Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Pozycjonowanie marki czasopisma kobiecego za pomocą kodów kulturowych ukrytych w reklamie
Women's magazine brand positioning using cultural codes hidden in advertising
pozycjonowanie, czasopisma kobiece, marka czasopisma kobiecego, reklama, kod kulturowy, analiza semiotyczna
positioning, women's magazines, women's magazine brand, advertising, cultural code, semiotic analysis
Praca porusza zagadnienia dotyczące procesu pozycjonowania czasopism kobiecych znajdujących się na polskim rynku prasowym oraz reklamy. Pierwszym celem niniejszej pracy magisterskiej jest dokonanie próby stwierdzenia czy reklamy służą do pozycjonowania marek. Kolejnym celem jest dokonanie próby stwierdzenia, czy czasopisma dla kobiet pozycjonują się zgodnie z przyjętą linią tematyczną właśnie dzięki reklamie. W pracy autorka wykorzystała badania jakościowe. Jest to analiza semiotyczna reklam znajdujących się w pięciu magazynach kobiecych: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women’s Health oraz Pani Domu. Autorka szczegółowo przenalizowała 25 reklam znajdujących się w czasopismach kobiecych, działając według wcześniej ustalonego klucza i doszukując się przy tym obecności w nich kodów kulturowych. Przeprowadzone badania jednoznacznie pokazują, że reklamy służą do pozycjonowania marek i jest to widoczne w markach czasopism kobiecych.
The thesis addresses issues concerning the positioning process, women's magazines on the Polish press market and advertising. The first objective of this thesis is to attempt to determine whether advertisements serve to position brands. Another objective is to make an attempt to find out whether women's magazines position themselves according to the adopted thematic line precisely thanks to advertising. The author has used qualitative research in this study. This is a semiotic analysis of the advertisements found in five women's magazines: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women's Health and Pani Domu. The author analysed 25 advertisements in women's magazines in detail, working according to a predetermined key and looking for the presence of cultural codes in them. The research clearly shows that advertisements serve to position brands and this is evident in the brands of women's magazines.
dc.abstract.en | The thesis addresses issues concerning the positioning process, women's magazines on the Polish press market and advertising. The first objective of this thesis is to attempt to determine whether advertisements serve to position brands. Another objective is to make an attempt to find out whether women's magazines position themselves according to the adopted thematic line precisely thanks to advertising. The author has used qualitative research in this study. This is a semiotic analysis of the advertisements found in five women's magazines: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women's Health and Pani Domu. The author analysed 25 advertisements in women's magazines in detail, working according to a predetermined key and looking for the presence of cultural codes in them. The research clearly shows that advertisements serve to position brands and this is evident in the brands of women's magazines. | pl |
dc.abstract.pl | Praca porusza zagadnienia dotyczące procesu pozycjonowania czasopism kobiecych znajdujących się na polskim rynku prasowym oraz reklamy. Pierwszym celem niniejszej pracy magisterskiej jest dokonanie próby stwierdzenia czy reklamy służą do pozycjonowania marek. Kolejnym celem jest dokonanie próby stwierdzenia, czy czasopisma dla kobiet pozycjonują się zgodnie z przyjętą linią tematyczną właśnie dzięki reklamie. W pracy autorka wykorzystała badania jakościowe. Jest to analiza semiotyczna reklam znajdujących się w pięciu magazynach kobiecych: Vogue, Elle, Zwierciadło, Women’s Health oraz Pani Domu. Autorka szczegółowo przenalizowała 25 reklam znajdujących się w czasopismach kobiecych, działając według wcześniej ustalonego klucza i doszukując się przy tym obecności w nich kodów kulturowych. Przeprowadzone badania jednoznacznie pokazują, że reklamy służą do pozycjonowania marek i jest to widoczne w markach czasopism kobiecych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.author | Szumera, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-25T21:35:11Z | |
dc.date.available | 2023-10-25T21:35:11Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158183-249556 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322004 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | positioning, women's magazines, women's magazine brand, advertising, cultural code, semiotic analysis | pl |
dc.subject.pl | pozycjonowanie, czasopisma kobiece, marka czasopisma kobiecego, reklama, kod kulturowy, analiza semiotyczna | pl |
dc.title | Pozycjonowanie marki czasopisma kobiecego za pomocą kodów kulturowych ukrytych w reklamie | pl |
dc.title.alternative | Women's magazine brand positioning using cultural codes hidden in advertising | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |