Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
YouTube jako pomysł na biznes. Analiza problemu na przykładzie działalności Krzysztofa Gonciarza
YouTube as an idea for business. Analysis of the problem based on the example of Krzysztof Gonciarz's activity
KrzysztofGonciarz, Gonciarz, KasiaMecinski, WebShows, ZapytajBeczkę, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTubeRewind, Youtuber, Subskrypcja, Film, Wideo, Google, DolinaKrzemowa, Biznes, Firma, Islandia, Azja, Korea, Pjongchang, Japonia, TofuMedia, Influencer, Ranking, UJ, UniwersytetJagielloński, Kraków, Mem, GryKomputerowe, Q&A, Prank, Sukces, Montaż, Redaktor, Prezenter, Producent, Pozycjonowanie, Wyszukiwarka, Podróże, Życie, MakingOf, Patronite, Maraton
Gonciarz, Mecinski, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTuber, Film, Video, Google, SiliconValley, Business, Iceland, Asia, Japan, TofuMedia, UJ, Krakow, Mem, Game
W pracy tej przybliżony został mechanizm działania platformy YouTube oraz w jaki sposób można osiągnąć na niej sukces i stworzyć z tego sposób na życie. Opisane to zostało na przykładzie osoby Krzysztofa Gonciarza. Co prawda w rankingu polskich youtuberów jego kanały znajdują się dopiero na około 90. miejscu2. Jednak to właśnie jego postać obecna jest na platformie od wielu lat, kiedy jeszcze mało kto myślał o niej jak o biznesie, sam musiał przetrzeć szlaki na nowym gruncie. Jego osoba pokazuje również jak pasja i śmieszne filmiki na YouTube mogą przerodzić się w profesjonalną firmę produkującą materiały wideo. Krzysztof Gonciarz wyróżnia się jeszcze jedną bardzo istotną rzeczą, jego filmy w serwisie są na naprawdę światowym poziomie, niczym profesjonalne produkcje filmowe, to właśnie ten element przyciaga najwięcej widzów. Poza tym jest on osobą bardzo szczerą i autentyczną oraz poprzez pokazywanie swojego życia i wypowiadanie się na różne tematy, motywuje swoich odbiorców do działania, do podążania za swoimi pasjami i czerpania z życia jak najwięcej.W pierwszym rozdziale pracy przedstawiony został ogólnie serwis YouTube; jak powstał, co to w ogóle jest, jego główna siedziba. Opisane zostało również jak zmienił się, od początku powstania do dzisiaj oraz jakiego rodzaju treści możemy w nim znaleźć. W drugim rozdziale przedstawione są najistotniejsze metody, które ułatwią osiągnięcie sukcesu na YouTube. Ostatnia część pracy poświęcona jest osobie Krzysztofa Gonciarza, jak przez te kilka lat doszedł do obecnej pozycji.W tej pracy omówiony został problem osiągania sukcesu w serwisie YouTube. Czy jest to możliwe, w jaki sposób to zrealizować i jak zrobić z tego biznes? Teza mojej pracy brzmi następująco: osiągnięcie sukcesu na platformie jest realne. W poszczególnych podrozdziałach przedstawione jest w jaki sposób to zrobić oraz podany został przykład youtubera, który to zrealizował. Jako metoda badawcza użyta została analiza książek, publikacji naukowych, artykułów oraz filmów na tej platformie.Praca ta została napisana przy użyciu nielicznych istniejących książek. Jest to na tyle nowatorskie zagadnienie oraz dosyć trudne do jednoznacznego opisania, nie ma jeszcze na rynku zbyt wiele pozycji opisujących ten temat. Najważniejsze wykorzystane tytuły to „WebShows: Sekrety Wideo w Internecie” K. Gonciarza oraz „Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności” M. Majorek. Zostały użyte również artykuły ze stron internetowych oraz filmy z YouTube’a.
