Zawód: dziennikarka : o pracy w redakcji czasopisma dla kobiet w filmie "Diabeł ubiera się u Prady" i serialu "Dziewczyny nad wyraz" przez pryzmat pokolenia milenialsów

2022
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T23:07:56Z
dc.abstract.enThe article points out how the mentioned productions create the image of working as a journalist in women's magazines in pop culture texts. The aim was to show the differences and similarities between these two movies, with a particular focus on the characteristics of work specific to Generation Y. Through content analysis, it was possible to prove that despite the different characters and approaches to professional duties of the main characters - Andrea Sachs and Jane Sloan - the specifics of work in these editorial offices look similar, and the biggest difference between the two of them is the way editors-in-chief manage their teams. It was also pointed out that the media not only continue to comment on the aforementioned titles but also use them to create critical analyses related to the social paradigm shift. In addition, the potential of both popular culture texts as an important part of creating an image of working in the editorial department of a women's magazine in young people who are just thinking about choosing a career path is described.pl
dc.abstract.plArtykuł wskazuje na to, w jaki sposób wymienione produkcje kształtują obraz pracy dziennikarki w magazynach kobiecych w tekstach popkulturowych. Celem było ukazanie różnic i podobieństw pomiędzy dwoma przywołanymi w tytule obrazami, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki pracy właściwej dla pokolenia Y. Dzięki analizie zawartości udało się dowieść, iż pomimo odmiennych charakterów i podejścia do obowiązków zawodowych głównych bohaterek - Andrei Sachs i Jane Sloan - specyfika pracy w omawianym miejscu wygląda podobnie, a największą różnicę pomiędzy dwiema redakcjami stanowi sposób zarządzania zespołem przez redaktorki naczelne. Wskazano również, iż media nie tylko w dalszym ciągu komentują wyżej wymienione tytuły, ale też poddają je krytycznej analizie związanej ze zmianą paradygmatu społecznego. Dodatkowo opisano potencjał obu tekstów kultury popularnej jako czynnika kreującego obraz pracy w redakcji czasopisma kobiecego u młodych ludzi, którzy znajdują się przed wyborem ścieżki kariery zawodowej.pl
dc.contributor.authorSzymczak-Maciejczyk, Barbarapl
dc.date.accessioned2023-08-11T08:22:31Z
dc.date.available2023-08-11T08:22:31Z
dc.date.issued2022pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 80-81pl
dc.description.number4 (252)pl
dc.description.physical67-82pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume65pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.22.039.16497pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/317660
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enpopular culturepl
dc.subject.enmass mediapl
dc.subject.eneditorial officepl
dc.subject.enjournalistpl
dc.subject.enThe Devil Wears Pradapl
dc.subject.enThe Bold Typepl
dc.subject.enMillennialspl
dc.subject.enfeminismpl
dc.subject.enVoguepl
dc.subject.enCosmopolitanpl
dc.subject.plkultura popularnapl
dc.subject.plmedia masowepl
dc.subject.plredakcjapl
dc.subject.pldziennikarkapl
dc.subject.pl"Diabeł ubiera się u Prady"pl
dc.subject.pl"Dziewczyny nad wyraz"pl
dc.subject.plmilenialsipl
dc.subject.plfeminizmpl
dc.subject.plVoguepl
dc.subject.plCosmopolitanpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleZawód: dziennikarka : o pracy w redakcji czasopisma dla kobiet w filmie "Diabeł ubiera się u Prady" i serialu "Dziewczyny nad wyraz" przez pryzmat pokolenia milenialsówpl
dc.title.alternativeProfession: journalist : on working in the editorial office of a women's magazine in "The Devil Wears Prada" and the television series "The Bold Type" through the prism of the Millennial generationpl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T23:07:56Z
dc.abstract.enpl
The article points out how the mentioned productions create the image of working as a journalist in women's magazines in pop culture texts. The aim was to show the differences and similarities between these two movies, with a particular focus on the characteristics of work specific to Generation Y. Through content analysis, it was possible to prove that despite the different characters and approaches to professional duties of the main characters - Andrea Sachs and Jane Sloan - the specifics of work in these editorial offices look similar, and the biggest difference between the two of them is the way editors-in-chief manage their teams. It was also pointed out that the media not only continue to comment on the aforementioned titles but also use them to create critical analyses related to the social paradigm shift. In addition, the potential of both popular culture texts as an important part of creating an image of working in the editorial department of a women's magazine in young people who are just thinking about choosing a career path is described.
dc.abstract.plpl
Artykuł wskazuje na to, w jaki sposób wymienione produkcje kształtują obraz pracy dziennikarki w magazynach kobiecych w tekstach popkulturowych. Celem było ukazanie różnic i podobieństw pomiędzy dwoma przywołanymi w tytule obrazami, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki pracy właściwej dla pokolenia Y. Dzięki analizie zawartości udało się dowieść, iż pomimo odmiennych charakterów i podejścia do obowiązków zawodowych głównych bohaterek - Andrei Sachs i Jane Sloan - specyfika pracy w omawianym miejscu wygląda podobnie, a największą różnicę pomiędzy dwiema redakcjami stanowi sposób zarządzania zespołem przez redaktorki naczelne. Wskazano również, iż media nie tylko w dalszym ciągu komentują wyżej wymienione tytuły, ale też poddają je krytycznej analizie związanej ze zmianą paradygmatu społecznego. Dodatkowo opisano potencjał obu tekstów kultury popularnej jako czynnika kreującego obraz pracy w redakcji czasopisma kobiecego u młodych ludzi, którzy znajdują się przed wyborem ścieżki kariery zawodowej.
dc.contributor.authorpl
Szymczak-Maciejczyk, Barbara
dc.date.accessioned
2023-08-11T08:22:31Z
dc.date.available
2023-08-11T08:22:31Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 80-81
dc.description.numberpl
4 (252)
dc.description.physicalpl
67-82
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
65
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.22.039.16497
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/317660
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
popular culture
dc.subject.enpl
mass media
dc.subject.enpl
editorial office
dc.subject.enpl
journalist
dc.subject.enpl
The Devil Wears Prada
dc.subject.enpl
The Bold Type
dc.subject.enpl
Millennials
dc.subject.enpl
feminism
dc.subject.enpl
Vogue
dc.subject.enpl
Cosmopolitan
dc.subject.plpl
kultura popularna
dc.subject.plpl
media masowe
dc.subject.plpl
redakcja
dc.subject.plpl
dziennikarka
dc.subject.plpl
"Diabeł ubiera się u Prady"
dc.subject.plpl
"Dziewczyny nad wyraz"
dc.subject.plpl
milenialsi
dc.subject.plpl
feminizm
dc.subject.plpl
Vogue
dc.subject.plpl
Cosmopolitan
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Zawód: dziennikarka : o pracy w redakcji czasopisma dla kobiet w filmie "Diabeł ubiera się u Prady" i serialu "Dziewczyny nad wyraz" przez pryzmat pokolenia milenialsów
dc.title.alternativepl
Profession: journalist : on working in the editorial office of a women's magazine in "The Devil Wears Prada" and the television series "The Bold Type" through the prism of the Millennial generation
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
4
Views per month
Views per city
Bydgoszcz
1
San Jose
1
Warsaw
1
Downloads
szymczak-maciejczyk_zawod_dziennikarka_o_pracy_w_redakcji_czasopisma_dla_kobiet_w_filmie_diabel_ubiera_sie_u_prady_2022.pdf
35