YouTube jako pomysł na biznes. Analiza problemu na przykładzie działalności Krzysztofa Gonciarza

licenciate
dc.abstract.enIn this thesis is written about how to become successful on YouTube.The first chapter is about the history, present and the future of YouTube, their main office.The second chapter is about the ways how start own YouTube channel.The last chapter is about the activity of Krzysztof Gonciarz and how he became successful.pl
dc.abstract.plW pracy tej przybliżony został mechanizm działania platformy YouTube oraz w jaki sposób można osiągnąć na niej sukces i stworzyć z tego sposób na życie. Opisane to zostało na przykładzie osoby Krzysztofa Gonciarza. Co prawda w rankingu polskich youtuberów jego kanały znajdują się dopiero na około 90. miejscu2. Jednak to właśnie jego postać obecna jest na platformie od wielu lat, kiedy jeszcze mało kto myślał o niej jak o biznesie, sam musiał przetrzeć szlaki na nowym gruncie. Jego osoba pokazuje również jak pasja i śmieszne filmiki na YouTube mogą przerodzić się w profesjonalną firmę produkującą materiały wideo. Krzysztof Gonciarz wyróżnia się jeszcze jedną bardzo istotną rzeczą, jego filmy w serwisie są na naprawdę światowym poziomie, niczym profesjonalne produkcje filmowe, to właśnie ten element przyciaga najwięcej widzów. Poza tym jest on osobą bardzo szczerą i autentyczną oraz poprzez pokazywanie swojego życia i wypowiadanie się na różne tematy, motywuje swoich odbiorców do działania, do podążania za swoimi pasjami i czerpania z życia jak najwięcej.W pierwszym rozdziale pracy przedstawiony został ogólnie serwis YouTube; jak powstał, co to w ogóle jest, jego główna siedziba. Opisane zostało również jak zmienił się, od początku powstania do dzisiaj oraz jakiego rodzaju treści możemy w nim znaleźć. W drugim rozdziale przedstawione są najistotniejsze metody, które ułatwią osiągnięcie sukcesu na YouTube. Ostatnia część pracy poświęcona jest osobie Krzysztofa Gonciarza, jak przez te kilka lat doszedł do obecnej pozycji.W tej pracy omówiony został problem osiągania sukcesu w serwisie YouTube. Czy jest to możliwe, w jaki sposób to zrealizować i jak zrobić z tego biznes? Teza mojej pracy brzmi następująco: osiągnięcie sukcesu na platformie jest realne. W poszczególnych podrozdziałach przedstawione jest w jaki sposób to zrobić oraz podany został przykład youtubera, który to zrealizował. Jako metoda badawcza użyta została analiza książek, publikacji naukowych, artykułów oraz filmów na tej platformie.Praca ta została napisana przy użyciu nielicznych istniejących książek. Jest to na tyle nowatorskie zagadnienie oraz dosyć trudne do jednoznacznego opisania, nie ma jeszcze na rynku zbyt wiele pozycji opisujących ten temat. Najważniejsze wykorzystane tytuły to „WebShows: Sekrety Wideo w Internecie” K. Gonciarza oraz „Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności” M. Majorek. Zostały użyte również artykuły ze stron internetowych oraz filmy z YouTube’a.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGabryś, Marcin - 101421 pl
dc.contributor.authorKostencka, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerGabryś, Marcin - 101421 pl
dc.contributor.reviewerSzymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T17:28:06Z
dc.date.available2020-07-27T17:28:06Z
dc.date.submitted2019-06-18pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-124844-212278pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229107
dc.languagepolpl
dc.subject.enGonciarz, Mecinski, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTuber, Film, Video, Google, SiliconValley, Business, Iceland, Asia, Japan, TofuMedia, UJ, Krakow, Mem, Gamepl
dc.subject.plKrzysztofGonciarz, Gonciarz, KasiaMecinski, WebShows, ZapytajBeczkę, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTubeRewind, Youtuber, Subskrypcja, Film, Wideo, Google, DolinaKrzemowa, Biznes, Firma, Islandia, Azja, Korea, Pjongchang, Japonia, TofuMedia, Influencer, Ranking, UJ, UniwersytetJagielloński, Kraków, Mem, GryKomputerowe, Q&A, Prank, Sukces, Montaż, Redaktor, Prezenter, Producent, Pozycjonowanie, Wyszukiwarka, Podróże, Życie, MakingOf, Patronite, Maratonpl
dc.titleYouTube jako pomysł na biznes. Analiza problemu na przykładzie działalności Krzysztofa Gonciarzapl
dc.title.alternativeYouTube as an idea for business. Analysis of the problem based on the example of Krzysztof Gonciarz's activitypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this thesis is written about how to become successful on YouTube.The first chapter is about the history, present and the future of YouTube, their main office.The second chapter is about the ways how start own YouTube channel.The last chapter is about the activity of Krzysztof Gonciarz and how he became successful.
dc.abstract.plpl
W pracy tej przybliżony został mechanizm działania platformy YouTube oraz w jaki sposób można osiągnąć na niej sukces i stworzyć z tego sposób na życie. Opisane to zostało na przykładzie osoby Krzysztofa Gonciarza. Co prawda w rankingu polskich youtuberów jego kanały znajdują się dopiero na około 90. miejscu2. Jednak to właśnie jego postać obecna jest na platformie od wielu lat, kiedy jeszcze mało kto myślał o niej jak o biznesie, sam musiał przetrzeć szlaki na nowym gruncie. Jego osoba pokazuje również jak pasja i śmieszne filmiki na YouTube mogą przerodzić się w profesjonalną firmę produkującą materiały wideo. Krzysztof Gonciarz wyróżnia się jeszcze jedną bardzo istotną rzeczą, jego filmy w serwisie są na naprawdę światowym poziomie, niczym profesjonalne produkcje filmowe, to właśnie ten element przyciaga najwięcej widzów. Poza tym jest on osobą bardzo szczerą i autentyczną oraz poprzez pokazywanie swojego życia i wypowiadanie się na różne tematy, motywuje swoich odbiorców do działania, do podążania za swoimi pasjami i czerpania z życia jak najwięcej.W pierwszym rozdziale pracy przedstawiony został ogólnie serwis YouTube; jak powstał, co to w ogóle jest, jego główna siedziba. Opisane zostało również jak zmienił się, od początku powstania do dzisiaj oraz jakiego rodzaju treści możemy w nim znaleźć. W drugim rozdziale przedstawione są najistotniejsze metody, które ułatwią osiągnięcie sukcesu na YouTube. Ostatnia część pracy poświęcona jest osobie Krzysztofa Gonciarza, jak przez te kilka lat doszedł do obecnej pozycji.W tej pracy omówiony został problem osiągania sukcesu w serwisie YouTube. Czy jest to możliwe, w jaki sposób to zrealizować i jak zrobić z tego biznes? Teza mojej pracy brzmi następująco: osiągnięcie sukcesu na platformie jest realne. W poszczególnych podrozdziałach przedstawione jest w jaki sposób to zrobić oraz podany został przykład youtubera, który to zrealizował. Jako metoda badawcza użyta została analiza książek, publikacji naukowych, artykułów oraz filmów na tej platformie.Praca ta została napisana przy użyciu nielicznych istniejących książek. Jest to na tyle nowatorskie zagadnienie oraz dosyć trudne do jednoznacznego opisania, nie ma jeszcze na rynku zbyt wiele pozycji opisujących ten temat. Najważniejsze wykorzystane tytuły to „WebShows: Sekrety Wideo w Internecie” K. Gonciarza oraz „Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności” M. Majorek. Zostały użyte również artykuły ze stron internetowych oraz filmy z YouTube’a.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gabryś, Marcin - 101421
dc.contributor.authorpl
Kostencka, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Gabryś, Marcin - 101421
dc.contributor.reviewerpl
Szymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293
dc.date.accessioned
2020-07-27T17:28:06Z
dc.date.available
2020-07-27T17:28:06Z
dc.date.submittedpl
2019-06-18
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-124844-212278
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229107
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Gonciarz, Mecinski, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTuber, Film, Video, Google, SiliconValley, Business, Iceland, Asia, Japan, TofuMedia, UJ, Krakow, Mem, Game
dc.subject.plpl
KrzysztofGonciarz, Gonciarz, KasiaMecinski, WebShows, ZapytajBeczkę, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTubeRewind, Youtuber, Subskrypcja, Film, Wideo, Google, DolinaKrzemowa, Biznes, Firma, Islandia, Azja, Korea, Pjongchang, Japonia, TofuMedia, Influencer, Ranking, UJ, UniwersytetJagielloński, Kraków, Mem, GryKomputerowe, Q&A, Prank, Sukces, Montaż, Redaktor, Prezenter, Producent, Pozycjonowanie, Wyszukiwarka, Podróże, Życie, MakingOf, Patronite, Maraton
dc.titlepl
YouTube jako pomysł na biznes. Analiza problemu na przykładzie działalności Krzysztofa Gonciarza
dc.title.alternativepl
YouTube as an idea for business. Analysis of the problem based on the example of Krzysztof Gonciarz's activity
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
98
Views per month
Views per city
Warsaw
21
Krakow
14
Wroclaw
9
Bydgoszcz
5
Torun
4
Korczyna
2
Lodz
2
Otmice
2
Szczecin
2
Ashburn
1

No access

No Thumbnail Available