Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Planowanie kariery zawodowej uczniów z zastosowaniem teorii J. Hollanda
Application of J. Holland’s theory in students professional career planning
teoria J. Hollanda – kariera – planowanie – preferencje zawodowe
J. Holland’s theory – career – planning – professional preferences
Filip, Michalina (2012). Planowanie kariery zawodowej uczniów z zastosowaniem teorii J. Hollanda. Praca magisterska pod kierunkiem dr Zofii Łącały, Kraków: Instytut Ekonomi i Zarządzania UJ, 88 s., 38 poz. bibl., 37 tabel, 2 wykresy, 4 rysunki.AbstraktPraca magisterska składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawione zostały pojęcia związane z karierą zawodową. Drugi rozdział prezentuje teorie rozwoju zawodowego. Trzeci rozdział to część empiryczna. Problem planowania kariery jest ważny.Badaniu poddano 66 uczniów z trzecich klas liceum: klasa biologiczno – chemiczna, humanistyczna i ogólna. Pytania z ankiet dotykają poziomu zadowolenia z dotychczas podjętych decyzji i planów na przyszłość (15 pytań i metryczka). Analizując wyniki metody Hollanda każdemu uczniowi przypisano kod sumaryczny, obliczono wskaźniki dodatkowe.Największą zależność pomiędzy preferencjami zawodowymi a profilem kształcenia wykazali uczniowie z klasy biologiczno-chemicznej. Grupa badanych wykazała duże zróżnicowanie indywidualne. Najbardziej jednorodną grupę tworzy klasa biologiczno-chemiczna. Analizą skupień, dla zmiennych osobowości zawodowej wg Hollanda stworzono trzy skupienia-grupy homogeniczne. Nie można jednoznacznie określić czy badana grupa w całości jest dojrzała, jedni są inni nie. W każdej klasie znalazły się osoby, które są niezadowolone z wybranego kierunku kształcenia i nie chcą go dalej kontynuować. Jednak uczniowie z klasy biologiczno-chemicznej wydają się być najbardziej dojrzali.
Filip, Michalina (2012). Application of J. Holland’s theory in students professional career planning. MSc thesis written under guidance of dr Zofia Łącała, Kraków: Institute of Economics and Management of the Jagiellonian University, 88 pages, 38 bibliographic entries, 37 tables, 2 diagrams, 4 pictures.AbstractMy thesis consists of three chapters. In first chapter I have presented ideas connected with professional career. Second chapter depicts professional development theories. The third part is an empiric chapter. Problem of career planning is important.I have surveyed 66 students of secondary school graduation classes: Biology and Chemistry Class, Humanistic Profile Class and General Class. Survey questions touch upon level of satisfaction of previous decisions and future plans (15 questions and metrics). Analysis of results of Holland’s method ensued in assigning to each student an aggregate code and calculated positive rates.The most significant correlation between professional preferences and profile of education has been observed in students of Biology and Chemistry Class. Group of respondents has shown large individual diversification. The most homogenous group is the Biology and Chemistry Class. Based on Holland’s data clustering for changing professional identities, I have educed three clusters. It is hard to determine if the group of respondents includes only mature students. There are students in each class, who are not satisfied with the education path they have chosen and they do not want to continue it in the future. However, students of the Biology and Chemistry Class appear to be the most mature.
dc.abstract.en | Filip, Michalina (2012). Application of J. Holland’s theory in students professional career planning. MSc thesis written under guidance of dr Zofia Łącała, Kraków: Institute of Economics and Management of the Jagiellonian University, 88 pages, 38 bibliographic entries, 37 tables, 2 diagrams, 4 pictures.AbstractMy thesis consists of three chapters. In first chapter I have presented ideas connected with professional career. Second chapter depicts professional development theories. The third part is an empiric chapter. Problem of career planning is important.I have surveyed 66 students of secondary school graduation classes: Biology and Chemistry Class, Humanistic Profile Class and General Class. Survey questions touch upon level of satisfaction of previous decisions and future plans (15 questions and metrics). Analysis of results of Holland’s method ensued in assigning to each student an aggregate code and calculated positive rates.The most significant correlation between professional preferences and profile of education has been observed in students of Biology and Chemistry Class. Group of respondents has shown large individual diversification. The most homogenous group is the Biology and Chemistry Class. Based on Holland’s data clustering for changing professional identities, I have educed three clusters. It is hard to determine if the group of respondents includes only mature students. There are students in each class, who are not satisfied with the education path they have chosen and they do not want to continue it in the future. However, students of the Biology and Chemistry Class appear to be the most mature. | pl |
dc.abstract.pl | Filip, Michalina (2012). Planowanie kariery zawodowej uczniów z zastosowaniem teorii J. Hollanda. Praca magisterska pod kierunkiem dr Zofii Łącały, Kraków: Instytut Ekonomi i Zarządzania UJ, 88 s., 38 poz. bibl., 37 tabel, 2 wykresy, 4 rysunki.AbstraktPraca magisterska składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawione zostały pojęcia związane z karierą zawodową. Drugi rozdział prezentuje teorie rozwoju zawodowego. Trzeci rozdział to część empiryczna. Problem planowania kariery jest ważny.Badaniu poddano 66 uczniów z trzecich klas liceum: klasa biologiczno – chemiczna, humanistyczna i ogólna. Pytania z ankiet dotykają poziomu zadowolenia z dotychczas podjętych decyzji i planów na przyszłość (15 pytań i metryczka). Analizując wyniki metody Hollanda każdemu uczniowi przypisano kod sumaryczny, obliczono wskaźniki dodatkowe.Największą zależność pomiędzy preferencjami zawodowymi a profilem kształcenia wykazali uczniowie z klasy biologiczno-chemicznej. Grupa badanych wykazała duże zróżnicowanie indywidualne. Najbardziej jednorodną grupę tworzy klasa biologiczno-chemiczna. Analizą skupień, dla zmiennych osobowości zawodowej wg Hollanda stworzono trzy skupienia-grupy homogeniczne. Nie można jednoznacznie określić czy badana grupa w całości jest dojrzała, jedni są inni nie. W każdej klasie znalazły się osoby, które są niezadowolone z wybranego kierunku kształcenia i nie chcą go dalej kontynuować. Jednak uczniowie z klasy biologiczno-chemicznej wydają się być najbardziej dojrzali. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Łącała, Zofia - 130067 | pl |
dc.contributor.author | Filip, Michalina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Marek, Tadeusz - 102084 | pl |
dc.contributor.reviewer | Łącała, Zofia - 130067 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T08:39:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T08:39:09Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-67259-134333 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180683 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | J. Holland’s theory – career – planning – professional preferences | pl |
dc.subject.pl | teoria J. Hollanda – kariera – planowanie – preferencje zawodowe | pl |
dc.title | Planowanie kariery zawodowej uczniów z zastosowaniem teorii J. Hollanda | pl |
dc.title.alternative | Application of J. Holland’s theory in students professional career planning | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |