Rower jako środek transportu w mieście – przykład Kopenhagi i Krakowa

licenciate
dc.abstract.enCity governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter alia by launching environment friendly ways of transport. by launching environment friendly ways of transport.pl
dc.abstract.plRower od lat jest niedłącznym elementem systemu transportowego w mieście. Władze miast starają się zwiększać odsetek osób korzystających z tego środka komunikacji głównie przez problemy transportowe w mieście, takie jak: zjawisko kongestii, zanieczyszczenie powietrza oraz bezpieczeństwo. Problemy te powodują przede wszystkim nadmierny ruch samochodowy. Władze miasta uchwalają strategie mające na celu zrównoważeniu transportu w mieście co wpływa na ograniczenie powstania zatorów drogowych, a także pozytwnie oddziałuje na środowisko przyrodnicze. Do zrównoważnego transportu można dojść m.in. poprzez wprowadzenie ekologicznych środków transportu.pl
dc.affiliationWydział Geografii i Geologiipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.areaobszar nauk przyrodniczychpl
dc.areaobszar nauk technicznychpl
dc.contributor.advisorMika, Mirosław - 130592 pl
dc.contributor.authorPożoga, Łukaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WGGpl
dc.contributor.reviewerMika, Mirosław - 130592 pl
dc.contributor.reviewerPawlusiński, Robert - 131315 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:44:10Z
dc.date.available2020-07-27T20:44:10Z
dc.date.submitted2018-09-18pl
dc.fieldofstudygospodarka przestrzenna i rozwój regionalnypl
dc.identifier.apddiploma-128336-211763pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232111
dc.languagepolpl
dc.subject.enbicycle, bicycle strategy, cycling infrastructure, city, sustainable transport, cyclingpl
dc.subject.plrower, polityka rowerowa, infrastruktura rowerowa, miasto, zrównoważony transport, jazda na rowerzepl
dc.titleRower jako środek transportu w mieście – przykład Kopenhagi i Krakowapl
dc.title.alternativeA bicycle as form of transport in the city - an example of Copenhagen and Cracowpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter City governments try to increase percentage of people using this way of traveling mostly because of the transport problems in the city such as: congestion, air pollution and safety. Those problems are mostly caused by excessive car traffic. Governments take strategies to create sustainable transport in the city which reduce traffic jams and make good influence in natural environment. It’s possible to create sustainable transport, inter alia by launching environment friendly ways of transport. by launching environment friendly ways of transport.
dc.abstract.plpl
Rower od lat jest niedłącznym elementem systemu transportowego w mieście. Władze miast starają się zwiększać odsetek osób korzystających z tego środka komunikacji głównie przez problemy transportowe w mieście, takie jak: zjawisko kongestii, zanieczyszczenie powietrza oraz bezpieczeństwo. Problemy te powodują przede wszystkim nadmierny ruch samochodowy. Władze miasta uchwalają strategie mające na celu zrównoważeniu transportu w mieście co wpływa na ograniczenie powstania zatorów drogowych, a także pozytwnie oddziałuje na środowisko przyrodnicze. Do zrównoważnego transportu można dojść m.in. poprzez wprowadzenie ekologicznych środków transportu.
dc.affiliationpl
Wydział Geografii i Geologii
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.areapl
obszar nauk przyrodniczych
dc.areapl
obszar nauk technicznych
dc.contributor.advisorpl
Mika, Mirosław - 130592
dc.contributor.authorpl
Pożoga, Łukasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WGG
dc.contributor.reviewerpl
Mika, Mirosław - 130592
dc.contributor.reviewerpl
Pawlusiński, Robert - 131315
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:44:10Z
dc.date.available
2020-07-27T20:44:10Z
dc.date.submittedpl
2018-09-18
dc.fieldofstudypl
gospodarka przestrzenna i rozwój regionalny
dc.identifier.apdpl
diploma-128336-211763
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232111
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
bicycle, bicycle strategy, cycling infrastructure, city, sustainable transport, cycling
dc.subject.plpl
rower, polityka rowerowa, infrastruktura rowerowa, miasto, zrównoważony transport, jazda na rowerze
dc.titlepl
Rower jako środek transportu w mieście – przykład Kopenhagi i Krakowa
dc.title.alternativepl
A bicycle as form of transport in the city - an example of Copenhagen and Cracow
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available