Perswazyjność brandingu emocjonalnego na wybranych przykładach

master
dc.abstract.enThe purpose of study is to discuss the impact of emotional branding on creating relationships between the brand and the consumer. Not only the neurobiological basis of emotion was analyzed but the factors, which start the processes of association of brands with a particular product by consumers were taken into account. For this reason, the main research question was: Do emotions play a key role in the process of creating a link between the brand and the consumer? Detailed questions are: What kind of emotions evokes presented brands and what impact on them? The next is: Do women feel more emotions, have more associations connecting with the presented brands than men, and do consumers' age impacts on their attachment to the brands? Problem analysis required the following research method: survey method using questionnaire survey. Subject of study is connecting with the humanist management, in which the human is putting on pedestal- the employee of the organization, whose image, the way of identifying with the company is ashowcase of the company. What's more, emotional branding takes account of consumers' emotions, so it is about creating the relationship between the brand and the consumer. This perspective requires a humanistic approach to the client and his needs, emotions.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie wpływu brandingu emocjonalnego na tworzenie więzów i relacji pomiędzy marką a konsumentem. Poddano analizie nie tylko neurobiologiczne podstawy emocji, lecz uwzględniono czynniki wywołujące procesy kojarzenia marek z konkretnym produktem przez konsumentów. Z tego względu za podstawowe uznano pytanie: Czy emocje odgrywają kluczową rolę w procesie tworzenia się więzi między marką a konsumentem? Szczegółowe pytania badawcze to przede wszystkim: Jakie emocje wzbudzają zaprezentowane marki oraz jakie elementy wpływają na ich odczuwanie? Kolejnym jest: Czy kobiety odczuwają więcej emocji, mają więcej skojarzeń związanych z zaprezentowanymi markami niż mężczyźni oraz czy wiek konsumentów wpływa na ich przywiązanie do określonych marek? Udzielenie odpowiedzi wymagało zastosowania następującej metody badawczej jaką jest sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Temat pracy jest związany z zarządzaniem humanistycznym, w którym na piedestał wynosi się człowieka – pracownika organizacji, który swoim wizerunkiem, sposobem utożsamiania się z marką stanowi etykietę firmy. Co więcej branding emocjonalny bierze pod uwagę emocje konsumentów, nie chodzi więc o przydatność oferowanych produktów, ale o wytworzenie więzi pomiędzy marką a odbiorcą. To ujęcie wymaga podejścia do klienta pod kątem humanistycznym uwzględniającym jego potrzeby, emocje.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorBasiak, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T11:06:44Z
dc.date.available2020-07-27T11:06:44Z
dc.date.submitted2017-10-13pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-118581-162197pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223639
dc.languagepolpl
dc.subject.enBRANDING – EMOTIONAL BRANDING – BRAND MANAGEMENTpl
dc.subject.plBRANDING – BRANDING EMOCJONALNY – ZARZĄDZANIE MARKĄpl
dc.titlePerswazyjność brandingu emocjonalnego na wybranych przykładachpl
dc.title.alternativePersuasiveness of emotional branding on selected examplespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of study is to discuss the impact of emotional branding on creating relationships between the brand and the consumer. Not only the neurobiological basis of emotion was analyzed but the factors, which start the processes of association of brands with a particular product by consumers were taken into account. For this reason, the main research question was: Do emotions play a key role in the process of creating a link between the brand and the consumer? Detailed questions are: What kind of emotions evokes presented brands and what impact on them? The next is: Do women feel more emotions, have more associations connecting with the presented brands than men, and do consumers' age impacts on their attachment to the brands? Problem analysis required the following research method: survey method using questionnaire survey. Subject of study is connecting with the humanist management, in which the human is putting on pedestal- the employee of the organization, whose image, the way of identifying with the company is ashowcase of the company. What's more, emotional branding takes account of consumers' emotions, so it is about creating the relationship between the brand and the consumer. This perspective requires a humanistic approach to the client and his needs, emotions.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest omówienie wpływu brandingu emocjonalnego na tworzenie więzów i relacji pomiędzy marką a konsumentem. Poddano analizie nie tylko neurobiologiczne podstawy emocji, lecz uwzględniono czynniki wywołujące procesy kojarzenia marek z konkretnym produktem przez konsumentów. Z tego względu za podstawowe uznano pytanie: Czy emocje odgrywają kluczową rolę w procesie tworzenia się więzi między marką a konsumentem? Szczegółowe pytania badawcze to przede wszystkim: Jakie emocje wzbudzają zaprezentowane marki oraz jakie elementy wpływają na ich odczuwanie? Kolejnym jest: Czy kobiety odczuwają więcej emocji, mają więcej skojarzeń związanych z zaprezentowanymi markami niż mężczyźni oraz czy wiek konsumentów wpływa na ich przywiązanie do określonych marek? Udzielenie odpowiedzi wymagało zastosowania następującej metody badawczej jaką jest sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Temat pracy jest związany z zarządzaniem humanistycznym, w którym na piedestał wynosi się człowieka – pracownika organizacji, który swoim wizerunkiem, sposobem utożsamiania się z marką stanowi etykietę firmy. Co więcej branding emocjonalny bierze pod uwagę emocje konsumentów, nie chodzi więc o przydatność oferowanych produktów, ale o wytworzenie więzi pomiędzy marką a odbiorcą. To ujęcie wymaga podejścia do klienta pod kątem humanistycznym uwzględniającym jego potrzeby, emocje.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Basiak, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.date.accessioned
2020-07-27T11:06:44Z
dc.date.available
2020-07-27T11:06:44Z
dc.date.submittedpl
2017-10-13
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-118581-162197
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223639
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BRANDING – EMOTIONAL BRANDING – BRAND MANAGEMENT
dc.subject.plpl
BRANDING – BRANDING EMOCJONALNY – ZARZĄDZANIE MARKĄ
dc.titlepl
Perswazyjność brandingu emocjonalnego na wybranych przykładach
dc.title.alternativepl
Persuasiveness of emotional branding on selected examples
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
63
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Krakow
10
Nakło nad Notecią
5
Wroclaw
3
Chorzów
2
Riga
2
Siemianowice Śląskie
2
Dublin
1
Frankfurt am Main
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available