In this thesis is written about how to become successful on YouTube.The first chapter is about the history, present and the future of YouTube, their main office.The second chapter is about the ways how start own YouTube channel.The last chapter is about the activity of Krzysztof Gonciarz and how he became successful.
dc.abstract.en | In this thesis is written about how to become successful on YouTube.The first chapter is about the history, present and the future of YouTube, their main office.The second chapter is about the ways how start own YouTube channel.The last chapter is about the activity of Krzysztof Gonciarz and how he became successful. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy tej przybliżony został mechanizm działania platformy YouTube oraz w jaki sposób można osiągnąć na niej sukces i stworzyć z tego sposób na życie. Opisane to zostało na przykładzie osoby Krzysztofa Gonciarza. Co prawda w rankingu polskich youtuberów jego kanały znajdują się dopiero na około 90. miejscu2. Jednak to właśnie jego postać obecna jest na platformie od wielu lat, kiedy jeszcze mało kto myślał o niej jak o biznesie, sam musiał przetrzeć szlaki na nowym gruncie. Jego osoba pokazuje również jak pasja i śmieszne filmiki na YouTube mogą przerodzić się w profesjonalną firmę produkującą materiały wideo. Krzysztof Gonciarz wyróżnia się jeszcze jedną bardzo istotną rzeczą, jego filmy w serwisie są na naprawdę światowym poziomie, niczym profesjonalne produkcje filmowe, to właśnie ten element przyciaga najwięcej widzów. Poza tym jest on osobą bardzo szczerą i autentyczną oraz poprzez pokazywanie swojego życia i wypowiadanie się na różne tematy, motywuje swoich odbiorców do działania, do podążania za swoimi pasjami i czerpania z życia jak najwięcej.W pierwszym rozdziale pracy przedstawiony został ogólnie serwis YouTube; jak powstał, co to w ogóle jest, jego główna siedziba. Opisane zostało również jak zmienił się, od początku powstania do dzisiaj oraz jakiego rodzaju treści możemy w nim znaleźć. W drugim rozdziale przedstawione są najistotniejsze metody, które ułatwią osiągnięcie sukcesu na YouTube. Ostatnia część pracy poświęcona jest osobie Krzysztofa Gonciarza, jak przez te kilka lat doszedł do obecnej pozycji.W tej pracy omówiony został problem osiągania sukcesu w serwisie YouTube. Czy jest to możliwe, w jaki sposób to zrealizować i jak zrobić z tego biznes? Teza mojej pracy brzmi następująco: osiągnięcie sukcesu na platformie jest realne. W poszczególnych podrozdziałach przedstawione jest w jaki sposób to zrobić oraz podany został przykład youtubera, który to zrealizował. Jako metoda badawcza użyta została analiza książek, publikacji naukowych, artykułów oraz filmów na tej platformie.Praca ta została napisana przy użyciu nielicznych istniejących książek. Jest to na tyle nowatorskie zagadnienie oraz dosyć trudne do jednoznacznego opisania, nie ma jeszcze na rynku zbyt wiele pozycji opisujących ten temat. Najważniejsze wykorzystane tytuły to „WebShows: Sekrety Wideo w Internecie” K. Gonciarza oraz „Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności” M. Majorek. Zostały użyte również artykuły ze stron internetowych oraz filmy z YouTube’a. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gabryś, Marcin - 101421 | pl |
dc.contributor.author | Kostencka, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Gabryś, Marcin - 101421 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T17:28:06Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T17:28:06Z | |
dc.date.submitted | 2019-06-18 | pl |
dc.fieldofstudy | amerykanistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-124844-212278 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229107 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Gonciarz, Mecinski, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTuber, Film, Video, Google, SiliconValley, Business, Iceland, Asia, Japan, TofuMedia, UJ, Krakow, Mem, Game | pl |
dc.subject.pl | KrzysztofGonciarz, Gonciarz, KasiaMecinski, WebShows, ZapytajBeczkę, Internet, Vlog, DailyVlog, YouTube, YouTubeRewind, Youtuber, Subskrypcja, Film, Wideo, Google, DolinaKrzemowa, Biznes, Firma, Islandia, Azja, Korea, Pjongchang, Japonia, TofuMedia, Influencer, Ranking, UJ, UniwersytetJagielloński, Kraków, Mem, GryKomputerowe, Q&A, Prank, Sukces, Montaż, Redaktor, Prezenter, Producent, Pozycjonowanie, Wyszukiwarka, Podróże, Życie, MakingOf, Patronite, Maraton | pl |
dc.title | YouTube jako pomysł na biznes. Analiza problemu na przykładzie działalności Krzysztofa Gonciarza | pl |
dc.title.alternative | YouTube as an idea for business. Analysis of the problem based on the example of Krzysztof Gonciarz's activity | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |