Persuasiveness of emotional branding on selected examples
BRANDING – BRANDING EMOCJONALNY – ZARZĄDZANIE MARKĄ
BRANDING – EMOTIONAL BRANDING – BRAND MANAGEMENT
Celem pracy jest omówienie wpływu brandingu emocjonalnego na tworzenie więzów i relacji pomiędzy marką a konsumentem. Poddano analizie nie tylko neurobiologiczne podstawy emocji, lecz uwzględniono czynniki wywołujące procesy kojarzenia marek z konkretnym produktem przez konsumentów. Z tego względu za podstawowe uznano pytanie: Czy emocje odgrywają kluczową rolę w procesie tworzenia się więzi między marką a konsumentem? Szczegółowe pytania badawcze to przede wszystkim: Jakie emocje wzbudzają zaprezentowane marki oraz jakie elementy wpływają na ich odczuwanie? Kolejnym jest: Czy kobiety odczuwają więcej emocji, mają więcej skojarzeń związanych z zaprezentowanymi markami niż mężczyźni oraz czy wiek konsumentów wpływa na ich przywiązanie do określonych marek? Udzielenie odpowiedzi wymagało zastosowania następującej metody badawczej jaką jest sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Temat pracy jest związany z zarządzaniem humanistycznym, w którym na piedestał wynosi się człowieka – pracownika organizacji, który swoim wizerunkiem, sposobem utożsamiania się z marką stanowi etykietę firmy. Co więcej branding emocjonalny bierze pod uwagę emocje konsumentów, nie chodzi więc o przydatność oferowanych produktów, ale o wytworzenie więzi pomiędzy marką a odbiorcą. To ujęcie wymaga podejścia do klienta pod kątem humanistycznym uwzględniającym jego potrzeby, emocje.
The purpose of study is to discuss the impact of emotional branding on creating relationships between the brand and the consumer. Not only the neurobiological basis of emotion was analyzed but the factors, which start the processes of association of brands with a particular product by consumers were taken into account. For this reason, the main research question was: Do emotions play a key role in the process of creating a link between the brand and the consumer? Detailed questions are: What kind of emotions evokes presented brands and what impact on them? The next is: Do women feel more emotions, have more associations connecting with the presented brands than men, and do consumers' age impacts on their attachment to the brands? Problem analysis required the following research method: survey method using questionnaire survey. Subject of study is connecting with the humanist management, in which the human is putting on pedestal- the employee of the organization, whose image, the way of identifying with the company is ashowcase of the company. What's more, emotional branding takes account of consumers' emotions, so it is about creating the relationship between the brand and the consumer. This perspective requires a humanistic approach to the client and his needs, emotions.
dc.abstract.en | The purpose of study is to discuss the impact of emotional branding on creating relationships between the brand and the consumer. Not only the neurobiological basis of emotion was analyzed but the factors, which start the processes of association of brands with a particular product by consumers were taken into account. For this reason, the main research question was: Do emotions play a key role in the process of creating a link between the brand and the consumer? Detailed questions are: What kind of emotions evokes presented brands and what impact on them? The next is: Do women feel more emotions, have more associations connecting with the presented brands than men, and do consumers' age impacts on their attachment to the brands? Problem analysis required the following research method: survey method using questionnaire survey. Subject of study is connecting with the humanist management, in which the human is putting on pedestal- the employee of the organization, whose image, the way of identifying with the company is ashowcase of the company. What's more, emotional branding takes account of consumers' emotions, so it is about creating the relationship between the brand and the consumer. This perspective requires a humanistic approach to the client and his needs, emotions. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest omówienie wpływu brandingu emocjonalnego na tworzenie więzów i relacji pomiędzy marką a konsumentem. Poddano analizie nie tylko neurobiologiczne podstawy emocji, lecz uwzględniono czynniki wywołujące procesy kojarzenia marek z konkretnym produktem przez konsumentów. Z tego względu za podstawowe uznano pytanie: Czy emocje odgrywają kluczową rolę w procesie tworzenia się więzi między marką a konsumentem? Szczegółowe pytania badawcze to przede wszystkim: Jakie emocje wzbudzają zaprezentowane marki oraz jakie elementy wpływają na ich odczuwanie? Kolejnym jest: Czy kobiety odczuwają więcej emocji, mają więcej skojarzeń związanych z zaprezentowanymi markami niż mężczyźni oraz czy wiek konsumentów wpływa na ich przywiązanie do określonych marek? Udzielenie odpowiedzi wymagało zastosowania następującej metody badawczej jaką jest sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Temat pracy jest związany z zarządzaniem humanistycznym, w którym na piedestał wynosi się człowieka – pracownika organizacji, który swoim wizerunkiem, sposobem utożsamiania się z marką stanowi etykietę firmy. Co więcej branding emocjonalny bierze pod uwagę emocje konsumentów, nie chodzi więc o przydatność oferowanych produktów, ale o wytworzenie więzi pomiędzy marką a odbiorcą. To ujęcie wymaga podejścia do klienta pod kątem humanistycznym uwzględniającym jego potrzeby, emocje. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Basiak, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T11:06:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T11:06:44Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-13 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-118581-162197 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223639 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BRANDING – EMOTIONAL BRANDING – BRAND MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | BRANDING – BRANDING EMOCJONALNY – ZARZĄDZANIE MARKĄ | pl |
dc.title | Perswazyjność brandingu emocjonalnego na wybranych przykładach | pl |
dc.title.alternative | Persuasiveness of emotional branding on selected examples | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |