Pozycjonowanie marki czasopisma kobiecego za pomocą kodów kulturowych ukrytych w reklamie

master
dc.abstract.enThe thesis addresses issues concerning the positioning process, women's magazines on the Polish press market and advertising. The first objective of this thesis is to attempt to determine whether advertisements serve to position brands. Another objective is to make an attempt to find out whether women's magazines position themselves according to the adopted thematic line precisely thanks to advertising. The author has used qualitative research in this study. This is a semiotic analysis of the advertisements found in five women's magazines: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women's Health and Pani Domu. The author analysed 25 advertisements in women's magazines in detail, working according to a predetermined key and looking for the presence of cultural codes in them. The research clearly shows that advertisements serve to position brands and this is evident in the brands of women's magazines.pl
dc.abstract.plPraca porusza zagadnienia dotyczące procesu pozycjonowania czasopism kobiecych znajdujących się na polskim rynku prasowym oraz reklamy. Pierwszym celem niniejszej pracy magisterskiej jest dokonanie próby stwierdzenia czy reklamy służą do pozycjonowania marek. Kolejnym celem jest dokonanie próby stwierdzenia, czy czasopisma dla kobiet pozycjonują się zgodnie z przyjętą linią tematyczną właśnie dzięki reklamie. W pracy autorka wykorzystała badania jakościowe. Jest to analiza semiotyczna reklam znajdujących się w pięciu magazynach kobiecych: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women’s Health oraz Pani Domu. Autorka szczegółowo przenalizowała 25 reklam znajdujących się w czasopismach kobiecych, działając według wcześniej ustalonego klucza i doszukując się przy tym obecności w nich kodów kulturowych. Przeprowadzone badania jednoznacznie pokazują, że reklamy służą do pozycjonowania marek i jest to widoczne w markach czasopism kobiecych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.authorSzumera, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.date.accessioned2023-10-25T21:35:11Z
dc.date.available2023-10-25T21:35:11Z
dc.date.submitted2023-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-158183-249556pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322004
dc.languagepolpl
dc.subject.enpositioning, women's magazines, women's magazine brand, advertising, cultural code, semiotic analysispl
dc.subject.plpozycjonowanie, czasopisma kobiece, marka czasopisma kobiecego, reklama, kod kulturowy, analiza semiotycznapl
dc.titlePozycjonowanie marki czasopisma kobiecego za pomocą kodów kulturowych ukrytych w reklamiepl
dc.title.alternativeWomen's magazine brand positioning using cultural codes hidden in advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis addresses issues concerning the positioning process, women's magazines on the Polish press market and advertising. The first objective of this thesis is to attempt to determine whether advertisements serve to position brands. Another objective is to make an attempt to find out whether women's magazines position themselves according to the adopted thematic line precisely thanks to advertising. The author has used qualitative research in this study. This is a semiotic analysis of the advertisements found in five women's magazines: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women's Health and Pani Domu. The author analysed 25 advertisements in women's magazines in detail, working according to a predetermined key and looking for the presence of cultural codes in them. The research clearly shows that advertisements serve to position brands and this is evident in the brands of women's magazines.
dc.abstract.plpl
Praca porusza zagadnienia dotyczące procesu pozycjonowania czasopism kobiecych znajdujących się na polskim rynku prasowym oraz reklamy. Pierwszym celem niniejszej pracy magisterskiej jest dokonanie próby stwierdzenia czy reklamy służą do pozycjonowania marek. Kolejnym celem jest dokonanie próby stwierdzenia, czy czasopisma dla kobiet pozycjonują się zgodnie z przyjętą linią tematyczną właśnie dzięki reklamie. W pracy autorka wykorzystała badania jakościowe. Jest to analiza semiotyczna reklam znajdujących się w pięciu magazynach kobiecych: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women’s Health oraz Pani Domu. Autorka szczegółowo przenalizowała 25 reklam znajdujących się w czasopismach kobiecych, działając według wcześniej ustalonego klucza i doszukując się przy tym obecności w nich kodów kulturowych. Przeprowadzone badania jednoznacznie pokazują, że reklamy służą do pozycjonowania marek i jest to widoczne w markach czasopism kobiecych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.authorpl
Szumera, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.date.accessioned
2023-10-25T21:35:11Z
dc.date.available
2023-10-25T21:35:11Z
dc.date.submittedpl
2023-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-158183-249556
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322004
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
positioning, women's magazines, women's magazine brand, advertising, cultural code, semiotic analysis
dc.subject.plpl
pozycjonowanie, czasopisma kobiece, marka czasopisma kobiecego, reklama, kod kulturowy, analiza semiotyczna
dc.titlepl
Pozycjonowanie marki czasopisma kobiecego za pomocą kodów kulturowych ukrytych w reklamie
dc.title.alternativepl
Women's magazine brand positioning using cultural codes hidden in advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
8
Warsaw
4
Gdansk
1
Katowice
1
Tychy
1
Żyrardów
1

No access

No Thumbnail Available
Collections