Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rower jako środek transportu w mieście – przykład Kopenhagi i Krakowa
A bicycle as form of transport in the city - an example of Copenhagen and Cracow
rower, polityka rowerowa, infrastruktura rowerowa, miasto, zrównoważony transport, jazda na rowerze
bicycle, bicycle strategy, cycling infrastructure, city, sustainable transport, cycling
Rower od lat jest niedłącznym elementem systemu transportowego w mieście. Władze miast starają się zwiększać odsetek osób korzystających z tego środka komunikacji głównie przez problemy transportowe w mieście, takie jak: zjawisko kongestii, zanieczyszczenie powietrza oraz bezpieczeństwo. Problemy te powodują przede wszystkim nadmierny ruch samochodowy. Władze miasta uchwalają strategie mające na celu zrównoważeniu transportu w mieście co wpływa na ograniczenie powstania zatorów drogowych, a także pozytwnie oddziałuje na środowisko przyrodnicze. Do zrównoważnego transportu można dojść m.in poprzez wprowadzenie ekologicznych środków transportu.
City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter alia by launching environment friendly ways of transport. by launching environment friendly ways of transport.
dc.abstract.en | City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter alia by launching environment friendly ways of transport. by launching environment friendly ways of transport. | pl |
dc.abstract.pl | Rower od lat jest niedłącznym elementem systemu transportowego w mieście. Władze miast starają się zwiększać odsetek osób korzystających z tego środka komunikacji głównie przez problemy transportowe w mieście, takie jak: zjawisko kongestii, zanieczyszczenie powietrza oraz bezpieczeństwo. Problemy te powodują przede wszystkim nadmierny ruch samochodowy. Władze miasta uchwalają strategie mające na celu zrównoważeniu transportu w mieście co wpływa na ograniczenie powstania zatorów drogowych, a także pozytwnie oddziałuje na środowisko przyrodnicze. Do zrównoważnego transportu można dojść m.in. poprzez wprowadzenie ekologicznych środków transportu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Geografii i Geologii | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.area | obszar nauk przyrodniczych | pl |
dc.area | obszar nauk technicznych | pl |
dc.contributor.advisor | Mika, Mirosław - 130592 | pl |
dc.contributor.author | Pożoga, Łukasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WGG | pl |
dc.contributor.reviewer | Mika, Mirosław - 130592 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pawlusiński, Robert - 131315 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:44:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:44:10Z | |
dc.date.submitted | 2018-09-18 | pl |
dc.fieldofstudy | gospodarka przestrzenna i rozwój regionalny | pl |
dc.identifier.apd | diploma-128336-211763 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232111 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | bicycle, bicycle strategy, cycling infrastructure, city, sustainable transport, cycling | pl |
dc.subject.pl | rower, polityka rowerowa, infrastruktura rowerowa, miasto, zrównoważony transport, jazda na rowerze | pl |
dc.title | Rower jako środek transportu w mieście – przykład Kopenhagi i Krakowa | pl |
dc.title.alternative | A bicycle as form of transport in the city - an example of Copenhagen and Cracow | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |